شناسهٔ خبر: 23646358 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاد حوزه علمیه:

بندگان و مومنان باید زمینه حاکمیت دین حق را فراهم کنند

خبرگزاری شبستان: استاد حوزه علمیه گفت: بندگان و مومنان الهی باید تلاش کنند که زمینه حاکمیت حق را فراهم کنند و این امر بدون شناخت دین الهی ممکن نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، آیت الله مجد استاد حوزه علمیه در جلسه درس اخلاق که در مسجد غدیر برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای قرآن درباره مهدویت گفت: خداوند آن خدایی است که رسول خود را برای هدایت و بیان دین حق فرستاده است که دین خداوند ظاهر و غالب گردد و نسبت به سایر ادیان حاکمیت مطلقه به دست آورد این اراده خداوند عمل خواهد شد.

وی افزود: حضرت مهدی صاحب الزمان (عج) پس از  غیبت کبری به اراده و خواست خداوند خواهند آمد و این آیه قرآن به حقیقت خواهد پیوست.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: خداوند برای این پیامبر(ص) را فرستاد که روی زمین باطلی باقی نماند اما هنوز این امر محقق نشده و به نتیجه نهایی نرسیده‌اند و این به دست بقیه الله(عج) ممکن خواهد بود.

آیت الله مجد اظهار داشت: ما در زمان غیبت وظیفه داریم که دین خداوند را آنگونه که هست بشناسیم اگرچه دین الهی را دشمنان به انحراف کشیدند اما صراط مستقیم همواره وجود داشته و وجود  دارد.

وی بیان داشت: بزرگترین ضایعه در عالم هستی انحراف دین و تفرقه بین انسان‌ها بود، بنابراین باید همه باید متحد شده و با همت بلند بخواهیم که دین حق بر روی زمین حاکم شود.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: ما به عنوان بندگان و مومنان الهی باید تلاش کنیم که زمینه حاکمیت حق را فراهم کنیم، و این امر بدون شناخت دین الهی ممکن نیست، باید افزون بر خود دیگران را هم نسبت به دین الهی آگاه کنیم.

آیت الله مجد افزود: وظیفه ما در زمان غیبت بسیار سنگین است و باید همه نیروهای الهی را بسیج کنیم که اراده خداوند برای تحقق حاکمیت حق به منصه ظهور برسد.

استاد حوزه علمیه گفت: وقتی انسان خدا را شناخت در ابتدای راه قرار دارد چراکه باید در ادامه تلاش کند دین حق به حاکمیت برسد و هیچ چیز دیگری در برابر آن قد علم نکند.

وی افزود: درباره حاکمیت دین حق جامعه ما چقدر وقت گذاشته، فکر کرده یا حرکت دارد، مسوولان نظام اسلامی وظیفه دارند که درباره جهانی کردن دین اسلام تلاش کنند اینگونه نیست که ما همه کارها را به خداوند حواله بدهیم.

آیت الله مجد خاطرنشان کرد: دینداران واقعی صرفا ادعا ندارند بلکه وارد عمل شده و جامعه کشوری و جهانی را برای ظهور آماده می کنند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: مهمترین مساله برای تحقق این اراده خداوند در تحقق حاکمیت حق این است که ما باید مهدویت را زنده کنیم، اگر مهدوی شدیم زمینه و مقدمه برای ظهور امام آماده می‌شود.

وی اظهار داشت: خداوند این را از همه ما می‌خواهد که دین او غلبه کند در حالیکه امروز هنوز دنیا در دست ستمگران و ظالمان است، سرزمین‌های مقدس دنیای اسلام نظیر مکه و بیت المقدس در دست صهیونیست‌ها و سعودی‌های ظالم و ستمگر است که باید آزاد شود.

آیت الله مجد گفت: امام راحل و رهبر معظم انقلاب چقدر فریاد زده و می‌زنند که با اتحاد مقابل دشمنان ایستادگی کنید، دشمن هیچ گاه ما را رها نمی‌کند بنابراین همواره باید با اتحاد، ایمان، استمداد از خداوند بیدار و هوشیار باشیم و با آنها مقابله کنیم.

نظر شما