شناسهٔ خبر: 23646348 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

ویژه‌های جوان:

تشبیه عجیب و توهین‌‌آمیز پزشکیان از جوانان

روزنامه جوان

«وحشی‌‌‌ترین حیوانات را در دنیا رام می‌کنند، چگونه است که ما نمی‌توانیم با جوانان‌مان بنشینیم و از مشکلاتشان جویا شده و راحت با آنها ارتباط برقرار کنیم.»

صاحب‌خبر -
«وحشی‌‌‌ترین حیوانات را در دنیا رام می‌کنند، چگونه است که ما نمی‌توانیم با جوانان‌مان بنشینیم و از مشکلاتشان جویا شده و راحت با آنها ارتباط برقرار کنیم.» ‌این جملات توهین‌‌آمیز نسبت به جوانان کشور توسط نایب رئیس مجلس، مسعود پزشکیان گفته شده است. تشبیه جوانان به حیوانات وحشی توسط عضو هیئت رئیسه مجلس بعید است بتواند در راستای وظایف نمایندگی تلقی گردد و لازم است هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان آن را بررسی کند، گرچه جمله مسعود پزشکیان بیشتر از توهین به جوانان ایرانی که البته خود نیاز به عذرخواهی دارد، توهین به شأنیت جایگاهی است که او در آن قرار گرفته است؛ نماینده و نایب رئیس مجلس.  در روزهای گذشته حسن روحانی با اشاره به اعتراضات تند علیه آشوبگران نسبت به آنچه بی‌ادبی علیه مردم (بخوانید اغتشاشگران) نامید، اعتراض کرد. باید دید آیا دولت و جریان اصلاحات نسبت به این توهین پزشکیان اعتراض خواهند کرد یا آنکه همچون دفعات متعددی که رئیس‌جمهور و دولتمردان و خواص اصلاح طلبان الفاظ نامناسب در مورد دیگران به‌کار بردند، سکوت خواهند کرد. 

آیا تقلب باعث استعفای فرماندار یک‌ماهه شد؟
ارسلان شهنی حدود یک ماهی‌‌ می‌شد که به عنوان سرپرست فرمانداری دزفول در استان خوزستان منصوب شده بود. او روز پنج‌‌شنبه در اقدامی قابل تأمل استعفا کرد که بلافاصله مورد تأیید استاندار خوزستان قرار گرفت. 
در روزهای گذشته اخباری مبنی بر شرکت فردی دیگر به‌جای شهنی در آزمون دانشگاه آزاد حکایت می‌کرد و برخی رسانه‌‌‌ها از تخلف آموزشی فرماندار دزفول در یک آزمون دانشگاهی از طریق انتشار صورتجلسه مراقبان خبر داده بودند. در این صورتجلسه که مربوط به 21 دی ماه جاری است، ذکر شده که مطابق تأیید مراقبان جلسه، فردی با هویت نامعلوم به‌جای فرماندار در جلسه آزمون شرکت می‌‌کند و وقتی مراقبان متوجه موضوع می‌شوند، او متواری می‌شود.  شهنی پیش از این و در اواخر مرداد سال جاری در جریان انتخاب هیئت رئیسه جدید حزب کارگزاران سازندگی در استان خوزستان به عنوان دبیر اول این حزب در استان انتخاب شده بود. باید دید واکنش حزب کارگزاران به این خبر چه خواهد بود. 

اولین سالگرد پلاسکو و باز هم غیبت شهردار تهران
روز گذشته اولین سالگرد شهدای آتش‌نشان پلاسکو در قطعه 50 بهشت زهرا برگزار شد، البته خبری از شهردار تهران در این مراسم نبود. تصاویر و خبرهای رسیده از جزیره کیش نشان می‌دهد شهردار تهران آخر هفته گذشته در این جزیره بوده است. هنگام تشکیل ستاد بحران برای زلزله تهران نیز شهردار تهران در جلسه حاضر نبود و موجب انتقاد شد. روشن نیست راه‌اندازی شعبه خاورمیانه دانشگاه سازمان ملل در جزیره کیش برای شهردار تهران باید واجب‌تر می‌بود یا شرکت در مراسم سالگرد شهدایی که نیروهای شهرداری تهران محسوب می‌شوند. 

کنایه کم‌کاری به روحانی توسط عضو بنیاد باران
حسام‌الدین آشنا در یک جدال توئیتری پاسخی برای عبدالله ناصری عضو بنیاد باران خاتمی نوشت. ابتدا عبدالله ناصری در سخنانی به روحانی کنایه زده بود که کم‌کار است. ناصری در مصاحبه با روزنامه فرهیختگان گفته بود که «روحانی در مقایسه با همه رؤسای جمهور پیشین بعد از انقلاب، وقت برای دولت نمی‌گذارد. می‌گویند او از ساعت 9:30 صبح تا 19 سر کار است! این را تردید ندارم و یکی از اعتراضات و انتقاداتی است که دوستان روحانی به او دارند. ناطق نوری در همین زمینه به روحانی اعتراض کرده و گفته: من که الان فقط یک حوزه علمیه در لواسان دارم از ساعت 6:30 صبح آنجا حاضر می‌شوم و شما باید کمی زودتر بروید و به سخن وزرایتان گوش کنید.»
آشنا مشاور روحانی در توئیتی برای ناصری نوشته است: «آیا کارتِ ساعت حضور و غیاب رئیس‌جمهور در اختیار ایشان است؟ آقا / خانم «‌می‌گویند‌» کیست؟ جریان آقای ناطق را خودشان برای ایشان تعریف کرده‌اند یا همان جناب می‌گویند؟ کار ریاست جمهوری شبانه‌روزی است.»
جالب آنکه یکی از رسانه‌های اصلاح‌طلب نیز چندی قبل در گزارشی از این نوشت که آشنا و چند تن دیگر در دولت «مجاهدان شنبه» هستند. (کنایه از اینکه برای روی کار آمدن روحانی زحمتی نکشیده‌اند و اکنون بر سر سفره سمت‌‌‌ها نشسته‌اند.)

نظر شما