شناسهٔ خبر: 23646337 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

درگیری مسلحانه با سوداگران مرگ در مرزهای شرق خراسان رضوی

سردار ماشاالله جانثار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تایباد افزود: با کسب اطلاعاتی مبنی بر قصد ورود قاچاقچیان مسلح مرزبانان مستقر در محدوده مورد

صاحب‌خبر - سردار ماشاالله جانثار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تایباد افزود: با کسب اطلاعاتی مبنی بر قصد ورود قاچاقچیان مسلح مرزبانان مستقر در محدوده مورد نظر طی درگیری مسلحانه این میزان مواد مخدر را کشف کردند.
وی ادامه داد: در این عملیات 14 کیلو و 500 گرم پودری و 12 کیلو و 600 گرم هروئین فشرده از سوداگران مرگ کشف شد که با توجه به حضور پررنگ نیروهای مرزبانی اشرار و قاچاقچیان به آنسوی مرزها به داخل افغانستان متواری شدند.
فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: همچنین نیروهای مرزبانی مستقر در پاسگاه 17 شهریور مرز دوغارون حین کنترل موفق به کشف و ضبط هزار و 530 لیتر سوخت قاچاق شده و در این باره تعدادی متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده راهی مرجع قضایی شدند. از ابتدای امسال تاکنون 173 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای مشترک دو کشور ایران و افغانستان کشف و ضبط شده است. همچنین در این مدت 2 تن و 800 کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان مرزی تایباد کشف شده که 95 درصد آن هرویین و شیشه بوده است.
فرمانده مرزبانی خراسان رضوی در ادامه به دستگیری متجاوزان مرزی از ابتدای امسال تاکنون اشاره و بیان کرد: در راستای انسداد مرزها و برخورد با هرگونه تردد غیرمجاز از ابتدای سال تاکنون سه هزار و 75 متجاوز مرزی در مرزهای مشترک ایران و افغانستان دستگیر در این استان شده اند.
مرکز شهرستان 118 هزار نفری تایباد با 90 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علی اصلاحی نصرآبادی **انتشار: حسین کریم زاده

نظر شما