شناسهٔ خبر: 23646265 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رییس ستاد دهه فجر استان تهران:

دهه فجر متعلق به گروه یا جریان خاصی نیست

کانون خبرنگاران نبأ: رییس ستاد دهه فجر استان تهران با یادآوری اینکه دهه فجر به هیچ خط و گروه خاصی تعلق ندارد، گفت: هرکس پایبند به اسلام، ایران و قانون اساسی است، باید در این برهه از زمان به صحنه بیاید.

صاحب‌خبر -

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت الاسلام محمودی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در جلسه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی شهرستان ورامین که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اعلام این خبر که در این ستاد ۱۸ کمیته تشکیل شده است، گفت: اکثر این کمیته‌ها تشکیل جلسه دادند و برنامه‌های خود را ارائه کرده اند.
وی با اشاره به فعالیت کمیته‌های مرتبط با جوانان افزود: باید به جوانان بیشتر توجه داشت، فعالیت کمیته‌های ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و دانشجویان بسیار اهمیت دارد، کمیته‌های دانش آموزی توسط خود دانش آموزان اداره شود چرا که باید برای حضور بیش از پیش دانش آموزان در عرصه‌های انقلاب اسلامی فرصت ایجاد کرد.
رییس ستاد دهه فجر استان تهران با اشاره به حرکت بزرگ پیامبرگونه امام راحل، خاطر نشان کرد: در روز ۱۲ بهمن ابراهیم زمان آمد و دست به حرکت بزرگ تاریخی زد، از آن‌ها که در آن زمان بودند و می‌توانند انتظار می‌رود که آن خاطرات را سینه به سینه منتقل کنند.
وی با اعلام این خبر که برنامه‌های دهه فجر امسال از ۱۲ بهمن سالروز ورود امام (ره) با کاروان نمادین ورود امام (ره) آغاز می‌شود، مطرح کرد: این برنامه ابتکاری از ۲۲ سال پیش در ورامین برنامه ریزی شده است و تاکنون با استقبال زیادی از شهروندان مواجه شده است.
امام جمعه موقت ورامین با ابراز اینکه در این ایام شهر باید حال و هوای دهه فجر به خود گیرد، اعلام کرد: در این روز زائران ورامینی به حرم حضرت امام (ره) اعزام می‌شوند.
وی با اشاره به مصادف شدن دهه فجر امسال با ایام فجر، گفت: سوگواره و برپایی کوچه‌های بنی هاشم در روز ۱۱ بهمن افتتاح می‌شود، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در دهه فجر از دیگر برنامه‌های این ستاد است.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با یادآوری اینکه دهه فجر به هیچ خط و گروه خاصی تعلق ندارد، تصریح کرد: هرکس پایبند به به اسلام، ایران و قانون اساسی است، باید در این برهه از زمان به صحنه بیاید، امروز یکی از اهداف دشمنان تخریب و تحریف امام (ره) است و ما باید در این فرصت بیشتر به شخصیت امام (ره) بپردازیم.
وی با تأکید بر استفاده از فرصت مناسب فاطمیه، اظهار کرد: دشمن در حال توطئه است و برای دهه فجر هم برنامه دارد، باید از قداست پرچم جمهوری اسلامی دفاع کنیم و با فضاسازی شهری و محیطی به پرچم کشورمان ادای احترام کنیم.
محمودی با ابراز اینکه روستا‌ها نقش عمده‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی داشته اند، خواستار تشکیل ستاد‌های فرعی در روستا‌ها شد و تأکید کرد: همه باید به پای کار بیایند و دین خود را به این انقلاب و شهدا ادا کنند.
وی در انتها ضمن تشکر از رسانه‌ها خطاب به کمیته بانوان گفت: ایام فاطمیه فرصت مناسبی است تا این کمیته به بررسی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد، طلاق بپردازد.
محمدرضا یوسفی فرماندار ورامین نیز در این جلسه با بیان اینکه برنامه‌های عملیاتی کمیته‌های ۱۸ گانه ستاد دهه فجر ورامین رصد خواهد شد، گفت: در پایان دهه فجر از ۳ کمیته برتر تقدیر به عمل می‌آید.
وی در پایان با ابراز اینکه پرچم جمهوری اسلامی ایران نماد کشور ما است، افزود: برای این پرچم بیش از ۲۰۰ هزار شهید جان خود را فدا کرده اند، لازم است تا ادارات شهرستان در برنامه‌های این دهه مشارکت لازم را داشته باشند و همچنین ناوگان حمل و نقل شهری و سیمای شهر به پرچم جمهوری اسلامی مزین شود.

نظر شما