شناسهٔ خبر: 23645980 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

برف و باران کشور را فرا می‌گیرد/ کاهش دما تا ۱۰ درجه‌

از اواخر وقت امشب تا روز یکشنبه بخش های عمده‌ای از نیمه غربی، مرکز، شمال و نیمه شرقی کشور با بارش باران، برف و کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما مواجه می‌شوند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
به گزارش سازمان هواشناسی، سامانه بارشی فعالی از امروز وارد کشور می‌شود و به ترتیب نیمه غربی، مرکز، سواحل خزر و نیمه شرقی کشور را در برمی‌گیرد. در مسیر ورود ابرهای باران زا به کشور، وزش بادهای شدید به‌وقوع می‌پیوندد.
در حال حاضر بخش هایی از خوزستان، ایلام، کرمانشاه، بوشهر و لرستان با پدیده گردوخاک و کاهش کیفیت هوا مواجه هستند و رفته رفته با ورود ابرهای باران‌زا و استقرار کامل سامانه بارشی فعال، روند کاهش کیفیت هوا تغییر می‌یابد.
 برهمین اساس، از امشب با رشد ابر و بارش باران که به شکل گل‌آلود خواهد بود وضعیت جوی در استان های ذکر شده تغییر می‌یابد و کیفیت هوا در این استان های جنوب و جنوب غرب تغییر می‌کند.
براساس اعلام سازمان هواشناسی، سامانه بارش در اواخر وقت امروز بخش های عمده‌ای از نیمه غربی کشور را در برمی‌گیرد و با فعالیت این سامانه بارشی، برف در مناطق شمال غرب و ارتفاعات زاگرس و بارش برف و باران در غرب و بارش باران در جنوب غرب کشور رخ می‌دهد.
همچنین، سواحل دریای خزر به‌ویژه استان‌های گیلان و اردبیل امروز با افزایش دمای هوا مواجه می‌شوند اما از فردا و با ورود این سامانه بارشی، وضعیت به‌طور کامل تغییر می‌یابد.
 طی 24 ساعت آتی حرکت این سامانه به سمت شمال، مرکز، ارتفاعات البرز و شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.
از فعالیت این سامانه در روز یکشنبه به‌طور نسبی کاسته می‌شود به‌طوری‌که در این روز بارش پراکنده و وزش باد در نیمه شرقی کشور روی می‌دهد؛ این سامانه در روز دوشنبه نیز از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.
براساس پیش بینی سازمان هواشناسی، از اواخر وقت امروز تا روز دوشنبه دمای هوای غالب مناطق کشور اعم از نیمه غربی، شمال، مرکز و نیمه شرقی کشورمان با افت 5 تا 10 درجه‌ای روبرو می‌شود؛ شدت این کاهش دما در روز یکشنبه محسوس‌تر است.
 از اواخر وقت امروز تا پایان روز یکشنبه بخش های عمده‌ای از خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود و باید به توصیه‌های لازم در این زمینه توجه شود.
دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 13 درجه بالای صفر رسید که در ساعت های آتی، کاهش دما و بارش برف و باران در تهران آغاز می‌شود.
روز دوشنبه سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود،با خروج این سامانه بارشی، احتمال وارونگی دما و افزایش آلاینده‌ها برای کلانشهرها دور از انتظار نیست.

نظر شما