شناسهٔ خبر: 23645935 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

نفت تهران از بحران خارج شد، ذوب آهن به پیروزی هایش ادامه داد

هفته بیستم ، هفته توقف پرسپولیس و استقلال/ سپیدرود جان گرفت، سپاهان روی نوار ناکامی ماند

صاحب‌خبر -


سرویس ورزشی-
توقف تیم‌های پرسپولیس و استقلال برابر حریفان خود مهم‌ترین اتفاق هفته بیستم لیگ برتر فوتبال بود.
در ادامه دیدارهای هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران روز گذشته چهار بازی در شهرهای مختلف کشورمان برگزار شد که در مهم‌ترین بازی تیم استقلال در مشهد به تساوی صفر – صفر برابر پدیده رضایت داد. در نیمه اول این دیدار ، تیم‌ها نمایش خوبی نداشتند تا جایی که بازی چنگی به دل نمی‌زد. در این نیمه هر یک از دو تیم تنها یکبار توانستند موقعیت‌هایی نصف و نیمه را روی دروازه یکدیگر خلق کنند اما در نهایت این نیمه بدون آنکه گلی در بر داشته باشد به پایان رسید.
در نیمه دوم بازی فرم بهتری به خود گرفت و‌اشتهای هر دو تیم برای رسیدن به گل بیشتر شد. بهترین موقعیت این بازی در دقیقه ۶۲ برای تیم پدیده ایجاد شد که محمدرضا خلعتبری در موقعیتی بسیار عالی نتوانست از پاس طلایی معین عباسیان استفاده کرده و توپ را با فاصله زیادی از کنار دروازه به بیرون زد.
در دقیقه ۶۴ بازی هم یک درگیری بین بازیکنان دو تیم پیش آمد که فرشید اسماعیلی هافبک آبی پوشان در متن این درگیری حضور داشت که در نهایت با دخالت داور این صحنه ختم به خیر شد. در دقیقه ۷۸ بازی بعد از آنکه دقایق زیادی شاهد وقوع صحنه خطرناکی نبودیم، بهنام برزای مهاجم تازه وارد استقلال به شدت دروازه پدیده را با خطر مواجه کرد و با یک ضربه که از زاویه بسته زد هر دو تیر دروازه تیم پدیده را به لرزه در آورد.
شاگردان شفر در دقیقه ۸۸ بازی بهترین فرصت را برای کسب پیروزی در این بازی داشتند. امید ابراهیمی در این دقیقه پشت یک ضربه پنالتی ایستاد و در مصافی تک به تک با سعید جلالی راد دروازه بان جوان پدیده مغلوب وی شد تا این بازی همچنان بدون گل باشد.بعد از این ضربه قدری تشنج در ورزشگاه ایجاد شد و‌اشکان خورشیدی رضا مهاجری سرمربی پدیده را از بازی اخراج کرد. در نهایت نیز این بازی حساس بدون رد و بدل شدن گل به پایان رسید.
در تهران تیم نفت دست به کار بزرگی زد و موفق شد سیاه جامگان را با نتیجه 4 بر یک شکست دهد. پیام ملکیان (۲) برای سیاه جامگان گلزنی کرد و گل‌های نفت را هم رضا حبیب زاده (۳۲)، امین منوچهری (۳۹)، محسن بنگر (۴۹) و امیرحسین فشنگچی (۵۶) به ثمر رساندند. تیم نفت با این برد ۲۰ امتیازی شد و در مکان سیزدهم جدول جای گرفت و سیاه جامگان هم با ۱۳ امتیاز در قعر جدول باقی ماند.
در دیگر بازی همزمان دیروز، تیم سپیدرود در رشت به مصاف سپاهان اصفهان رفت و این مسابقه در نهایت با نتیجه ۲ بر یک به نفع سپیدرود خاتمه یافت. حسین ابراهیمی (۷) و رضا نورمحمدی (۸۲) برای سپیدرود گلزنی کردند و مروان حسین (۹۰) گل سپاهان را به ثمر رساند. به این ترتیب علی کریمی با سپیدرود هشتمین باخت این فصل را به سپاهان و کرانچار تحمیل کرد.
دیروز همچنین قرار بود تیم‌های فولاد و پیکان در خوزستان به مصاف هم بروند که این بازی به دلیل گرد و غبار شهر اهواز به امروز شنبه موکول شد.
پرسپولیس باخت را با تساوی عوض کرد
اما در چارچوب دیدارهای روز نخست هفته بیستم، روز پنجشنبه نیز سه بازی برگزار شد که در مهم‌ترین آنها پرسپولیس در ورزشگاه بزرگ آزادی با تساوی یک – یک برابر گسترش فولاد تبریز متوقف شد. در این بازی اسماعیل فرهادی (۷۳) برای تیم تبریزی و سیامک نعمتی(۹۴) برای پرسپولیس گل زد.
اکثر دقایق نیمه اول در اختیار پرسپولیس بود و تیم تبریزی چشم به ضد حملات داشت اما در همین موقعیت هم توانست چند خطر را روی دروازه میزبان خود ایجاد کند اما در باز کردن دروازه ناکام بود.در دقایق پایانی پرسپولیس تلاش زیادی کرد تا در نیمه اول به گل برسد اما دفاع پرتعدادگسترش این اجازه را به خط حمله سرخپوشان نداد که بتوانند به گل برسند.
در نیمه دوم دفاع چند لایه گسترش فولاد تقویت شد و این تیم اکثر دقایق بازی را به دفاع پرداخت و چشم به ضد حملات داشت که در یکی از این ضد حملات در دقیقه ۷۳ اسماعیل فرهادی با عبور از تله آفسایدگیری مدافعان پرسپولیس با بیرانوند تک به تک شد و توانست توپ را وارد دروازه کند.
پس از این گل پرسپولیس حملات زیادی را روی دروازه تیم تبریزی انجام داد اما دفاع پرتعداد و غیرقابل عبور گسترش به تیم برانکو اجازه نداد به گل برسد. در دقایق پایانی عزیز معبودی بازیکن تیم گسترش با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد. درحالی که ثانیه‌های پایانی وقت اضافه در حال سپری شدن بود سیامک نعمتی با ضربه‌ای محکم و زمینی دروازه گسترش را باز کرد تا سرخپوشان از یک شکست خانگی فرار کنند.
در اصفهان تیم ذوب آهن در ادامه روند رو به رشد خود موفق شد صنعت نفت آبادان را با نتیجه دو بر یک شکست دهد. این بازی در نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید، اما در نیمه دوم «کی‌روش سوارز» در دقیقه ۵۱ و مرتضی تبریزی در دقیقه ۶۸ گلهای پیروزی بخش تیم ذوب آهن را به ثمر رساندند. لوسیانو پریرا نیز در دقیقه ۸۹ برای تیم صنعت نفت گل زد.
در دیگر دیدار پنجشنبه تیم پارس جنوبی جم در ورزشگاه تختی بوشهر به مصاف تیم استقلال خوزستان رفت که این دیدار در پایان با تساوی یک - یک پایان یافت. تک گل تیم پارس جنوبی را حسین پورامینی در دقیقه ۸ بازی به ثمر رساند و گل تساوی استقلال خوزستان را هم اسماعیل شریفات در دقیقه ۵۳ وارد دروازه حریف کرد.

نظر شما