شناسهٔ خبر: 23645787 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

امام جمعه قم:

مسئولان مشکلات مردم را حل کنند تا دشمن سوءاستفاده نکند

صاحب‌خبر -

قم- خبرنگار کیهان:
امام جمعه قم با بیان اینکه رسیدگی و پاسخ به مطالبات مردم وظیفه مسئولان است، گفت: نباید به مطالبات مردم بی‌اعتنا بود و انتظار داشت که دشمن هم سوءاستفاده نکند.
آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور گسترده مردم انقلابی این شهر در مصلای قدس برگزار شد، افزود: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند دشمن از رخنه مشکلات و مطالبات مردم وارد می‌شود لذا مسئولان باید هم و غم خود را به برطرف کردن مشکلات مردم اختصاص دهند تا دشمن نتواند سوءاستفاده کند.
وی اظهار داشت: در فتنه اخیر دشمن از مشکل مردم در ارتباط با برخی موسسات بانکی به خوبی سوءاستفاده کرد و سپس با فریب اذهان جوانان از طریق فضای مجازی خسارت‌های زیادی به کشور تحمیل کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در قضایای اخیر جوانان از فضای مجازی متاثر شدند، بنابراین باید با برنامه‌ریزی مناسب آنها را از این اشتباهات آگاه ساخت تا متوجه شوند با اقدامات خود از آمریکا و صهیونیست‌ها پیروی کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه مردم کشور قاطعانه مدافع اسلام و ایران عزیز و نظام اسلامی هستند، گفت: این مردم هرگز اجازه نخواهند داد عده‌ای به اسلام، قرآن و پرچم کشور بی‌حرمتی کنند البته این به معنای نبود مشکل در کشور نیست و لذا مسئولان باید متوجه کرامت این مردم باشند و بدانند آنها گله‌مندند.
خطیب جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌های نماز به موضوع سانحه غم‌انگیز کشتی سانچی اشاره کرد و اظهار داشت: این ضایعه پرغصه را به بازماندگان تسلیت می‌گوییم و از مسئولان تقاضا داریم با رسیدگی مناسب آلام بازماندگان را در حد وسع کاهش دهند، ان‌شاءالله خداوند به آنها صبر عنایت کند تا این بار سنگین را تحمل کنند.
وی همچنین سالروز میلاد حضرت زینب(س) را مورد اشاره قرار داد و گفت: گرامیداشت آن بانوی بزرگوار که پرچمدار و ادامه‌دهنده نهضت عاشورا بودند، گرامیداشت عزت حسینی(ع) و ایثار و مقاومت در برابر ظالمان است.
وی افزود: این روز را نیز که به‌حق روز پرستار نام نهاده‌اند، به پرستاران عزیز تبریک می‌گوییم.
آیت‌الله حسینی بوشهری در پایان به سالروز صدور فتوای تاریخ‌ساز تحریم تنباکو نیز اشاره کرد و بیان داشت: آن فتوا مردم را به صحنه تقابل با استعمارگران کشاند و شاه قاجار را مجبور به عقب‌نشینی و فسخ قرارداد نمود.
وی تصریح کرد: اگر مردم همراه و پشتیبان روحانیت باشند، می‌توانند هر مشکلی را از پیش پا رفع کنند بدون آنکه عزت و استقلال کشور از دست برود.




نظر شما