شناسهٔ خبر: 23645601 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

بسته خبری؛

در نماز جمعه‌های امروز؛ از یک پیشنهاد به رئیس‌جمهور در مورد حقوق وزرا تا کنایه برجامی

امام جمعه اصفهان گفت: همین عقب افتادن حقوق باعث و زمینه ساز اغتشاشات می شود. از دولت می خواهم بیاید و دو ماه حقوق حقوق بگیران بالا از وکلا و وزرا و حتی قضات را ندهند و به این افرادی که حقوقشان عقب افتاده، حقوق دهند، ببینند چه اتفاقی می افتد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: از دولت می‌خواهم حتی اگر بودجه اندک است، اما حقوق کارمند و کارگر را عقب نیندازید که این غلط است. دولت بیاید و دو ماه حقوقِ حقوق بگیران بالا از وکلا و وزرا و حتی قضات را ندهد و به این افرادی که حقوقشان عقب افتاده، بدهد.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه اصفهان، اظهار کرد: 40 سال از انقلاب می گذرد و دیگر باید خط و خط بازی کنار گذاشته شود و آدم های نابلد سر کار قرار داده نشوند. افرادی که کارشان را خوب انجام می دهند، اما در فلان دولت و فلان خط هستند نباید عوض شوند.

طباطبایی نژاد گفت: برخی از ماشین های دولتی و اتوبوس ها دودزا هستند و این یک اشکال است. باید روحیه مردم عوض شود و برای رفت و آمد در مسیرهای نزدیک از دوچرخه استفاده کنند و یا پیاده رفت و آمد کنند.

طباطبایی نژاد گفت: از دولت می خواهم حتی اگر بودجه اندک است اما حقوق کارمند و کارگر را عقب نیندازید که این غلط است. شاید مردم اطلاع نداشته باشند برخی اوقات حقوقشان عقب می افتد. اسلام می گوید حقوق کارگر را تا عرق جبینش خشک نشده پرداخت شود.

وی ادامه داد: همین عقب افتادن حقوق باعث و زمینه ساز اغتشاشات می شود. از دولت می خواهم بیاید و دو ماه حقوق حقوق بگیران بالا از وکلا و وزرا و حتی قضات را ندهند و به این افرادی که حقوقشان عقب افتاده، حقوق دهند، ببینند چه اتفاقی می افتد.

دولت کمتر به اروپایی‌ها تکیه کند

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه‌های نماز جمعه‌ امروز ایلام با اشاره به دو ساله شدن برجام اظهار کرد: تنها فایده‌ برجام این است که یک بار دیگر ماهیت رژیم فاسد آمریکا آشکار و ثابت شد بدعهد، زورگو و قلدر است. وی با بیان اینکه خسارت‌های برجام بی‌شمار است، گفت: رئیس مرکز ایران‌شناسی روسیه معتقد است در برجام ایران با فروتنی و تواضع برجام را امضاء کرد اما آمریکا آن را نقض کرد. اگر ما به جای ایران بودیم برجام را امضا نمی‌کردیم و ایران درس عبرت برای ما است.

امام جمعه‌ ایلام با تاکید بر اینکه بعد از امضای برجام تحریم‌ها باقی ماند و تجدید شد و خروج از رکود عملی نشد، تصریح کرد: اگر وقتی که صرف برجام شد روی اقتصاد مقاومتی کار می‌شد امروز دچار این تنگناها نبودیم.

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان ایلام ادامه داد: مهمترین راه برای مقابله با فساد اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است چون با اجرای این سیاست اقتصاد مردمی و از انحصار دولت خارج می‌شود و از طرفی درون‌زا بودن این سیاست به رونق تولید و مصرف کالای داخلی و مبارزه با قاچاق کالا می‌انجامد چون قاچاق کالا ضربه‌ زیادی به اقتصاد کشور وارد کرده است.

لطفی پیشنهاد کرد دولت کمتر به اروپایی‌ها تکیه کند چون کشورهای اروپایی وقتی پای منافعشان در وسط است با هم متحد می‌شوند و تلاش کردند بحث برجام را با موضوع موشکی و دفاعی گره بزنند.

چون رابطه ایران با چین خوب است، می‌خواستند توطئه کنند

همچنین آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته گرگان اظهار کرد: حدود 32 نفر از کارکنان این کشتی بر اثر تصادف در لحظات اولیه از بین رفتند و این مصیبت سخت و بزرگی بود که بر جامعه وارد شد.

نماینده ولی فقیه در گلستان بیان کرد: برخی از افراد با طرح این سؤال‌ها که مقصد این کشتی کجا بوده؟ هدف چی بوده؟ و چرا پرچم پاناما بر این کشتی نصب بود می‌خواستند برنامه جدیدی را طراحی کنند. پرچم یک موضوع در کشتی‌ رانی است، برخی از کشورها شرایط آسان دارند که پاناما هم از آن کشورهایی است که از این شرایط آسان برخوردار است.

وی گفت: در این حادثه برخی‌ها معتقد بودند که چین کوتاهی کرده درحالی‌که وزیر کار این موضوع را رد می‌کند. چون ایران رابطه خوبی با چین دارد توطئه‌های جدیدی را در دستور کار خود قرار داده بودند.

افسار تلگرام به دست امریکا و اسراییل است

آیت‌الله موسوی جزایری امام جمعه اهواز هم در خطبه‌های امروز نمازجمعه در رابطه با مرکز پیام‌رسان ملی، گفت: الان پیام‌رسان‌هایی مثل تلگرام و واتساپ وجود دارد. اینها همه افسارشان به دست آمریکا و اسرائیل است. در حالی که ما می‌توانیم یک پیام‌رسان ملی ایرانی داشته باشیم که افسار آن به دست اجانب نباشد. خطاب من به وزیر ارتباطات است. البته شروع هم کرده‌اند و کارهای مختصری انجام شده است.

وی ادامه داد: الآن جوانان و نوجوانان ما، دختر و پسر، مبتلا به این مسائل هستند و از طرف دشمن تغذیه می‌شوند. در حالی که می‌توانیم این مسئله را به نفع کشور و ملتمان حل کنیم. هیچ توجیهی نیست که دست روی دست بگذاریم تا بچه‌های ما در این گرداب‌ها بیفتند. اینها دام‌های شیطان است و خیلی مفسده دارد.

آیت‌الله موسوی جزایری تصریح کرد: ممکن است بگوییم ما پیام‌رسان درست کردیم اما با وجود این رقیب‌های قَدَر، فایده‌ای ندارد. ما بایستی به صورت منحصر یک مرکز پیام‌رسان تمام ایرانی درست کنیم و به هیچ‌وجه فرصت به دشمن ندهیم که با سرنوشت بچه‌های ما و کشور بازی کند و هزاران مفسده به وجود بیاورد که الان هم وجود دارد و ما شبانه‌روز با این مسائل درگیریم و گزارش‌های عجیب و غریبی به ما می‌رسد که قابل گفتن نیست. مسئولان باید اهمیت بدهند. به صورت جدی می‌خواهیم در این بخش که مربوط به وزارت ارتباطات است اقدام شود.

نظر شما