شناسهٔ خبر: 23645228 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تفاهم | لینک خبر

کارت اعتباری بیمه ملت جایگزین چک تضمین در خریدهای اقساطی

صاحب‌خبر -
کارت اعتباری یکی از ابزارهای مهم مالی و از محصولات جدید بیمه‌ملت است که به مشتریان ارائه می‌شود. این محصول نوعی بیمه اعتباری است که در معاملات خُرد،‌ بازپرداخت اقساط خریداران به فروشندگان را بیمه می‌کند و به مشتریان این فرصت را می‌دهد که مبلغ خرید خود را به صورت اقساطی پرداخت کنند.
به گزارش تفاهم، کیومرث سلیمانی‌نژاد، معاون بازاریابی و فروش بیمه ملت، کارت اعتباری این بیمه را محصول نوین صنعت بیمه و جایگزینی مناسب برای چک تضمین در خریدهای اقساطی دانست و گفت: دارندگان کارت پس از مراجعه به شبکه فروشگاهی طرف قرارداد کارت اعتباری و انتخاب کالا یا خدمات مورد نیاز، خرید خود را در برخی موارد درصدی را به عنوان پیش پرداخت نقدی انجام می‌دهند و مبلغ باقی‌مانده را از طریق کشیدن کارت اعتباری در دستگاه کارت ‌خوان ویژه نصب شده در فروشگاه و یا با روش‌های غیرحضوری پرداخت می‌کنند. ذکر این نکته ضروری است که این کارت صرفا جهت خرید کالا و خدمات طراحی شده است و دارای اعتبار دائمی است اما قابلیت نقدشوندگی ندارد و نیاز به نگهداری مبلغی در حساب بانکی و یا مبلغ صدور کارت نیز ندارد.
وی طریقه پرداخت اقساط را به صورت کسر از حقوق دارنده کارت توسط سازمان متبوع اعلام کرد و افزود: دارنده کارت همچنین می‌تواند تا قبل پنجم هر ماه اقساط خود را مطابق دستورالعمل از طریق وب‌سایت این شرکت به نشانی http://mellatcard.ir/ در قسمت «سرویس ویژه دارندگان کارت» پرداخت کند، نکته قابل توجه این‌که پس از پرداخت هر قسط، اعتبار کارت به میزان قسط پرداخت شده شارژ خواهد شد.
سلیمانی‌نژاد با اشاره به صـدور اولیـه کارت به صـورت رایـگان و بـدون نیاز به پـرداخت هرگونه هزینه یا کارمزد؛ افزود: ایجاد اعتبار خرید اقسـاطـی بدون نیاز به معرفی ضــامن، ارائه چک، افتتاح حساب یا هرگونه وثیقه برای سازمان‌ها و مراکز دولتی برخی از مزایای کارت اعتباری بیمه ملت است.
وی شروع پرداخت اولین قسط، در حدود یک ماه پس از انجام خرید را نیز دیگر مزیت این کارت اعلام کرد و گفت: دارندگان کارت اعتباری بیمه‌ملت، می‌توانند از سـبد متنوع کالا و خـدمات شــامل انواع خـودرو و لوازم جانبی آن، لوازم خانگی، فرش و مـبلمان، مــوبایل و کامـپیوتر، ارزاق عــمومی، پوشــاک، خـدمات مسافرتی و گردشگری، مراکز رفاهی، ورزشی، خدماتی، درمانی و... بهره‌مند شوند.
معاون بازاریابی و فروش با تأکید بر شارژ اعتبار کارت به میزان هر قسط پرداختی به صورت سیستمی ادامه داد: ارائـه قیمت مشـابه با خرید نقدی در بیش از 60 درصـد فروشگاه‌ها و مراکز طرف قرارداد و نیز انتخاب تعداد اقسـاط با توجه به سـقف تعیین شـده برای تمامی فروشگاه‌ها و یا مراکز از دیگر مزایای کارت اعتباری بیمه ملت است.
 

نظر شما