شناسهٔ خبر: 23645226 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تفاهم | لینک خبر

چینی‌ها را فراری ندهیم

صاحب‌خبر -
ادامه از صفحه یک- او اضافه کرد: گردش در ایران برای چینی‌ها نسبت به سفر داخلی در این کشور، ارزان تمام می‌شود، چرا از این مزیت استفاده نمی کنیم.هرچند او درباره این دیدگاهش که تناقضی با بحث گرانی سفربه ایران از نظر چینی ها داشت، توضیح داد: زندگی در ایران در مقایسه با چین ارزان‌تر است، ولی سیستمی درست شده که تور ایران گران شده است. درحالیکه اگر در پکن بخواهید زندگی کنید باید 40 درصد بیشتر از تهران هزینه کنید، اما اگر بخواهید به این کشور سفر کنید با 50 درصد کمتر از تور ایران می‌تواند این کار را انجام دهید.این استاد دانشگاه همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت خواهر خواندگی شهرهای ایران و چین برای تقویت روابط گردشگری تاکید کرد.
غذای چینی را دریابید
وانگ چینگ جون ـ رایزن سیاسی و فرهنگی سفارت چین در ایران نیز با تاکید بر ضرورت حمایت دو دولت از سفر اتباع شان به این کشورها، پیشنهادهایی را برای تقویت روابط گردشگری دو کشور مطرح کرد که گسترش رایزنی و همکاری در زمینه گردشگری، ارائه تسهیلات ویزا، حفاظت از امنیت دارایی‌های اتباع دو کشور، ایجاد سیستم بیمه گردشگری، امدادرسانی به گردشگران، بررسی ویژگی و سلیقه چینی‌ها برای ارائه خدمات بهتر، آماده کردن محیط های گردشگری به زبان چینی و تبلیغ ایران به این زبان از آن جمله بود. وی اضافه کرد: غذا برای چینی‌ها خیلی اهمیت دارد، اگر فرهنگ آن را اجرا کنید، گردشگران بیشتری را می‌توانید جذب ایران کنید.
بی دردسرتر از گردشگری سلامت نداریم
شمس اردکانی ـ نائب رییس انجمن دوستی ایران و چین نیز این میان پیشنهاد داد برای جذب گردشگران چینی دنبال در دسترس ترین و کم دردسرترین نوع گردشگری در ایران، یعنی گردشگری سلامت باشیم و سپس گفت: اوایل انقلاب بیش از نیمی از پزشکان خارجی بودند، اما حالا در این حوزه بی نیاز شده‌ایم، توسعه گردشگری سلامت در حال حاضر آسان تر، نتیجه بخش‌تر و مطمئن‌ترین راه جذب گردشگر به ایران است.
روح کنجکاو چینی را با فرهنگ ایرانی بخریم
حسین خلیفی ـ نماینده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در شانگ‌های نیز به ضعف روابط گردشگری دو کشور اشاره کرد و افزود: آنقدر که روابط تجاری و اقتصادی دو کشور در حد اعلی است، روابط گردشگری بین دو کشور چنین نیست. دو ملت هنوز شناخت کمی از یکدیگر دارند. معمولا نخستین سوالی که هر ایرانی درباره چینی‌ها دارد، به فرهنگ غذایی آنها مربوط می‌شود؛ اینکه چینی‌ها چی می‌خورند؟ درحالیکه ذهنیت ایرانی‌ها با واقعیت موجود در آن کشور بسیار تفاوت دارد.او ادامه داد: درست است که چینی‌ها دوست دارند لوکس سفر کنند، اما برخی از آنها به ماجراجویی و زندگی در شرایط سخت علاقمندند، ما با فرهنگ خودمان می‌توانیم روح کنجکاو چینی‌ها را بخریم.خلیفی با تاکید بر ضرورت پاکسازی باورهای اشتباه ملت‌های دیگر درباره ایران، اظهار کرد: شاید آنها فکر کنند ایران کشور ناامنی است، اگر ارتباط مستقیم بین دو ملت برقرار شود، این مشکلات حل خواهد شد. هرچند از نظر چینی‌ها، ایران امن ترین کشور خاورمیانه به حساب می‌آید.نماینده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در چین ادامه داد: نباید از ظرفیت گردشگران سرمایه‌گذار غافل شد. آن ها وزنه سنگینی هستند، وقتی خدمات خوب دریافت کنند، حتما مبلغانی با ضریب نفوذ بالا خواهند شد.فریدون وردی نژاد ـ مشاور رسانه‌ای رییس دفتر
رییس جمهور و سفیر اسبق ایران در چین نیز که مدیریت این بخش تخصصی همایش گردشگری ایران و چین را به عهده داشت، بر این دیدگاه تاکید کرد که گردشگری دو کشور هم پایه با روابط سیاسی و اقتصادی ایران و چین نبوده است.
ایران جزو 20 مقصد اول چینی ها هم نیست
سپس امین خوشنواز  که مقاله‌ای با عنوان «چرا چینی‌ها باید خیلی بیشتر به ایران سفر کنند» ارائه کرده بود، به دنبال انجام یک تحقیق میدانی، اعلام کرد؛ ایران حتی جزو 20 مقصد نخست انتخابی گردشگران چینی نیست.به گفته او، چینی‌ها بیشتر به هنگ کنگ، ماکائو، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، امریکا، سنگاپور، ویتنام و فرانسه سفر می کنند که سلیقه متفاوتی در مقایسه با سایر گردشگران برای انتخاب این مقاصد دارند.خوشنواز همچنین گفت: بیشترین هزینه چینی‌ها در سفر برای ترافیک (حمل و نقل)،
جاذبه ها، غذا و خریده بوده است.
سرعت اینترنت را زیاد کنید تا ایران بیاییم
 در این همایش مدیر یکی از آژانس‌های گردشگری چین که سفر کوتاهی به ایران داشت و از برخورد ایرانی‌ها شگفت زده شده بود، به زبان چینی احساسات و علاقه خود را نسبت به کشورمان بروز داد و به بخشی از نیازهای ضروری گردشگران کشورش اشاره کرد و گفت:  برای ما چینی‌ها اینترنت خیلی اهمیت دارد، ما عادت داریم هر کجا می رویم عکس بگیریم و آن را در وی چت به اشتراک بگذاریم، اما سرعت اینترنت در ایران برای چینی‌ها اصلا جذاب نیست.او نیز به گرانی سفر ایران اشاره کرد و افزود: در سفر به ایران هموطنانم را در هواپیما دیدم که
7 هزار یوان داده بودند تا به اروپا بروند، قطعا اگر آن ها
برای آمدن به ایران که مسافت کمتری را باید طی کنند، هزینه بیشتری باید بپردازند.براساس اعلام این همایش، قرار شد این نشست هر سال در ایران یا چین برگزار و دبیرخانه دائمی برای آن تشکیل شود.
 

نظر شما