شناسهٔ خبر: 23645065 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

هویت جهان اسلام با فلسطین گره خورده است

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت زاهدان گفت: در تقویم مسلمانان، دو روز به نام‌های روز قدس و روز غزه نامگذاری شده که نشان دهنده این واقعیت است که هویت جهان اسلام با فلسطین گره خورده و دشمن هرگز نخواهد توانست مسأله اشغال فلسطین را به حاشیه براند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، امام جمعه موقت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، 29 دی‌ماه، گفت: روز 29 دی به عنوان روز غزه نامگذاری شده است، چرا که یادآور مقاومت مردم فلسطین در مقابل حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سال 87 است.
وی ادامه داد: هفتم دی‌ماه سال 87 که مصادف با روزهای پایانی سال 2008 بود، رژیم صهیونیستی نوار غزه را مورد حمله قرار داد، اما مقاومت حماس و مردم فلسطین سبب شد تا دشمن ناکام بماند و بعد از 22 روز، مجبور به عقب نشینی شود.
امام جمعه موقت زاهدان بیان کرد: در تقویم اسلام، دو روز به نام‌های روز قدس و روز غزه نامگذاری شده که نشان دهنده این واقعیت است که هویت جهان اسلام با فلسطین گره خورده و دشمن هرگز نخواهد توانست مسأله اشغال فلسطین را به حاشیه براند.
وی افزود: رژیم صهیونیستی و حامی اصلی‌اش دولت امریکا، تلاش زیادی می‌کنند تا افکار عمومی جهان را نسبت به فلسطین منحرف سازند تا براحتی به اشغالگری‌های خود ادامه دهند، اما بصیرت امت مسلمان این توطئه‌ها را خنثی می‌کند.
حمیدی اظهار کرد: اخیرا رئیس جمهوری امریکا با معرفی بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، خواست تا کار را تمام کند، اما باز هم ناکام ماند و باعث شد تا بیش از این در دنیا منزوی شود.
وی در ادامه با اشاره به بحران آب و خشکسالی در استان بیان کرد: خشکسالی یک واقعیت است و کمبود آب امروز تبدیل به یک بحران شده است، پس نیاز به یک برنامه ریزی و همت بلند داریم.
رییس دادگستری کل استان همچنین ضمن تسلیت جان باختن هموطنان ما در حادثه کشتی نفتکش سانچی، ادامه داد: این واقعه بسیار غم‌انگیز بود و قلب ملت ایران را به درد آورد؛ باید ابعاد مختلف این حادثه توسط مسئولان مورد بررسی قرار گیرد.

نظر شما