شناسهٔ خبر: 23645013 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آیت الله سید محمد موسوی:

شبکه های اجتماعی ابزار دست دشمن/ مخالف آزادی اطلاعات نیستیم اما نظارت بر آن بسیار ضروری است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه آران و بیدگل گفت: مخالف آزادی اطلاعات نیستیم اما نظارت بر این موارد بسیار ضروری است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، آیت الله سید محمد موسوی امام جمعه آران و بیدگل در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه این شهر با گرامیداشت ۲۹دی ماه که به روز غزه نام گرفته است گفت: این روز مصادف با سالروز پیروزی مردم غزه در مقابل هجمه های ددمنشانه رژیم صهیونیستی است. در این جنگ نابرابر، رژیم صهیونیستی با هدف نابودی غزه و حماس و از بین بردن مخالفان اسرائیل حملات ناجوانمردانه ای را شروع کرد و به پیروزی خود مطمئن بود اما مردم غزه در مقابل تهاجم ارتش رژیم قدس مقاومت کردند و در۲۲روز به پیروزی رسیدند.

وی افزود: در حالی که غزه از سه طرف محاصره شده بود و رژیم منحوس صهیونیستی خود را ارتش چهارم دنیا معرفی می کرد هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری و حمایت مردم ایران این پیروزی بزرگ را رقم زد.

امام جمعه آران و بیدگل در ادامه خاطرنشان کرد: پیروزی غزه یعنی پیروزی مقاومت در برابر جبهه استکبار و پیروزی همه کسانی که به عنوان آزادی خواهان جهان در اردوگاه مقاومت هستند. مردم غزه یک هزار و ۵۰۰شهید و شش هزار جانباز را تقدیم کردند اما این پیروزی چشمگیر و مهمی بود که اسرائیل را رسوا کرد.

موسوی ناکامی و شکست اسرائیل در این جنگ نابرابر را حاوی پیام هایی دانست و تصریح کرد: مهم ترین پیام این نبرد، پیام استقامت و مقاومت در جبهه اسلامی است که با این روش رژیم اشغالگر قدس که غده سرطانی است به زودی از صفحه روزگار محو خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل در بخش دیگری از خطبه ها به بخش هایی از فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مهمانان سیزدهمین اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: معظم له در این بیانات، امکان شکست استکبار در جنگ نرم را گوشزد کردند و موضوع از  این جهت حائز اهمیت است که نور امید را در دل مردم دنیا بویژه مسلمانان می تاباند.

آیت الله موسوی با بیان اینکه بسیاری از مجاهدان و مسلمانان جهان از تهاجمات فرهنگی استکبار خسارت دیده اند، اظهار داشت: در جنگ سخت در قضیه سوریه و عراق مقاومت اسلامی پیروز شد اما مهم تر از جبهه نظامی، جبهه فرهنگی است. خسارات جنگ نرم به مراتب بیشتر از جنگ نظامی است و باید همه مجهز باشند.

وی افزود: یکی از آسیب هایی که در کشورهای اسلامی بویژه ایران خود را نشان داد در  مورد شبکه های اجتماعی است که ابزار دست دشمن است شبکه هایی که امروز در کشور رایج است متعلق به کشورهای خارجی است و اطلاعات مردم و شهروندان ما و اطلاعات ملی ما در اختیار بیگانگان قرار می گیرد.

خطیب جمعه آران و بیدگل به جریان سازی برخی کانال ها در اغتشاشات اخیر کشور اشاره کرد و گفت: امروز تلگرام و اینستاگرام یکی از ابزارهای مهم ارتباطی است که در قضیه اغتشاشات بیشترین تاثیر را داشت. از طریق پیام صوتی، تصویری و مکتوب منافقان با یکدیگر ارتباط برقرار کردند و همین ابزارها باعث شد جریانات تروریستی و تکفیری از طریق اطلاعات شبکه های اجتماعی عضوگیری کنند.

 آیت الله موسوی افزود: کلاهبرداری،فریب مردم، شایعه سازی، ترویج مفاسد و ناهنجاری های اخلاقی از همین ابزارها انجام می شود و در واقع فضای مجازی فضای مناسبی برای این ناهنجاری ها شده است.

امام جمعه آران و بیدگل خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در اسفندماه سال ۹۰دستور تاسیس شورای عالی نظارت بر فضای مجازی را صادر کردند، اما تاکنون اقدام جدی صورت نگرفته است. در همه کشورهای دنیا این شبکه هار ا به نوعی نظارت می کنند اما در ایران نظارتی بر این کانال ها نیست و لطمه ها و خسارات زیادی را به دنبال داشته است.

آیت الله موسوی با بیان اینکه در فتنه ۸۸فیسبوک بیشترین عامل برای ارتباط دشمن بود و در فتنه اخیر تلگرام بیشترین تاثیر را داشت، گفت: مخالف آزادی اطلاعات نیستیم اما نظارت بر این موارد بسیار ضروری است و مسوولان باید توجه کنند. در جنگ نرم می توانیم دشمن را شکست دهیم به شرطی که مسوولان هشیار باشند و با تجهیزات جنگ نرم وارد عرصه جنگ شوند.

نظر شما