شناسهٔ خبر: 23644697 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لبنان از خنثي کردن توطئه داعش براي اجراي حملات تروريستي خبر داد

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاري فرانسه، مقامات لبناني روز جمعه اعلام کردند توطئه تروريستهاي وهابي صهيونيستي داعش را براي حمله به مکان هاي مقدس و نهادهاي دولتي در جشن هاي سال نو ميلادي خنثي کرده اند.
اين منابع بدون اشاره به جزئيات و چگونگي عمليات مذکور اعلام کردند اين توطئه ها از طريق زير نظر گرفتن يکي از سرکردگان داعش کشف و خنثي شد.
نهاد مشنوق وزير کشور لبنان روز جمعه در کنفرانس خبري تصريح کرد نيروهاي ويژه امنيت داخلي لبنان، اف اس اي، پس از پنج ماه تحت نظر گرفتن يک سرکرده عراقي داعش اطلاعات ارزشمندي درباره طرح هاي اين گروه به دست آوردند.
براساس اطلاعات ارائه شده در اين کنفرانس خبري فردي به نام ابوجعفر العراقي که ماه ژوئن در بيروت پايتخت لبنان بازداشت شد؛ از سوي گروه وهابي صهيونيستي داعش مامور شده بود تا شاخه اي از اين گروه در لبنان ايجاد کند. اين هسته قرار بود علاوه بر انجام حملات در لبنان، پذيراي سرکردگان متواري گروه وهابي صهيونيستي داعش از عراق و سوريه نيز باشد.
خانه اي از سوي مقامات لبناني براي ابوجعفر اجاره شده بود که به شنود و دوربين مجهز بود. مشنوق خاطر نشان کرد: «اين يک عمليات نادر بود که در آن به مدت پنج ماه از فرد مورد نظر براي آشکار شدن طرح هاي حملات در جشن هاي سال نو استفاده شد.»
مقامات لبناني اعلام کردند فرد مذکور کمک عناصر داعش در سوريه و عراق را براي برنامه ريزي حملات در لبنان خواستار شده بود و آنها به وي وعده داده بودند کمربندهاي انفجاري و سلاح دريافت خواهد کرد.

نظر شما