شناسهٔ خبر: 23644648 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سیاوش چراغی پور در گفتگو با دانا:

آرزو می کنم مدیریت جشنواره تئاتر تجربه های ادوار گذشته را در نظر بگیرد و سلیقه های شخصی را اعمال نکند

سیاوش چراغی پور بازیگر تئاتر،سینما و تولویزیون در اولین شب از سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: من امشب فقط اجرای خودم را دیدم به همین دلیل نمی توانم از شب اول جشنواره انتقاد کنم. شب منطقی ای بود. فکر می کردم شبی پر ازدحام و شلوغ باشد اما منطقی و نرمال بود.سالن پر بود و استقبال خوبی شد و به هرج و مرج و بی نظمی کشیده نشد. برای من به عنوان بازیگر اجرا و شروع خوب بود.

صاحب‌خبر -

سیاوش چراغی پور بازیگر تئاتر،سینما و تلویزیون در اولین شب از سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: من امشب فقط اجرای خودم را دیدم به همین دلیل نمی توانم از شب اول جشنواره انتقاد کنم. شب منطقی ای بود. فکر می کردم شبی پر ازدحام و شلوغ باشد اما منطقی و نرمال بود.سالن پر بود و استقبال خوبی شد و به هرج و مرج و بی نظمی کشیده نشد. برای من به عنوان بازیگر اجرا و شروع خوب بود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: همه جشنواره ها هدفشان باید معرفی گروه ها، کارگردان ها،بازیگر ها، و هنر مملکت باشد. رسالت جشنواره این است که گروه ها را درست معرفی کند.یکی پله ای باشد برای ارزش گذاری و دیده شدن افرادی که تا به حال دیده نشده اند و معرفی کارهای جدیدی که در آینده دیده شوند. یک رسالت دیگر برعهده جشنواره است که کمتر به آن بها داده شده است. من از مسئولین می خواهم به تئاتر شهرستان ها بیشتر توجه کنند. تئاتر شهرستان ها مهجور است اما پتانسیل بسیار بالایی دارند که متاسفانه دیده نمی شوند. سهمیه استان ها در جشنواره فجر خیلی کم است.من خودم در جشنواره ای در سیستان و بلوچستان به عنوان داور و هیات انتخاب حضور داشتم.گروه هایی را دیدم که واقعا عالی بودند. متاسفانه ذهنیت ما از آنجا منفی است و به سمت قاچاق و اعتیاد و... می رود که باید بگویم واقعا این گونه نیست.

چراغی پور عنوان کرد: برنامه ریزی در حد جدول اجرا ها خوب است اما نظر کلی در مورد داور ها و اجرا ها را چند روز بعد می توانم بگویم.

این بازیگر با تجربه کشورمان افزود: سال های قبل که در جشنواره فجر حضور داشتم دیدم که گروه های تئاتری پس از چند ماه تمرین کردن، به خاطر نگاه سلیقه ای داورها انتخاب نمی شدند. این گروه ها بعد از پذیرفته نشدن ممکن است نا امید شوند چرا که وقت و هزینه کرده اند،اما هیچ کس پاسخگو نیست. جشنواره باید حداقل بودجه ای را برای این گروه ها در نظر بگیرد تا بتوانند سال بعد شرکت کنند و نا امید نشوند. به نظر من باید از این گروه ها هم قدردانی شود.

چراغی پور در انتها گفت: آرزو می کنم مدیریت جشنواره تجربه های ادوار گذشته را در نظر بگیرد و سلیقه های شخصی را اعمال نکند.پوستر های جشنواره واقعا غم انگیز است. پس از 35 سال برگزاری جشنواره تئاتر فجر انظاری بیش از این می رود. جشنواره بین المللی که تجلی کل تئاتر کشور است. اگر گروه های خارجی این پوستر را ببینند در مورد خیلی از چیزهای دیگر هم فکر بد خواهند کرد. تبلیغات هم یکی از معضلات جشنواره است که واقعا خیلی اندک و ناچیز است.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما