شناسهٔ خبر: 23644395 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

سیدحسن نصرالله:

ترامپ اسلام و پیامبر اسلام(ص) را تروریست می‌خواند/ داعش بهانه آمریکا برای ماندن در منطقه است

«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اتهام های اخیر آمریکا درباره دست داشتن حزب الله در شبکه قاچاق مواد مخدر، این اتهام ها را ظالمانه و بی اساس و بدون هیچ سند و مدرکی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو،  «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت چهلمین روز درگذشت «حاج فایز محمود المغنیه» پدر گرامی شهید «عماد مغنیه» و همچنین سالروز شهادت شهدای «قنیطره» از جمله «جهاد مغنیه» سخنان خود را در مجتمع امام حسن (ع) آغاز کرد.

سید نصرالله در ابتدای سخنان خود از حاضرین خواست تا فاتحه‌ای نثار روح شهدای قنیطره و «حاج فایر المغنیه» بکنند و سپس به خانواده‌های شهدای قنیطره تبریک و تسلیت گفت. او همچنین از شهدای مقاومت لبنان و همچنین شهید «محمدعلی الله‌دادی» که در میان شهدای قنیطره حضور داشت یاد کرد و گفت که بدون فداکاری این شهدا، امنیت محقق نمی‌شد.

وی افزود: هنگامی که از شکست آمریکا و پیروزی مردم منطقه در مواجهه با تهدیدات و نابودی تکفیری‌ها و داعش سخن می‌گوییم، باید شهدا، فداکاران و مجروحین و رزمندگان را یاد کنیم.

نصرالله گفت: نسل «ابوعماد» در‌ها را برای فرزندانشان برای ورود به عرصه مقاومت باز کردند و برای آن‌ها چیزی از کرامت و بزرگی و عزه کوتاهی نکردند و این ویژگی هنوز در نسل ما و نسل فرزندانمان وجود دارد و روی این مسأله باید تأکید و آن را تثبیت کرد.

وی با اشاره اتهام‌های اخیر آمریکا علیه حزب‌الله که مدعی شده بود این حزب با قاچاق و تجارت مواد مخدر، منابع مالی خود را تأمین می‌کند، تأکید کرد که این اقدام آمریکا در راستای «جنگ رسانه‌ای» علیه حزب‌الله است.
سید حسن نصرالله گفت: «تجارت مواد مخدر از نظر ما حرام است حتی اگر این مواد مخدر را به جامعه اسرائیلی بفروشیم»

وی در این خصوص افزود: موضوع مواد مخدر در راستای جنگ همه جانبه علیه ماست و پیش از این «جفری فلتمن» سفیر سابق آمریکا در بیروت اعتراف کرده بود که آمریکا ۵۰۰ میلیون دلار برای تخریب چهره حزب‌الله و اقناع جهان در خصوص تروریستی بودن حزب‌الله هزینه کرده است. اما حزب‌الله ثابت کرد که از مهم‌ترین قدرت‌ها در جنگ با تروریسم و گروه‌های تکفیری در منطقه است و این دلیل اصلی حمله به حزب‌الله به شمار می‌رود.

وی به تصمیم رژیم صهیونیستی در ایجاد دیوار حائل در جنوب لبنان با فلسطین اشغالی اشاره کرد و گفت که حزب‌الله این منطقه را بخشی از فلسطین می‌داند و از ارتش لبنان که درباره این اقدام هشدار داده و گفته بود با آن مقابله خواهد کرد، حمایت می‌کند.

سید مقاومت ادامه داد: «ما از اینجا اعلام می‌کنیم که در کنار دولت و ارتش لبنان ایستاده و به اسرائیلی‌ها می‌گوییم هشدار‌های لبنان را واقعا جدی بگیرند؛ چرا که لبنان یکپارچه پشت ارتش و دولت خواهد ایستاد تا مانع از ایجاد این دیوار و مراکز بازرسی در این مناطق مورد نظر شود».

رهبر مقاومت لبنان در خصوص عادی سازی روابط با اسرائیل، از دولت و پارلمان خواست تا در خصوص عادی سازی روابط با اسرائیل موضع‌گیری کنند و گفت که لبنان به عدم عادی سازی ملزم است و تا زمانی که صلح عادلانه و همه جانبه محقق نشود لبنان باید به موضع خود در عدم عادی سازی، ثابت قدم باشد. پس از تحولات اخیر در مسأله فلسطین، بسیاری در لبنان به هیچ وجه با گام‌هایی که تحت نظر دولت در راستای عادی‌سازی روابط با اسرائیل برداشته می‌شود، مسامحه نمی‌کنند. ما با هنر مخالفتی نداریم، اما تحت عنوان هنر و سینما و گردشگری اقدام به عادی سازی روابط با اسرائیل می‌کنند و این با کشور لبنان ضدیت دارد.

سید نصرالله گفت: از تصمیماتی که اتحادیه عرب به آن رأی داده، اما برخی کشور‌ها به آن عمل نمی‌کنند، عادی‌سازی روابط با اسرائیل است. «استیون اسپیلبرگ» کارگردان آمریکایی در سال ۲۰۰۶ از حمله اسرائیل به لبنان حمایت کرد و یک میلیون دلار در همان زمان به اسرائیل کمک کرد و پس از آن ما فیلم استیون را در سینما‌های لبنان تحت بهانه هنر و گردشگری به نمایش در آوردیم. ما مخالف هنر نیستیم و کسی نمی‌خواهد بین موضعات مختلف خلط مبحث کند، اما یک مسأله‌ای که همه روی آن اجماع دارند این است که اسرائیل دشمن است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه به انفجار «صیدا» پرداخت و تأکید کرد که تمامی نشانه‌ها و تحقیقات دال بر عاملیت اسرائیل در این انفجار را دارد و خواهشمندم که هنگامی که برای دستگاه‌های امنیتی نیز ثابت شد که این انفجار کار اسرائیل بوده، با این موضوع بعنوان نقض حاکمیت ملی برخورد شود و اسرائیل مدتی بود که عملیات امنیتی در خاک لبنان انجام نداده بود و الان متوجه چرایی نشست‌های نتانیاهو تحت عنوان «جبهه جنوبی» می‌شویم و این درست نیست که چشممان را به روی این واقعیت که اسرائیل دوباره برای ترور و کشتن به لبنان بازگشته است.

سید حسن نصرالله به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا اشاره کرد که گفت: بود نیرو‌های آمریکایی در عراق و سوریه باقی خواهند ماند و پرسید چرا این نیرو‌ها باید در عراق و سوریه باقی بمانند؟
وی گفت: «مگر شما نبودید که هنگامی که ائتلاف ضد داعش را ایجاد کردید، تأکید داشتید که هدفتان از آمدن به عراق و سوریه نابودی داعش است، پس چرا می‌خواهید بمانید؟».
دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه همه اعتراف کرده‌اند که آمریکایی‌ها داعش را به وجود آورده‌اند، ادامه داد: «ما پیش از این گفتیم آمریکایی‌ها داعش را برای این به وجود آوردند که بهانه‌ای برای حضور نظامی و بازگشت به عراق داشته باشند. امروز هم می‌خواهند به بهانه داعش در عراق بمانند و به همین بهانه به سوریه آمدند و می‌خواهند در این کشور بمانند».

سید حسن نصرالله از آمریکایی‌ها خواست از متحدانشان بخواهند دست از حمایت مالی خود از داعش بردارند و در ادامه گفت، آنچه رکس تیلرسون در مورد ضرورت باقی ماندن نیرو‌های آمریکایی در عراق و سوریه گفته است، نفاق و دروغ گویی است.

وی افزود: دولت سوریه موضع خود را در این باره اعلام کرده است، اما در عراق نمی‌دانم که آیا حضور نیرو‌های آمریکای با هماهنگی دولت عراق است؟

سید نصرالله تأکید کرد که اصرار ترامپ برای استفاده از عبارت «تروریسم اسلامی» یکی از نشانه‌های دشمنی وی با اسلام است و ترامپ برای تروریستی نامیدن اسلام از این عبارت استفاده می‌کند.

رهبر مقاومت لبنان افزود: ترامپ به فشار بر روی کشور‌های عربی جهت تحت فشار قرار دادن فلسطینی‌ها در خصوص قدس ادامه می‌دهد و این مردم فلسطین هستند که همچنان در صحنه حضور دارند و مقاومت آن‌ها به شهر «جنین» کشیده شده است و فلسطینیان همگی این معامله قرن را که آن‌ها آن را سیلی قرن می‌نامند، رد می‌کنند.

نظر شما