شناسهٔ خبر: 23644223 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

روحانی اهل تسنن لبنان:

زمام امور در دست مقاومت فلسطین است

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان تأکید کرد که زمام امور در دست مقاومت فلسطین قرار داد نه رژیم صهیونیستی.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ صهیب حبلی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در خطبه های نماز جمعه مسجد حضرت ابراهیم(ع) در شهر صیدا گفت: رژیم صهیونیستی به این نتیجه نرسید که پس از عملیات کم نظیر نیروهای مقاومت در ضفه غربی که به کشته شدن یکی از خاخام ها انجامید، در پرتگاه قرار گرفته است.

وی افزود: این مساله سبب عکس العمل صهیونیست هایی شد که ضربه سنگینی دریافت کردند و برای آنان ثابت شد که مقاومت فلسطین زمام امور را در اختیار دارد.

این روحانی اهل تسنن از برگزاری کنفرانس بین المجالس در تهران تقدیر کرد و اظهار داشت: ایران حامی اصیل و دغدغهمند مساله فلسطین به شمار می آید و تأکید بر حمایت مالی از ملت فلسطین در این کنفرانس مؤید این ادعاست.

وی از دولت هایی که با رژیم صهیونیستی رابطه سیاسی و اقتصادی دارند، درخواست کرد روابط دیپلماسی خود را با آمریکا به عنوان حامی اصلی رژیم صهیونیستی قطع کنند.

شیخ صهیب حبلی همچنین با اشاره به برگزاری کنفرانس «یاری قدس» از سوی الازهر در مصر تصریح کرد: در این کنفرانس تأکید شد که سال 2018 سال قدس شریف باشد و این شهر به عنوان پایتخت ابدی دولت مستقل فلسطین قلمداد شود.

وی بر لزوم تلاش برای پذیرش بین المللی این مساله خاطرنشان ساخت: در این کنفرانس همچنین به مسائلی نظیر قدس یک حرم اسلامی و مسیحی مقدس و مساله ای اسلامی ـ مسیحی است و مسلمانان و مسیحیان به صورت یکپارچه در راستای آزادی این سرزمین از لوث اشغالگران صهیونیستی پرداخته شد.

رییس جمعیت الفت لبنان نشست شورای مرکزی سازمان آزادی فلسطین را ناامید کننده خواند و گفت: در این نشست به پایبندی به تکمیل مصالحه فلسطینی اشاره نشده و به جای اینکه رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناسند پذیرش رژیم را لغو و همچنین قدس شرقی را پایتخت دولت فلسطین عنوان کردند.

وی این مسائل را ادامه تصمیم ترامپ علیه قدس توصیف کرد و ادامه داد: مطمئنا هیچ گزینه ای جز مقاومت برای آزادی فلسطین و بازپس گیری قدس و مقدسات وجود ندارد و غیر از این یک خدمت رایگان به دشمن صهیونیستی به شمار می آید./980/ب901/د

نظر شما