شناسهٔ خبر: 23644068 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دشمن به دنبال تحقیر ملت ایران/ همه تلخی های تحریم برای ملت ایران زیباست

خبرگزاری شبستان: خطیب نماز جمعه سنگر با بیان اینکه هر مسئول بزرگ و کوچک اگر با ولایت و مرجعیت زاویه داشته باشد از چشم این ملت خواهد افتاد، گفت: دنیای استکبار با دنیای اسلام در حال جنگ مجازی است که دوست و دشمن در آن مشخص نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام کمال تجدد، امام جمعه سنگر امروز (۲۹ دی) در خطبه های نمازجمعه با اشاره به ولادت حضرت زینب سلام الله، که افتخار همه زنان عالم است، اظهار کرد: این بانوی بزرگ اسلام برای دین ما بسیار فداکاری کرده است و مقامش به قدری بزرگ است که برادرش از او می خواست، او را دعا کند.

وی گفت: هفته پیش رو ولادت زنی است که اگر نبود قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام ابطر می ماند، زنی که با صبوری خود به مردان درس مردانگی داد.

حجت الاسلام تجدد با تبریک این روز فرخنده به همه پرستاران که به نوعی با تلاطم و فشار روحی که بیماری ها بر خانواده و مریض ها تحمیل می شود، را با صبوری و مهربانی خود کم می کنند، افزود: امروز همه مادران، زنان و دختران ما باید از این زن متشخص و کامل، الگو برداری کنند.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم تفسیری از ۶۳ سال زندگی حضرت زینب سلام الله داشته باشیم باید گفت نمی‌دانیم او که بود که خدای متعال او را زینت پدر نامید و در سرنوشت انسان های بزرگ بسیار تاثیر گذار است.

حجت الاسلام تجدد اضافه کرد: زنان بزرگ می توانند مردان بزرگ را تربیت کنند برای همین است وقتی می بینید اسلام بزرگ ما این همه گسترش یافته است ، در هر جای این کره زمین یک زن تاثیر گذار بوده است و انسان نباید از این مهم غافل باشد.

وی در خصوص ویژگی های حضرت زینب سلام الله علیه اذعان کرد: آن حضرت در کنار اباعبدالله الحسین علیه السلام ماند و کم نیاورد و امروز ما مردان و زنان ایرانی هم باید زینب گونه در کنار ولایت بایستیم و کم نیاوریم و همیشه دنباله رو مقام معظم رهبری چه در خوشی ها و چه در ناخوشی‌ها، باشیم.

حجت الاسلام تجدد در ادامه با قدردانی از همت مردم ولایتمداری که با بصیرت و معرفت در فتنه سال ۸۸ و آشوب های ۹۶ ، رهبر را خوشحال کردند، افزود: احسنت بر فهم و شعور ملتی که به دنبال رضایتمندی بزرگان، مراجع تقلید و ولایت فقیه هستند.

وی اظهار کرد: این رضایتمندی باعث آبروی دنیا و آخرت شما ملت می شود اما هر چقدر شما بزرگان دین خود را راضی کنید، بدانید که دشمنان این ملت را ناخورسند خواهید کرد.

حجت الاسلام تجدد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند« ایرانی مسلمان باید در مقابل غیر ایرانی نامسلمان بایستد»، تصریح کرد: دشمن می خواهد با کلمه «ایرانیت» علیه ایران استفاده کند.

وی گفت: اگر واقعا استکبار جهانی به دنبال عزتمندی شما است پس چرا تحریم پشت تحریم به وجود می آورد چون اگر آنها می خواستند با برجام اعتماد سازی ایجاد کنند ایران که چندین سال ایجاد اعتماد کرده،پس چرا مدام برجام را وسیله ای برای کوبیدن ما قرار می دهند.

حجت الاسلام تجدد با تاکید بر اینکه آنها به دنبال برجام نبودند بلکه به دنبال تحقیر ملت ایران هستند، اضافه کرد: آنها بدانند همچنان که حضرت زینب سلام الله در کنار اباعبدالله الحسین تحقیر نشد و همه تلخی ها را برای خودش زیبا دید، این ملت نیز همه تلخی های تحریم را برای خودش زیبا می بیند و تا آخرین لحظه در کنار ولایت خواهد ماند.

وی با اشاره به تذکر مقام معظم رهبری به مسئولین مجالس اسلامی بیش از چهل کشور دنیا که فرمودند؛ مواضع خود را صریح اعلام کنید، همانگونه که مستکبرین عالم مواضع خود را صریح در مقابل شما بیان می کنند، خاطر نشان کرد: مسئولین ما هم باید از این موضوع درس بگیرند و مواضع خود را شفاف بیان کنند تا همه بدانند که مسئولین نظام در مقابل استکبار جهانی تمام قد و یکصدا ایستاده است و بهانه نباشد که بعضی ها تصور کنند یک مسئول در حاشیه است و ، در مقابل  مقام معظم رهبری زاویه دارد.

حجت الاسلام تجدد با بیان اینکه مبادا دشمنان از ناشفافی بیان مسئولین ما تزریق زاویه با ولایت فقیه را در دل مردم بیندارند، اظهار کرد: همه باید زیر مجموعه ولایت باشند و هر مسئول بزرگ و کوچک اگر با ولایت و مرجعیت زاویه داشته باشد از چشم این ملت خواهد افتاد.

وی با تاکید بر استفاده از پیام رسان های داخلی، از مسئولین فرهنگی کشور خواست تا در این زمینه بیشتر رسیدگی انجام شود و ادامه داد: ما نمی خواهیم روزی های مردمی که از این طریق برای خود کاری ایجاد کرده اند را قطع کنیم اما باید بدانیم دنیای استکبار با دنیای اسلام در حال جنگ مجازی است.

حجت الاسلام تجدد بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس دشمن مشخص بود اما  فضای مجازی طوری دلها را متزلزل می کند که دیگر دوست و دشمن مشخص نیست.

وی در ادامه جانباختن۳۲ تن از هم‌میهنان مان در حادثه کشتی سانچی را تسلیت گفت و افزود: در این مصیبت، ۸۰ میلیون نفر از مردم ایران با این خانواده ها همدرد هستند.

نظر شما