شناسهٔ خبر: 23644058 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام محدثی:

نباید اجازه داد سبک زندگی غربی در جامعه اسلامی حاکم شود

استاد حوزه علمه قم با ابراز تأسف از کمرنگ شدن صلح رحم در جامعه گفت: هیچگاه شبکه های اجتماعی جای صله رحم را نمی گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جواد محدثی استاد و پژوهشگر حوزه علمیه قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، گفت: اگر رابطه انسان باید خدا رابطه خوبی باشد خداوند رحمت و نعمت را شامل بندگان خواهد کرد.

وی افزود: اگر از برکات الهی و باران رحمت محروم شدیم باید در عملکرد خود تجدید نظر گرده و ریشه یابی داشته باشیم، ائمه طاهرین(ع) پیشوایان ما بوده و قرآن کتاب عمل انسان است، خدا به عنوان رب، پیامبر به عنوان نبی، اسلام به عنوان دین و ائمه طاهرین(ع) به عنوان الگو باید جهت دهنده زندگی ما باشند.

حجت الاسلام محدثی با بیان این که تمام ابعاد زندگی ما باید بر اساس دستورات اهل بیت(ع) باشد، اظهار داشت: آیا سبک زندگی امروز جامعه اسلامی است؟ متأسفانه نمره ما از این جهت پایین است، ادعای دوستی اهل بیت(ع) را داریم اما در عمل مشکل داریم.

وی ادامه داد: باید در این زمینه تجدید نظر داشته باشیم و سبک زندگی اسلامی باید احیا شود، وفای به عهد، امانتداری و احترام به والدین در هر شرایطی و چه خوب و بد باشند وظیفه همه انسان ها است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که مسأله صله رحم و ارتباط با بستگان مورد سفارش اکید اسلام است، ابراز داشت: متأسفانه در بسیاری از اوقات صلحه رحم فراموش می شود و رفت و آمد ها کم شده است، هیچگاه شبکه های اجتماعی جای صله رحم را نمی گیرد.

وی عنوان کرد: پیامبر اسلام فرمود هرکس که دوست دارد عمر طولانی داشته باشد و رزقش افزایش پیدا کند تقوای الهی پیشه کرده و صله رحم کند، صله رحم از سنت های اسلامی بوده و در سبک زندگی اسلامی قرار می گیرد.

پژوهشگر حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد سبک زندگی غربی بر جامعه اسلامی حاکم شود، در ارتباط مردم با یکدیگر نیز باید آداب اسلامی رعایت شود؛ در رفتار با هم نوعان نیز نمره ضعیفی داریم و دروغ و کلک در بسیاری از روابط حاکم است./۱۳۲۳/پ۲۰۲/ی

نظر شما