شناسهٔ خبر: 23643919 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مربی جدید تیم تراکتورسازی را بیشتر بشناسیم

ماموریت سخت مربی ترک در احیای تراکتورسازی/ مربی که فوتبال ترکیه را از 3 قطبی خارج کرد

ارطغرول ساغلام سرمربی جدید تیم تراکتورسازی تبریز این تیم را در ادامه لیگ برتر هدایت خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، زمانی که مذاکرات باشگاه تراکتورسازی با «مصطفی دنیزلی» به دلیل قرارداد مربی ترک با یک شبکه تلویزیونی به بن بست خورد، مسوولان این باشگاه مذاکره با گزینه دیگری را از این کشور در دستور کار قرار داده و با «ساغلام» به توافق رسیدند.

‌ «ارطغرول ساغلام» در ادامه لیگ برتر فوتبال کشور و همچنین لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا هدایت تیم تراکتورسازی را برعهده خواهد داشت.

ساغلام متولد سال 1969 شهر «زنگوداک» ترکیه است. وی فوتبال خود را از باشگاه «فنرباغچه» آغاز کرده و در سال‌های بعدی پیراهن تیم‌های «سامسون اسپور» و «بشکتاش» را برتن کرده و در سال 2003 با پیراهم تیم «سامسون اسپور»‌‌ از دنیای فوتبال خداحافظی کرده و وارد عرصه مربیگری شد.

اوج دوران فوتبال وی در باشگاه «بشکتاش» ترکیه بوده که در 6 سال حضورش در این باشگاه 167 بازی انجام داده و 106 گل هم به ثمر رسانده است.

وی 26 بار هم پیراهن تیم ملی ترکیه را بر تن کرده 11 گل نیز با پیراهن تیم ملی به ثمر رسانده بود.

وی مربیگری خود را با تیم «سامسون اسپور» آغاز کرده و در ادامه هدایت تیم‌های ‌«کایسا اسپور»، «بشکتاش»، «بورسا اسپور»، «اسکی شهیر» و «مالاتیا» ترکیه را برعهده داشته است.

وی دوره موفقی در تیم «بشکتاش» را داشته، اما اوج کار مربیگری‌اش سال 2009 بود که موفق شد تیم «بورسا اسپور» را قهرمان سوپر لیگ ترکیه کند.

ارزش این قهرمانی زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم قدرت مطلق فوتبال ترکیه در اختیار 3 تیم «فنر باغچه»، «بشکتاش» و «گالاتاسرای» بوده و تمامی قهرمانی این کشور را این 3 تیم کسب کرده‌ بودند و به نوعی وی فوتبال این کشور را از 3 قطبی بودن خارج کرد.

«ساغلام» جانشین یحیی گل‌محمدی سرمربی قبلی تیم تراکتورسازی تبریز خواهد شد. این مربی ترکیه‌ای ششمین مربی خارجی تیم فوتبال باشگاه تراکتورسازی به شمار می‌رود.

پیش از وی «واسیلی گوجا» و «یوان دیمیترو» از رومانی، «بوریس تیبیلیوف» از روسیه، «ارنست میدن دروپ» از آلمان و «تونی اولیویرا» از پرتغال هدایت تیم تراکتورسازی تبریز را برعهده داشته‌اند.


شادی ساغلام بعد از قهرمانی تیم بورسا اسپور در سوپر لیگ ترکیه در سال 2009

انتهای پیام/ج/

نظر شما