شناسهٔ خبر: 23643832 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه شیراز:

تشدید تحریم‌ها از سوی ترامپ تداوم دشمنی‌های آمریکا است

نمایندگی فارس

امام جمعه‌ شیراز تاکید کرد که تشدید و توسعه‌ تحریم‌های ترامپ علیه ایران، ادامه‌ دشمنی‌های سی و چندین ساله‌ آمریکا با جمهوری اسلامی ایران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه‌ شیراز گفت: از اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، مسئله‌ تحریم‌ ایران از سوی آمریکا آغاز و ثروت‌های ایران بلوکه شد و اموال ما را دزدیدند.

او با بیان اینکه از ابتدای انقلاب، آمریکا برای ایران مسئله ایجاد کرد، گفت: اصل این قضیه یک حرکت نخ نماست، زیرا در همین دوران تحریم، ما مسائل علمی را دنبال کردیم، در همین دوران تحریم رشد پزشکی داشتیم، در دوران تحریم کارهای زیادی را انجام دادیم.

امام جمعه‌ شیراز تصریح کرد: اعتماد به آمریکا خسارت و ضرر و زیان است؛ نباید به آمریکا اعتماد کرد، نباید چشم امیدمان به او باشد، آمریکا هیچ وقت یار ما نبوده و امروز هم نیست و فردا هم نخواهد بود.

آیت‌الله ایمانی گفت: البته مسئله اقتصادی واقعاً مشکلاتی به همراه داشته و دارد؛ مسئولان باید بهتر رسیدگی کنند، مخصوصا به محرومان.

او با تاکید بر لزوم رسیدگی به محرومان جامعه، گفت: باید به آنانی که از نظر مالی در مضیقه و در شرایط بدی هستند، رسیدگی کرد؛ دولت وظیفه‌ای دارد باید انجام دهد؛ دولت باید واقعاً مسئله اشتغال را حل و فصل کند.

امام جمعه‌ شیراز با تصریح اینکه بیکاری باعث آسیب‌های اجتماعی و مشکلات و معضلات خاصی است، گفت: ما در اقتصاد مشکلاتی داریم اما در مسائل دیگر رشد خوبی داشته‌ایم؛ این برمی‌گردد به همان جمله‌ای که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ اینکه هر کجا از اسلام، انقلاب، روحیه جهادی و عمل جهادی فاصله گرفتیم عقب افتادیم.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به حرکت‌های جهادی بسیجیان سازمان بسیج سازندگی، گفت: چند جوان دانشگاهی و غیر دانشگاهی جهادی برای روستائیان با کمترین هزینه خانه و مدرسه می‌سازند، زندگی آنها را در یک بعد و تا حدودی اصلاح می‌کنند.

امام جمعه‌ شیراز اضافه کرد: ایجاد شغل و رفع بیکاری در حد بزرگ و بلند وظیفه دولت است؛ باید با سرمایه گذاری های کلان و سنگین شغل های سنگین ایجاد کند و مردم را از این بیکاری نجات داد.

آیت‌الله ایمانی همچنین با اشاره به حادثه‌ غمبار آتش‌سوزی نفتکش ایرانی در دریای چین، جان‌باختن بیش از سی دریانورد ایرانی را تسلیت گفت.

امام جمعه‌ شیراز با تبریک میلاد حضرت زینب(س) گفت: حضرت زینب(س) بعد از معصومین(ع) بالاترین درجه را دارا بود؛ بانویی بزرگ از نظر تعقل، عاطفه، فداکاری و ... به همین دلیل روز ولادت ایشان را روز پرستار نامیده‌اند.

آیت‌الله ایمانی در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه‌ شیراز، با اشاره به شرایط حاکم بر جامعه‌ی امروز آیات 60 و 61 از سوره احزاب را قرائت و اضافه کرد: قرآن مجید در این آیات توصیفی دارد که این توصیف هم با شرایط مختلف جامعه اسلامی انطباق پیدا کرده هم با زمان امیر المومین(ع) هم با زمان امام حسن(ع) و با دیگر زمان‌های بعد از پیروزی انقلاب.

امام جمعه‌ شیراز گفت: سوره احزاب سوره ای است که دیگر مسلمانان با تمام گروه های دشمن جنگیدند و آنها را شکست دادند؛ هنگامی که دشمنان از پیروزی در جنگ ناامید شدند، به جنگ نرم روی آوردند.

آیت‌الله ایمانی گفت: جنگ نرم را قرآن مجید در یک ائتلاف سه گانه تفسیر می‌کند؛ ائتلاف منافقان، زورگویان و شایعه سازان؛ این سه‌گروه با هم ائتلاف و علیه پیامبر جنگی را آغاز کردند.

امام جمعه‌ شیراز با اشاره به آیات قرآن گفت: قرآن می‌فرماید که اگر این ها دست از ائتلافشان برندارند و حرکات زشتشان را ترک نکنند اول تبعید، بعد زندان و در صورتی که ادب نشدند بکشیدشان.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه می‌‌توان این 2 آیه را با شرایط امروز انطباق داد؛ خاطرنشان کرد: انطباق این دو آیه با وضعیت عصر و زمان کنونی را به خطبه‌های نماز جمعه‌ آینده موکول می‌کند. 

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما