شناسهٔ خبر: 23643818 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تورم، بیکاری و گرانی بسترساز فتنه/ مسئولان به مشکلات مردم رسیدگی کنند

خبرگزاری شبستان: خطیب نماز جمعه رشت تورم، بیکاری و گرانی را بسترساز فتنه اخیر دانست و گفت: مسئولان به مشکلات مردم رسیدگی کنند تا بسترهای فتنه ایجاد نشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیع زاده، امام جمعه موقت رشت در خطبه‌های امروز (29دی) نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی(رحمه الله تعالی) این شهرستان، نارسائی‌ها و مشکلات جامعه از جمله تورم، بیکاری و گرانی را بستر فتنه دانست و گفت: ناآرامی‌های اخیر براثر همین مشکلات بروز کرد.

 

وی خودخواهی، بی بصیرتی، ساده لوحی و ثروت اندوزی را از عوامل دامن زدن به فتنه در جامعه برشمرد و گفت: مسئولان با رسیدگی به مشکلات مردم نباید اجازه دهند بستر فتنه فراهم شده تا دشمنان از فضای فتنه سواستفاده کنند.

 

شفیع زاده بر ریشه یابی ناآرامی‌های اخیر توسط دولت تاکید کرد و افزود: اگر دولت می‌خواهد مردم به خاطر مطالبات به حق خود به خیابان نیایند باید حوادث را ریشه یابی کند.

 

وی اعلام کرد: در بخش داخلی، تورم، تعطیلی کارخانجات، بیکاری و نگرانی مردم از بودجه، بی توجهی دولت به مشکلات مردم و ارائه گزارشات و آمار دروغ به ویژه در حوزه اشتغال زمینه ساز ناآرامی‌های اخیر بود

 

امام جمعه موقت رشت یادآور شد: سیاسی کاری دولت به ویژه در افزایش قیمت سوخت برای کسب آرای مردم نیز در ایجاد نارضایتی مردمی موثر بود.

 

وی استمرار دعواهای سیاسی را مانع رسیدگی صحیح به خواسته‌های مردم بیان و اظهار کرد: خواسته مردم فدای دعواهای سیاسی مسئولان نشود.

 

مشکلات مردم گرفتار فرافکنی مسئولان نشود

شفیع زاده با بیان اینکه در راس دولت نباید فرافکنی در خصوص مشکلات مردم صورت بگیرد، گفت: مردم از رئیس جمهور حل مشکلاتشان را می‌خواهند و اظهار نظر درباره عصمت انبیا و پیامبر و ائمه مشکل مردم را حل نمی‌کند.

 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع فتنه از دیدگاه قرآن کریم اشاره کرد و گفت: کلمه فتنه 30 بار در قرآن کریم به کار رفته است.

 

امام جمعه موقت رشت افزود: فتنه در قرآن کریم به معنای امتحان و برهم زدن آرامش عمومی آمده است.

 

وی خاطرنشان کرد: هر چیزی که موجبات بر هم زدن آسایش مردم را فراهم کند فتنه و فتنه گری است.

 

شفیع زاده اظهار داشت: در بین گناهان کبیره بعد از شرک به خدا، فتنه بزرگترین گناه است.

 

وی یادآور شد: در جنگ تحمیلی براثر فتنه‌گری استکبار 500 هزار نفر از دو کشور ایران و عراق کشته شدند.

 

امام جمعه موقت رشت با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم)، پالایش جامعه را از آثار مثبت فتنه خواند و گفت: منافقین و مومنان در فتنه خود واقعی شان را نشان می‌دهند.

 

وی اظهار کرد: داشتن بصیرت و اخلاص، تمسک به قرآن، ولایت و اهل بیت از راه‌های غلبه بر فتنه است.

 

از برجام چیزی عاید کشور نشد

شفیع زاده در خطبه دوم با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا برای برجام‌ها دیگر در حوزه موشکی و صنایع دفاعی ایران، گفت: در حوزه هسته‌ای به نتیجه رسیدیم که از مذاکرات و برجام چیزی عاید کشور نشد.

 

وی تاکید کرد: هنگامی که نتایج برجام هسته‌ای محقق نشده شرط گذاشتن مجدد برای رفع تحریم‌ها قابل قبول نیست.

 

 امام جمعه موقت رشت در ادامه با قدردانی از کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون تلفیق طی حرکت انقلابی کردند تصویب کردند تا افزایش حقوق‌ها متناسب با میزان دریافتی باشد و دریافت کنندگان حقوق‌های بالا افزایش حقوق کمتری داشته باشند.

 

وی اذعان کرد: نمایندگان مجلس باید به مطالبات مردم توجه داشته باشند.

 

شفیع زاده همچنین به طرح دولت در خصوص قطع رایانه نزدیک به چهل میلیون نفر انتقاد کرد و افزود: با آغاز هدفمندسازی یارانه‌ها، دولت تعرفه خدمات و حامل‌های انرژی را آزاد و قیمت سوخت را چند بار افزایش داده و در صورت قطع یارانه باید این افزایش‌ها به روال قبل برگردد.

 

وی خاطرنشان ساخت: اینکه گفته شود هرکسی نیاز به یارانه دارد در کمیته امداد ثبت نام کند فکر صحیحی نیست.

 

امام جمعه موقت رشت در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداست پنج بهمن و روز پرستار گفت: پرستاران از اقشار زحمتکش جامعه هستند اما در امور معیشتی آنان گاهی بی توجهی دیده می‌شود.

 

حجت الاسلام شفیع زاده تصریح کرد: مسئولان تلاش کنند مشکلات این قشر زحمتکش حل شود.

نظر شما