شناسهٔ خبر: 23643747 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه هریس: فضای مجازی اگر مدیریت نشود، تهدید بزرگی است

تبریز- ایرنا- امام جمعه شهرستان با بیان اینکه باید فضای مجازی به خوبی مدیریت و اطلاعات پردازش شود تا ارزش ها و باورهای جامعه و حتی امنیت ملی کشور مورد تهدید قرار نگیرد، گفت: در غیر این صورت تهدید بزرگی علیه کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام قهرمان احمدی در خطبه های نماز جمعه هریس، اظهار کرد: فضای مجازی و کانال های تلگرامی اگر ساماندهی و نظارت پذیر نشوند بزرگترین تهدید برای ارش های جامعه می باشد.
وی ادامه داد: اقدام اصلی برای ساماندهی فضای مجازی، تاسیس شورای‌عالی فضای مجازی در اسفندماه سال 1390 به دستور مقام معظم رهبری بود و انتظار می‌رود این شورا بتواند مباحث کلان و اساسی فضای مجازی را سیاست‌گذاری کند و به عنوان یک نقطه کانونی در این زمینه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری داشته باشد، اما بعد از شش سال هنوز نابسامانی‌های زیادی در این فضا وجود دارد.
حجت الاسلام احمدی افزود: مقام رهبری نیز چندین مرتبه در این باره گلایه‌هایی داشته ‌اند که مهم‌ترین آنها در زمینه مباحث ریشه‌ای و اساسی مانند ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات، سالم‌سازی این فضا، توسعه فعالیت‌های کسب و کار، استفاده بهینه از منابع و موارد دیگری بوده که در مجموع 10 عنوان را شامل می‌شود.
وی اضافه کرد: انواع کلاهبرداری‌ها، بی‌اخلاقی‌ها، فریب‌ها و شایعه‌سازی‌ها و خیلی مسائل دیگر که معمولا به دلیل محیط مناسب برای گمنامی در شبکه‌های اجتماعی قابل پیگیری نیستند و بسیاری از مشکلات دیگری که در این شبکه‌ها برای شهروندان ایجاد شده، تنها بخشی از نابسامانی و تهدیدهای این فضاست.
خطیب جمعه هریس با تسلیت حادثه غمبار درگذشت 32 خدمه نفتکش سانچی، گفت: این حادثه دردناک مردم کشورمان را در غم سنگینی فرو برد و مقام معظم رهبری در پیام تسلیتی به بازماندگان و مردم ایران از جان باختگان کشتی سانچی به عنوان افرادی که در راه انجام وظیفه و خدمت به کشور جان خورد را از دست دادند، یاد کردند و آن را افتخاری بزرگ دانستند.
حجت الاسلام احمدی با اشاره به موضوع فلسطین، دفاع از مردم مظلوم این سرزمین را وظیفه همه دانست و اظهار کرد: نباید تصور شود که مقابله با رژیم صهیونیستی فایده ای ندارد، بلکه به اذن و لطف خداوند، مجاهدت ها در مقابل رژیم صهیونیستی به نتیجه خواهد رسید، همانگونه که جریان مقاومت نسبت به سالهای قبل، پیشرفت کرده است.
وی گفت: موضوع فلسطین از مسائل مهمی است که مایه وحدت جهان و تاکید بر آن موجب پیروزی است.
شهرستان هریس با حدود 70هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
خبرنگار: محمد طلوعیان** تنظیم: مرتضائی**انتشار: عزیزی راد
/3038/7227/518

انتهای پیام /*

نظر شما