شناسهٔ خبر: 23643682 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سیدحسن نصرالله: اتهام‌های اخیر آمریکا بی‌اساس است/حزب الله هیچ فعالیت تجاری ندارد

بیروت-ایرنا-«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اتهام های اخیر آمریکا درباره دست داشتن حزب الله در شبکه قاچاق مواد مخدر، این اتهام ها را ظالمانه و بی اساس و بدون هیچ سند و مدرکی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، وی این سخنان را روز جمعه از طریق ویدیو کنفرانس در مراسم بزرگداشت شهدای القنیطره که در مجمتع امام حسن مجتبی (ع) در حومه جنوبی بیروت برگزار شد مطرح کرد.
سه سال پیش در چنین روزی گروهی از رزمندگان برجسته حزب‌الله هنگام بازدید از منطقه القنیطره در سوریه، هدف حمله موشکی بالگرد رژیم صهیونیستی قرار گرفتند که طی آن چند رزمنده از جمله «جهاد مغنیه» فرزند شهید «عماد مغنیه» به شهادت رسیدند. عماد مغنیه فرمانده ارشد حزب الله نیز حدود 10 سال پیش در سوریه به شهادت رسید.

*بدون شهدا امنیت نداشتیم
دبیرکل حزب الله لبنان با گرامیداشت یاد شهدای القنیطره گفت: زمانی که از شهدا سخن می گوییم باید اعتراف کنیم که ما به فضل ایثارگری های این شهدا در وضعیت امن و باثبات در کشور و منطقه مان زندگی می کنیم. اگر جانفشانی های این شهدا نبود امنیت در کشورمان حاصل نمی شد.
وی افزود: به فضل خون شهدا سرزمین و اسرایمان را آزاد کردیم و داعش و گروه های تکفیری را شکست دادیم...زمانی که از شکست طرح بزرگ آمریکا و پیروزی کشورها و ملت های منطقه سخن می گوییم پس از فضل الهی، این امر به فضل ایثارگران و شهدا و خانواده آنان و جانبازان و مجاهدان بوده است.
نصرالله همچنین با گرامیداشت چهلمین روز درگذشت حاج «فایز مغنیه» پدر عماد مغنیه گفت: حاج ابو عماد مغنیه مردی مؤمن، نیک، متواضع، پاک، مهربان، و صبور بود و عمر خود را صرف پشتیبانی از این راه و حضور در میان خانواده شهدا کرد...حاج ابو عماد از نسل کارگران سختکوش بود و این نسل در فقر و مهاجرت دائمی زیست... حاج ابو عماد مغنیه و همسر ایشان «ام عماد»، زندگی خود را برای حمایت این راه و آرامش دل ها صرف کردند...خانواده حاج فائز مغنیه پسران و مردانش همه شهید شده اند و این تفاوت استثنایی آنهاست که حاکی از بخشش و صبر و تسلیم این خانواده است.
وی افزود: از برکات خانواده حاج ابوعماد این است که مرد و فرمانده ای استثنایی مثل حاج عماد مغنیه به مقاومت و به لبنان و فلسطین تقدیم کرده است.

*حزب الله هیچ فعالیت تجاری ندارد
دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دوم سخنان خود اتهام های اخیر آمریکا به حزب الله درباره دست داشتن این حزب در تجارت مواد مخدر را ظالمانه و بی اساس خواند و گفت: تجارت موارد مخدر به نسبت ما حرام است، حتی اگر به جامعه اسرائیلی بخواهد به فروش برسد.
نصرالله اتهام های اخیر آمریکا را در چارچوب جنگ علیه حزب الله دانست و گفت که آمریکا از این طریق می خواهد حزب الله را به عنوان یک سازمان جنایتکار و مجرم معرفی کند.
وی از وزارت دادگستری آمریکا خواست تا برای تحقیق درباره این موضوع در لبنان اقدام بکند.
وی افزود: حزب الله مقرر کرده است که هیچ کار تجاری نکند و این به دلایل تحریم ها و حفاظت از کارفرمایان لبنانی است.
دبیرکل حزب الله تاکید کرد که این حزب هیچ شرکت و پروژه سرمایه گذاری از جمله در مناطق آزادشده در سوریه و عراق ندارد.

*اقدامات رژیم صهیونیستی در مرز با لبنان
سیدحسن نصرالله در بخش سوم سخنانش به 13 نقطه مرزی مورد تنازع و اختلاف بین لبنان و رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: اسرائیلی ها خواستند در نقاط مرزی بازنگری و به روز رسانی شود، اما دولت لبنان هرگونه به روز رسانی این نقاط را رد کرد...ما در کنار حکومت و دولت و ارتش می ایستیم و اسرائیلی ها باید هشدارهای حکومت لبنان را جدی بگیرند.

*ضرورت اجرای کامل پرهیز از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی
دبیرکل حزب الله در ادامه خواستار التزام همه کشورها به پرهیز از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شد و گفت:از مصوبات اتحادیه کشورهای عربی، عدم عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است که برخی کشورها آن را اجرا نمی کنند.
وی افزود: لبنان به پرهیز از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پایبند است و باید هر گونه مشکلی به هر شکلی بود در این رابطه بهبود پیدا کند...بسیاری در لبنان در برابر هرگامی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مسامحه نمی کنند.
نصرالله در عین حال از اکران فیلمی به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» در لبنان انتقاد کرد و گفت:اسپیلبرگ کارگردان آمریکایی حمایت خود از حمله اسرائیل به لبنان در سال 2006 را اعلام کرد. او که در لبنان فیلمش اکران می شود، از اموال شخصی اش یک میلیون دلار به اسرائیل پرداخت.
وی تصمیم به اجازه اکران فیلم این کارگردان آمریکایی در بیروت را غلط دانست و خواهان بازنگری در این تصمیم شد.

*ردپای اسرائیل در انفجار صیدا
سیدحسن نصرالله در بخش دیگر سخنانش به انفجار یکشنبه پیش در صیدا اشاره کرد و گفت: همه نشانه ها حاکی از دست داشتن اسرائیل در این انفجار است که به مجروحیت یکی از اعضای حماس منجر شد.
وی انفجار صیدا را «شروع خطر» دانست و گفت: من زنگ خطر را به صدا در می آورم، و پس از تحقیقات، دولت باید موضع خود را مشخص کند.
وی از دولت لبنان خواست که اگر دست داشتن اسرائیل در این انفجار ثابت شد، به دلیل پایمال شدن حق حاکمیت لبنان و تجاوز، با آن برخورد کنند.
نصرالله افزود: آیا درست است که چشم مان را به عملیات آدم کشی اسرائیل در لبنان ببندیم و آواز سر بدهیم که کشورمان امن است؟

*انتخابات لبنان
تحولات انتخاباتی لبنان یکی دیگر از موضوعاتی بود که نصرالله در سخنانش به آن پرداخت. این انتخابات قرار است در 6 ماه مه (16 اردیبهشت 1396) برگزار شود.
دبیرکل حزب الله تاکید کرد که این حزب با قدرت وارد مرحله انتخابات شده است. وی گفت که بعید می داند که هیچ یک از طرف های سیاسی در لبنان به دنبال تاخیر یا لغو انتخابات باشند.
وی بار دیگر حمایت خود را از قانون جدید انتخابات لبنان که بر اساس الگوی نسبیت تدوین شده، اعلام کرد و گفت: کشور ما بوسیله برنده یا بازنده اداره نمی شود و درست نیست کسی را کنار گذاشت و از ویژگی های قانون نسبیت شامل شدن همه ظرفیت هاست...کنارگذاشته شدن هر گروهی را حتی اگر مخالف سیاسی ما باشد رد می کنیم.

*نفاق و دورویی آمریکا در سوریه
نصرالله با انتقاد از مواضع اخیر مقام های آمریکا درباره باقی ماندن نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه زیر عنوان «جلوگیری از بازگشت داعش»، آن را نشانگر نفاق و دورویی آمریکا دانست.
وی گفت: آنچه در روزهای گذشته در جریان بود، ماهیت اهداف آمریکا در منطقه ما را مورد تاکید قرار داد.
دبیرکل حزب الله افزود: آمریکایی ها داعش را ساختند تا حجتی برای بازگشت به منطقه خصوصا عراق بیابند...پایگاه های آمریکایی در منطقه مانع بازگشت داعش نیست و آنچه که آمریکایی ها می گویند جز نفاق و دروغ نیست.
وی با ستایش از موضع عراق در مخالفت با ایجاد پایگاه های آمریکایی به بهانه مبارزه با داعش گفت: عراقی ها و سوری ها در ممانعت از بازگشت داعش شایسته ترند.
نصرالله خطاب به آمریکایی ها گفت: اگر بازگشت داعش را نمی خواهید از همپیمانان تان در منطقه و جهان بحواهید آن را حمایت نکنند و اجازه به بازگشت به آن ندهند.

*ادامه فشار ترامپ به فلسطینیان
سیدحسن نصرالله بخش پایانی سخنانش را به مواضع «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اختصاص داد. وی گفت: ترامپ عمدا تروریسم را اسلامی توصیف می کند تا اسلام و پیامبر اسلام را به عنوان تروریسم معرفی کند.
دبیرکل حزب الله افزود: آن کسانی که می گویند آمریکا ضامن حقوق بشر است، روی چه چیزی شرط بندی می کنند وقتی که رئیس جمهور آن انسانی مستکبر و نفرت انگیز و برتری جو است
نصرالله با اشاره به سیاست های اخیر آمریکا در خصوص فلسطین و قدس گفت: ترامپ به فشار بر کشورهای عربی ادامه خواهد داد و روشن است که آنها نیز بر فلسطینیان فشارهایی وارد می کنند.
دبیرکل حزب الله تاکید کرد: ما استکبار آمریکایی و طرح صهیونیستی را رد می کنیم و همیشه حاضریم و از مقدسات مان و قدس مان دفاع می کنیم و از وظایف خود شانه خالی نمی کنیم.
خاورم**2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی

انتهای پیام /*

نظر شما