شناسهٔ خبر: 23643671 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

کنگره بزرگداشت استاد شهید، علی جمالپور در اهواز برگزار شد

کنگره بزرگداشت شهید علی جمالپور استاد فلسفه و عرفان اسلامی و از شهدای دفاع مقدس با حضور استاندار خوزستان و

صاحب‌خبر -

کنگره بزرگداشت شهید علی جمالپور استاد فلسفه و عرفان اسلامی و از شهدای دفاع مقدس با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان شامگاه پنجشنبه 28 دی ماه در اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در این مراسم طی سخنانی به تجلیل از شخصیت این شهید والامقام پرداخت. 

مشروح سخنرانی استاندار خوزستان در این مراسم در پی می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم 

بدون تردید جامعه امروز ما تحت نام بلند و شکوهمند شهیدان نفس می کشد و می بالد. 

شهیدانی که با طی عالم ماده توانستند در جوار حضرت حق آرام بگیرند و اگر امروز ما و شما نفسی بر می‌آوریم مرهون دلیری ها و جانفشانی‌های جوانانی است که بهترین جوانان روی زمین بودند و عالم و آدم به وجودشان افتخار می‌کرد. پرستو هایی که با بهار آمدند و در بهار جامه خونین را بر تن کردند و در آسمان خداوند رحمان بال گشودند.

و اکنون هر قدم و هر قلمی که به نام آنان زده می شود بدون شک اجری سترگ در بر خواهد داشت با تمسک به نام آن ها و با امداد از روح بلندشان زمین و زمان به آرامش می‌رسد شهیدانی که نامشان و یادشان نام و یاد سیدالشهدا را در جانمان معطر می کند و ما را به کربلای عشق رهنمون می‌سازد دلیر مردانی که با اشاره رهبر فرزانه شان از جان و مال و عیال و خانمان خود گذشتند تا دست متعدیان از دامن دین و وطن دور بماند.

شهید علی جمالپور که نامی بزرگ دارد از نوع مردانی است که نام و یادش عطرانگیز و خاطراتش احیای تفکر و اندیشه و خرد ورزی است جوانی که به چندین هنر آراسته بود و در اندیشه اش هر انسانی را مبهوت می سازد ایشان در دهه ۵۰ و ۶۰ شمسی نقش ارزنده‌ای در پاسخگویی به شبهات، نظریه پردازی دینی و ترویج گفتمان انقلابی را ایفا کرد.

این شهید در فاصله سال های ۶۰ تا ۶۵ به عنوان یکی از اساتید معارف و فلسفه در سطح دانشگاه شهید چمران اهواز تدریس می‌کرده و جلسات تدریس او با استقبال بیادماندنی دانشجویان برگزار می شد و نظریات فکری و اندیشه‌ای شهید جمالپور در راستای تفکرات بزرگانی چون شهید مطهری بود علی جمالپور توانست با نقد اساسی بر جریان‌های فکری پوچ و بیهوده جایگاه اسلام را به خوبی تبیین کند.

شهید علی جمالپور استاد فلسفه و عرفان و مفسر قرآن استاد هنر و تئاتر و شعر که کتاب ایشان به نام چهار مقاله در رد نظریات مارکسیستی کتابی ارزشمند و قابل تامل با توجه به جوان بودن ایشان میباشد.

ملاقات‌ های شهید جمالپور با علامه طباطبایی از نقاط برجسته تاریخ زندگی او بود تسلط ایشان در علوم مختلف و استادی اش بر حوزه فرهنگ و هنر در آن سال‌ ها اعجاب برانگیز است برگزاری این کنگره های یقیناً راه گشای همه انسان‌ های است که به دنبال حقایق هستند.

بنده ضمن تشکر از تمامی تلاشگران این عرصه مقدس آمادگی خویش را برای حمایت از این گونه کنگره‌ها که جریان‌ ساز تقدس و تعالی هستند اعلام می دارم.

نظر شما