شناسهٔ خبر: 23643655 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وحدت امت اسلامی کلید رستگاری مردم فلسطین است

R7887/P1494/S6,47/CT7

ائمه جمعه شهرستان‌های آذربایجان شرقی در خطبه‌های نماز جمعه تاکید کردند:وحدت امت اسلامی کلید رستگاری مردم فلسطین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی مصطفی باقری بنابی در خطبه‌های نماز جمعه امروز بناب با اشاره به خیزش قدرت عظیم ملت ایران در برابر اختشاش‌گران، اظهار داشت: حکم شرع و منطق به ما این است که از ملت ایران تشکر و قدردانی کنیم، چرا که این ملت چهل سال است پا به پای انقلاب اسلامی آمده‌اند.

وی با بیان اینکه مردم ایران وظیفه‌شناس هستند، افزود: این مردم مردمی هستند که در زمانی که احساس می‌کنند بحث اسلام درمیان است تمامی مشکلات و مسائل مالی خود را فراموش کرده و به صحنه می‌آیند.

امام جمعه بناب در ادامه گفت: دهه دوم دی ماه در سراسر ایران خیابان‌ها مملو از جمعیتی بود که از مقدسات و انقلاب خود یک قدم عقب نگداشته و دفاع کردند.

باقری بنابی در ادامه اذعان داشت: مردم باید هوشیار باشند حوادث اخیر یک درس عبرت برای تمامی هم‌وطنان بود که نشان داد شیاطین جهان حاضرند از هر قدرت و هرچیزی که در دست دارند بگذرند تا کابوسی به نام جمهوری اسلامی ایران، در برابر ظلم و کفر سرکشی نکند.

وی در ادامه گفت:همه ملت نجیب و با فضیلت و با غیرت و مدیران و مسئولان با ایمان باید به خود آیند و بفهمند که خطر در بیخ گوش است، دشمن خواب ندارد و اگر اقدامی انجام دهد کاری به اصلاح‌طلب و اصولگرا ندارد و اگر قصد حمله داشته باشد همه و همه را درو می کند.

باقری بنابی تصریح کرد: مشکل آمریکا و انگیس و حامی‌های آن‌ها گرانی نیست چراکه همه عالم و آدم می‌دانند این‌ها مسائلی هستند که خود آن ها برای ما ایجاد کرده‌اند و همان قدرت‌های پلید شیطانی است که مارا تحریم و در خضر نگه داشته‌اند و نمی‌گدارند حتی از امکانات خودمان هم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مشکل آشوب‌گران گرانی و مالی نبود و آن‌ها با اساس اسلام و ایران مشکل داشتند، گفت: در اختشاشات اخیر مساجد و حوزه‌ها و پرچم‌ها به آتش کشیده شد، زیرا این‌ها مشکل‌شان با اسلام است نه حکومت زیرا اسلام می‌خواهد این‌ها را جمع کند و خداوند بارها قول و وعده داده است که اسلام پیروز و کفر نابود خواهد شد و اگر ما صبر و استقامت داشته باشیم این پیروزی به دستان ما خواهد بود و اگر ما استقامت نکنیم خداوند با دستان دیگر این کار را انجام می دهد.

امام جمعه بناب با اشاره به عدم رعایت حقوق فرهنگی در بودجه بندی کشور، خاطرنشان کرد: باید به دین‌داری این جوانان و ملت هزینه شود، ولی تا حرف به دین برسد و بودجه‌های آقایان تمام می شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مطالبات مردم، اذعان داشت: مبادا به این مردم توجه نکنید و خواسته‌های به حق مردم در میان حاشیه‌های اغتشاشات فراموش شود، مردم گله‌مندند صدای این ملت را بشنوید و کاری نکنید که مبادا این ملت از ما قهر و پشت کنند.

امام جمعه بناب در پایان گفت: مردم اعتراض به حق داشتند ولی عده‌ای مزدور این اعتراضات را به سمت انحرافات سوق دادند.

دشمنان همچنان برای براندازی نظام اسلامی تلاش می‌کنند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله محمدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر میانه با اشاره به اینکه انسان در زندگی دنیوی خود نیازمند تفریح و عبادت است، اظهار کرد: بعضی مسافرت‌ها عبادت محسوب می‌شوند، زیارت قبور ائمه معصومین و پیامبر اسلام (ص) از اعمالی هستند که انسان را از عذاب آخرت نجات داده و به‌نوبه خود نوعی عبادت ارزشمند محسوب می‌شوند.

امام‌جمعه میانه با اشاره به حادثه نفت‌کش سانچی گفت: کشتی سانچی حامل حدود 32 نفر از عزیزان و دریادلان غیور کشورمان بود که غریبانه و مظلومانه به فیض شهادت نائل آمدند، مصیبت بزرگی بود که ما این حادثه غم‌انگیز را محضر مقام معظم رهبری، خانواده شهدا و ملت انقلابی ایران تسلیت عرض می‌کنیم.

وی به 29 دی ماه روز غزه نیز اشاره کرد و گفت: موضوع غزه برای ما بسیار حیاتی است چراکه غزه محل دفاع اسلام در مقابل کفار یهود و آمریکایی بوده و امروز مقاومت مردم و جوانان غزه گردن دشمنان اسلام را خم کرده و پوزه آنان را به خاک مالیده است.

محمدی همچنین با اشاره به 3 بهمن سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) تصریح کرد: حضرت زینب(س) مورداحترام تمامی مسلمانان جهان بوده و امروز ایشان بعد از حضرت فاطمه (س) بهترین الگو برای زنان جامعه هستند و انتظار می‌رود در سالروز ولادت این بانوی بزرگوار مجالس شادی در تمامی مساجد شهرستان برقرار شود تا مردم بتوانند از این مجالس پرفیض و برکت نهایت استفاده را ببرند.

امام‌جمعه میانه در ادامه با تأکید بر اینکه دشمنان اسلام همچنان درصدد براندازی نظام اسلامی هستند، اذعان کرد: اخیراً شاهد توطئه دشمنان خارجی و فتنه گران داخلی بودیم که بصیرت مردم بار دیگر نقشه شوم آنان را شکست داد لذا طبق فرمایش امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، جنگ نرم ادامه دارد و باید مقابل توطئه‌های دشمنان هرلحظه آگاه باشند.

وی ادامه داد: دشمنان تلاش می‌کنند تا مردم را از نظام اسلامی جدا کنند و اگر در نقشه خود موفق شود ضربه بزرگی به جمهوری اسلامی وارد خواهد شد؛ در این راستا باید تمامی مسئولین ادارات به مشکلات مردم توجه کنند چراکه ما در مقابل مردم وظیفه داشته و نباید در هیچ زمینه‌ای به دشمنان اجازه و فرصت نفوذ دهیم.

محمدی با تأکید بر اینکه برخی پارتی‌بازی‌ها مردم را از نظام ناامید می‌کند، هشدار داد: هیچ یک از مسئولین و کارمندان ادارات حق ندارند بین ارباب رجوع تفاوتی قائل شوند نباید به دشمان فرصت بدهیم تا آنان به مردم القا کنند که نظام اسلامی نسبت به مشکلات مردم بی توجه است.

امام‌جمعه میانه ابراز کرد: دشمنان می‌خواهند با نابودی اعتقاد و ایمان مردم به کشور ضربه بزنند مسئولین باید آگاه باشند تا دشمن نتواند ایمان و اعتقاد مردم را از بین ببرند اگر اعتقاد مردم سست شود نظام اسلامی دچار ضربه بزرگی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دشمنان در صدد تخریب مسئولین خدمتگزار و انقلابی کشور هستند، افزود: دشمنان در مورد مسئولین دلسوز نظام شایعه‌سازی کرده و مسئولین خدمتگزار را تخریب می‌کنند ولی در مورد مسئولین بی‌کفایت هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند.

محمدی همچنین به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار میهمانان شرکت کننده در سیزدهمین اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: حضرت آقا «اتحاد دنیای اسلام» را از مسائل اساسی برشمردند و گفتند: ا معتقدیم اتحاد دنیای اسلام که دارای جمعیت زیاد و امکانات فراوان و جایگاه بسیار حساس در دنیا است، می‌تواند زمینه‌ساز شکل‌گیری یک قدرت بزرگ و اثرگذار شود و ما حتی به کسانی که صریحاً با ما دشمنی می‌کنند، گفته‌ایم آماده برخورد برادرانه هستیم، اگرچه آن‌ها چنین رویکردی ندارند.

امام‌جمعه میانه طبق تعبیر بصیرانه امام خامنه‌ای، دفاع از فلسطین را وظیفه همه دانست و تاکید کرد: نباید تصور شود که مقابله با رژیم صهیونیستی فایده‌ای ندارد بلکه به‌اذن و لطف خداوند، مجاهدت‌ها در مقابل رژیم صهیونیستی به نتیجه خواهد رسید، همان‌گونه که جریان مقاومت نسبت به سال‌های قبل، پیشرفت کرده است.

وی در پایان، درگذشت پدر شهیدان برزگر را تسلیت گفت و افزود: آقای خیراله برزگر به فرزندان شهید خود پیوست و انتظار می‌رود مردم شهیدپرور میانه در مجلس ختم این پدر انقلابی و زحمتکش حضور پرشور داشته باشند.

دشمن می‌خواهد با شایعه پراکنی در جهت تضعیف ولایت، اراده مردم را سست کنند

حجت‌الاسلام سیفعلی محمدزاده در خطبه‌های امروز نمازجمعه شبستر اظهار کرد: مسئولین باید زمینه‌های وجودی تقوا را فراهم کنند تا مردم بتوانند در مسیر حق تعالی قدم‌های مثبتی را بردارند.

وی افزود: هر عملی که انجام می‌دهیم خود ما مسئول عمل آن هستیم و باید در آن عمل به یقین رسیده و به آن یقین جواب داشته باشیم.

امام جمعه شبستر در ادامه به سالگرد ازدواج حضرت علی (ع) با حضرت فاطمه (س) نیز اشاره کرد و گفت: نباید اجازه دهیم که دشمنان به مکتب حیا و حجاب و حکمت ایثار و شهامت و شجاعت که برای مؤمنین و مسلمانان ذکر شده است تعرض کنند واین روز را به تمامی خانم‌ها که تقوا و شجاعت زینبی حیای زینبی دارند ودر پاسداری از حریم نهضت حسینی تلاش می‌کنند تبریک عرض می کنم.

وی در ادامه ابراز کرد: همانگونه که حضرت زینب( س) دشمنان را در ادامه نهضت حسینی با آن سخنرانی خود وادار به تسلیم نمودند باید تلاش کنیم که این مکتب حسینی را زنده نگه داریم که امروز مدافعان حرمین با حرکت زینب گونه پرچم اسلام را برافراشته داشتند.

محمدزاده در ادامه خاطر نشان کرد: در صورتی که آن زمان زنجیر اسارت در گردن حضرت زینب( س) بود در حق گفتن و در گرفتن حق کوتاه نیامد امروز وظیفه ماست که همچون حضرت زینب (س) از مسیر ولایت دور نباشیم واو را الگوی خود قرار دهیم واز ولایت فقیه دفاع نمائیم و نگذاریم تا افراد سود جو، سو استفاده کنند.

وی در ادامه گفت: جامعه زینبی باید به تمام مسائل بروز باشد و ما نباید امروز اجازه دهیم با بد حجابی و بی حجابی مسائل دینی را نادیده بگیرند مسائل دینی را زیر سؤال ببرند و مسئولین باید خود را  پاسخگوی خواسته‌های بحق مردم بدانند و به مشکلات مردم رسیده و نگذارند مردم بهانه دست دشمنان بدهند.

محمدزاده در ادامه ابراز کرد: در سال 1357 در 4 بهمن بختیار دستور داد تا حضرت امام در فرودگاه به زمین نشیند وبه خیال اینکه اگر امام نتواند به فرودگاه بیاید این انقلاب پیروز نخواهد شد که به لطف خدا چون مردم با اراده  الهی قیام نموده بودند این انقلاب به ثمر رسید.

امام جمعه شبستر در پایان گفت: در مقابل اراده خداوند که این مردم نیز به خواست خدا اراده نمودند، هیچ توطئه‌ای نمی‌تواند کاری کند و اراده مردم همیشه پیروز است و مردم باید بصیرت داشته باشند که دشمنان می‌خواهند با شایعه پراکنی در جهت تضعیف ولایت اراده مردم را سست کنند و این را به گور می برند.

 جایگاه آموزش و پرورش مرند ارتقا یابد

حجت الاسلام نعمت زاده در خطبه‌های نماز جمعه امروز مرند اظهار کرد: سعادت نهایی در خیر رساندن به مردم و دوری از ضرر رساندن است.

وی تصریح کرد : افزایش کینه توزی  و تنازع در جامعه و خدشه دار کردن اعتماد مردم به نظام حرکت در مسیر دشمن بوده و همگان باید مراقب باشند خواسته یا ناخواسته به دشمن کمک نکنند.

امام جمعه مرند خاطر نشان کرد: ملاک مسلمانی سلیقه‌ای و جناحی رفتار کردن نیست بلکه تبعیت از سبک زندگی رسول گرامی اسلام (ص) و دوری از دروغگویی و عدم وعده‌های کذب است.

وی ادامه داد: همه ملت باید مراقب باشیم و مغرور به این امنیت و آرامش نشویم چراکه خداوند چک سفید به ما نداده است.

نعمت زاده با تشریح مواضع اخیر وزیر خارجه آمریکا گفت: اینکه آمریکا از ماندگار شدن مستکبرانه در سوریه سخن می‌گوید نشان از ماهیت آنهاست ولی بهتر است بدانند نفوذ ایران در سوریه نفوذ با تفنگ نیست بلکه نفوذ در قلب هاست.

وی تصریح کرد: آمریکا با داعش نتیجه نگرفت و اینک درصدد است با توسل به سایر گروههای تروریستی اهداف خود را در سوریه دنبال کند که به حول و قوه الهی بازهم تحقیر شده و شکست می خورد.

امام جمعه مرند با گلایه از حواشی اخیر در تودیع مدیر آموزش و پرورش مرند گفت: مسئولین و قلم بدستان باید از حاشیه سازی دوری کنند و همگان می‌دانند که هیچ مدیری قرار نیست همیشه در همان پست ماندگار شود و انتظار داریم جایگاه آموزش و پرورش مرند به رتبه‌های نخستین استان برسد چراکه جایگاه کنونی درشان شهرستان مرند با این همه پتانسیل نمی‌باشد.

 عربستان، خائن جهان اسلام است

حجت‌الاسلام حافظ زمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ملکان اظهار کرد: مسائل اصلی اسلام امروز اتحاد مسلمانان ؛ مسئله فلسطین و توجه به این مسائل می‌باشد.

وی افزود: امروز عربستان، خائن جهان اسلام است و کشورهای اسلامی باید از این مطلب آگاه بوده و متوجه باشند.

امام جمعه ملکان با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری برای مسئولین خاطرنشان کرد: مسئولین نبایستی از دشمنی دشمنان و ضعف‌های موجود غافل شوند و در تصمیم گیری‌ها بایستی باهم متحد و هماهنگ بوده و  باهم تصمیم گیرند.

زمانی  در ادامه گفت:مشکل ما امروز اعتراض به نجومی بگیران و گرانی است و مسئولین باید در رسیدگی به این امر تلاش کنند.

امام جمعه ملکان در پایان تصریح کرد: وقتی در یک مملکت درآمد یک فوتبالیستی میلیاردی باشد و درآمد یک معلم حتی به میلیون هم نرسد وضعیت همینطور می‌شود و دیگر بیش از این نمی‌توان انتظار داشت.

وحدت امت اسلامی کلید رستگاری مردم فلسطین است

حجت الاسلام و المسلمین  احمدی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نمازجمعه هریس اظهار کرد: باید فضای مجازی به خوبی مدیریت و اطلاعات پردازش  گردد تا ارزش‌ها و باورهای جامعه و حتی امنیت ملی کشور نیز مورد تهدید قرار نگیرد.

وی افزود: فضای مجازی  و کانال‌های تلگرامی اگر ساماندهی و نظارت پذیر  نشوند بزرگترین تهدید برای آرش‌های جامعه می‌باشد.

خطیب جمعه هریس ادامه داد: اقدام اصلی برای ساماندهی فضای مجازی، تأسیس شورای‌عالی فضای مجازی در اسفندماه سال 1390 به دستور مقام معظم رهبری بوده است و انتظار می‌رفت این شورا بتواند مباحث کلان و اساسی فضای مجازی را سیاست‌گذاری کند و به عنوان یک نقطه کانونی در این زمینه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری داشته باشد اما بعد از شش سال که از تأسیس این شورا گذشته، هنوز نابسامانی‌های زیادی در این فضا وجود دارد و مقام رهبری نیز چندین مرتبه در این باره گلایه‌هایی داشته‌اند که مهم‌ترین آن ها در زمینه مباحث ریشه‌ای و اساسی مانند ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات، سالم‌سازی این فضا، توسعه فعالیت‌های کسب و کار، استفاده بهینه از منابع و موارد دیگری بوده که در مجموع ده عنوان را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد:انواع کلاهبرداری‌ها، بی‌اخلاقی‌ها، فریب‌ها و شایعه‌سازی‌ها و خیلی مسائل دیگر که معمولاً به دلیل محیط مناسب برای گمنامی در شبکه‌های اجتماعی قابل پیگیری نیستند و بسیاری از مشکلات دیگری که در این شبکه‌ها برای شهروندان ایجاد شده، تنها بخشی از نابسامانی و تهدیدهای این فضاست.

خطیب جمعه هریس در بخش دیگر از سخنان خود ضمن تسلیت حادثه غمبار درگذشت  32 خدمه نفتکش سانچی  به عموم ملت ایران و خانواده‌های داغدیده آن عزیران گفت:یک فروند کشتی متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران و تحت پرچم کشور پاناما که حامل 136 هزار تن میعانات گازی از مبدأ بندر عسلویه به کره جنوبی بود، ساعت 16:30 روز گذشته به وقت تهران در محدوده دریایی چین (160 مایلی بندر شانگهای چین) با کشتی باری چینی برخورد و بر اثر این اتفاق متاسفانه بلافاصله کشتی نفتکش دچار انفجار و حریق می‌شودو 32 خدمه این نفتکش جان باختند .

وی گفت: این حادثه دردناک مردم کشورمان را در غم سنگین فرو برد و مقام معظم رهبری در پیام تسلیتی به بازماندگان و مردم ایران از جان باختگان کشتی سانچی به عنوان افرادی که در راه انجام وظیفه و خدمت به کشور جان خورد را از دست داردند یاد کردند و آن را افتخاری بزرگ دانستند.

خطیب جمعه هریس در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار میهمانان سیزدهمین اجلاس بین المللی کشورهای اسلامی فرمودند: لزوم توجه جهان اسلام به مسائل اصلی خود و غافل نشدن از آن:دشمن تلاش می‌کند که مسلمین مسائل اصلی خود را فراموش کنند و به مسائل حاشیه‌ای و کم اهمیت مشغول شوند مشغول کردن مسلمین به درگیری با یکدیگر و و یا فراوشی مسائل مهمی که پیکر جهان اسلام را زخمی کرده است از محورهای اصلی تلاش‌های دشمن است.

وی گفت: امکان شکست استکبار در جنگ نرم همان طورکه در جنگ سخت با شکست مواجه شد.

خطیب جمعه هریس گفت: ایشان، دفاع از فلسطین را وظیفه همه دانستند و تأکید کردند: نباید تصور شود که مقابله با رژیم صهیونیستی فایده‌ای ندارد بلکه به اذن و لطف خداوند، مجاهدت‌ها در مقابل رژیم صهیونیستی به نتیجه خواهد رسید، همانگونه که جریان مقاومت نسبت به سال های قبل، پیشرفت کرده است.

وی گفت: رهبر انقلاب اسلامی افزودند: صهیونیست‌ها، روزی شعار «از نیل تا فرات» را می‌دادند اما اکنون برای محافظت از خود مجبور به دیوارکشی شده‌اند.حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکید کردند: بدون تردید فلسطین یک مجموعه و تاریخ «از بحر تا نهر» است و قدس نیز پایتخت آن است و امکان هیچ خدشه‌ای بر این حقیقت، وجود ندارد.

خطیب جمعه هریس گفت: موضوع فلسطین از مسائل مهمی است که مایه وحدت جهان و تاکید بر آن موجب پیروزی است.

وی اضافه کرد: موضوع فلسطین را در رأس مسائل دنیای اسلام دانستند و گفتند: در قضیه فلسطین، سه حادثه «اشغال سرزمین»، «تبعید دسته جمعی و میلیونی مردم» و «قتل عام و جنایت عظیم بشری» اتفاق افتاده است که این ستم در تاریخ نظیر ندارد.

امام جمعه هریس در پایان گفت: مقام معظم رهبری یکی دیگر از ادعاهای غیرواقعی دولت امریکا را موضوع مبارزه با «تروریسم» خواندند و افزودند: امریکایی‌ها در حالی شعار مبارزه با تروریسم می‌دهند که صراحتاً از رژیمِ تروریستِ صهیونیستی حمایت می‌کنند و همچنین بنا بر اعتراف رئیس جمهور فعلی امریکا در تبلیغات انتخاباتی‌اش، عامل اصلی بوجود آوردن داعش بوده‌اند و تا آخرین نفس‌های داعش نیز از آن حمایت کردند.

انتهای پیام/ ع

نظر شما