شناسهٔ خبر: 23643616 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی مطرح شد؛

مطرح کردن امکان نقد امام معصوم به هیچ‌وجه قابل قبول نیست/ اگر آدمها سر جای خود باشند، مشکلات جامعه حل می شود

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

مطرح کردن امکان نقد امام معصوم به هیچ‌وجه قابل قبول نیست/ ۱۹ ژانویه باید به‌عنوان نقطه وحدت آذری‌های مسلمان معرفی شود

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه، با اشاره به ۱۹ ژانویه، اظهار داشت: این روز بابد به‌عنوان نقطه اتحاد و اتصال آذری‌ها شناخته شود .
وی، افزود: مهاجرت آذری‌ها در این روز نشان داد که وحدت میان مسلمانان در دنیا بی‌نظیر است و کسی نمی‌تواند مانع این انر شود.
امام جمعه ارومیه، در ادامه خاطرنشان کرد: باید این روز را گرامی داشته و به تمام دنیا اثبات کنیم که آذری‌های مسلمان در سراسر جهان متحد و هم‌صدا هستند.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود، در مورد سخنان برخی مسئولین در موضوعات دینی و فقهی، بیان داشت: اینکه رئیس جمهور با لباس روحانیت نقد امام معصوم را ممکن بداند، امری است که قابل نقد بوده و به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.
حجت‌الاسلام قریشی، تصریح کرد: ائمه معصومین(ع) از سوی هیچکس قابل نقد نیستند چراکه به مرحله عصمت رسیده‌اند و مسئولین باید در چنین مواردی حدود شرعی و دینی را رعایت کنند.
وی، اضافه کرد: نقد باید منصفانه و به نفع مملکت باشد. آبروریزی با اهداف شخصی و نیات غرض‌ورزانه امری است که در هیچ دینی مورد قبول نیست و باید از آن دوری کرد.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، در مورد وضعیت آب و هوای منطقه، ابراز داشت: رفتار صحیح با طبیعت و نیز دقت در مصرف درست در بحث آب و هوا اثرگذار است و باید در این مورد توجه بیشتری از سوی مردم مبذول شود.
وی، آلودگی هوا را جزو مشکلات اصلی جامعه برشمرد و از مسئولان خواست تا نسبت به رفع این مشکل و اصلاح روند گام بردارند.
وی، از شهرداری‌ها و مدیران مرتبط در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نیز درخواست همت بیشتر کرد.

اگر آدمها سر جای خود باشند، مشکلات جامعه حل می شود/ به جای پرداختن به بیکاری و درد جامعه، از نقد معصوم حرف می زنند

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به وجود نعمت های فراوان در کشورمان، اظهار کرد: کشور ما از نعمت های فراوان و ذخایر زیرزمینی برخوردار بوده و چهارفصل هست و از نعمت های فراوانی مانند نفت، گاز، طلا و معادن مختلف بهره می برد.

امام جمعه میاندوآب افزود: با وجود این همه نعمت و فرصت بازهم مشکل بیکاری غوغا می کند و فاصله طبقاتی و برخی مشکلات اجتماعی مانند طلاق، اختلافات و … که بیشتر در نتیجه بیکاری هستند، در جامعه وجود دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه همه دولت ها در این زمینه شعار داده اند و می دهند، گفت: همه وعده می دهند که سالانه یک میلیون شغل ایجاد می کنیم و بنده می پرسم اگر تا به حال سالانه یک میلیون شغل ایجاد شده بود آیا باز هم مشکل بیکاری داشتیم؟ چرا به مردم وعده دروغ می دهیم؟

حسن زاده تصریح کرد: متاسفانه فاصله طبقاتی نیز وجود دارد و فردی ماهانه ۲۰ میلیون حقوق می گیرد و در مقابل دیگری برای روزی ۲۰هزار تومان به هزار مشکل می افتد و از سوی دیگر همه می گویند که فرصت ها و امکانات داریم ولی علت چیست که این مشکلات حل نمی شود؟

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه همه این مشکلات و سوال ها یک جواب بیشتر ندارد و امیدوارم کسی نیز بهره بردای سیاسی نکند، گفت: اگر آدمها سر جای خود باشند، مشکلات جامعه حل می شود و این مشکلات به این دلیل است که چون هر کس در جای خودش کار نمی کند و مثلا به انسان های بزرگ، کارهای کوچک و به آدم های کوچک کارهای بزرگ بسپاریم.

وی اظهار کرد: چگونه ممکن است فردی که مثلا ۳۰ سال در یک اداره کار کند و بعد از ۳۰ سال در اداره ای دیگر به کار گرفته شود که ربطی به اداره قبلی نداشته است، آیا می تواند؟

حسن زاده با بیان اینکه درد ما این است که هر کس در جایگاه و تخصص خود نیست و شاید تنها به خاطر سیاسی بازی در آنجا قرار گرفته است، گفت: وقتی بنده می گویم شهر ما سیاسی است، به این دلیل است که اگر سیاسی نبود هر کس در تخصص خود قرار می گرفت و متاسفانه در تمام دولت ها نیز اینگونه بوده است.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه باید سیاسی کاری را کنار گذاشت و اجازه داد تا هر کس در جای خود کار کند، افزود: کسی که در وزارت کشور کار نکند آیا می تواند در وزارت کشور کار کند و اگر کسی من را که حوزه تخصصی ام مسائل دینی و احکام است، مثلا فرماندار کند، خیانت کار است.

وی با بیان اینکه بنده معتقدم میاندوآب شهر سیاسی است و اگر کسی نظری مخالف این دارد، به من بگوید، تصریح کرد: اگر سیاسی نبود، هر کس در جای خود قرار می گرفت و اگر هر کس در جای خود بود، کار به اینجا نمی رسید.

حسن زاده افزود: مصداق این موضوع این است که مثلا مسئول اقتصاد درس اخلاق می دهد و امام جمعه نیز از اقتصاد صحبت می کند.

خطیب نماز جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه متاسفانه کارهای فرعی جای کارهای اصلی را گرفته است و برعکس، تصریح کرد: متاسفانه اولویت بندی در کارها نداریم و جای کارهای فرعی و اصلی عوض شده است.

امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: آیا درد مملکت ما این است که می شود به معصوم نقد کرد یا نه؟ درد مملکت ما این است که بیکاری داریم و برخی موسسات مالی پول مردم را خورده اند و پس نمی دهند، باید به مشکلات جوانان بیکار رسیدگی کرد و متاسفانه به جای اینکه از درد جامعه و بیکاری حرف بزنند از نقد کردن معصوم حرف می زنند.

وی به روز هوای پاک اشاره و با تاکید بر نقش همه افراد در داشتن هوا و طبیعتی پاک، گفت: همه باید برای داشتن هوا و طبیعت پاک احساس مسئولیت کرده و نسبت به آن بی تفاوت نباشند.

حسن زاده ما همه به هوای پاک نیاز داریم و این موضوع حق الناس است، افزود: واقعا جای خجالت دارد که نسبت به محیط اطراف و هوای پاک بی تفاوت باشیم و به آن توجه نداشته باشیم.

امام جمعه میاندوآب هم چنین به روز غزه اشاره و تصریح کرد: کسانی که شعار نه غزه، نه لبنان می دادند، آنها خائن به ملت ایران هستند چرا که اگر ما در فرامرزها با دشمن نمی جنگیدیم، باید در داخل کشور با دشمن مبارزه می کردیم.

وی هم چنین با تاکید بر پشتیبانی و گوش به فرمان ولایت فقیه بودن، گفت: امتی پابه کار و همیشه در صحنه در کنار رهبری صالح می تواند می تواند این انقلاب را به سرمنزل مقصود برساند و ما نیز باید گوش به فرمان ولایت باشیم تا به مقصود نهایی دست یابیم.

حسن زاده با اشاره به اینکه حسادت، ایمان آدمی را زایل می کند، افزود: تمام دستورات دین و باید و نبایدها که در دین مطرح شده به خاطر خود انسان است و به این خاطر است که ما به این دستورات و امر و نهی ها نیاز داریم.

اخلاق حرفه ای و انسانی بایست در راس امور پرستاران باشد

حجت الاسلام حسین فصیح نیا امام جمعه شاهین دژ در خطبه های امروز نماز جمعه عموم مردم و نمازگزاران را به تقوی الهی دعوت کرد و به ادامه سلسله مباحث باقی مانده از بحث معاد طی هفته های گذشته پرداخت و موضوع رجعت یعنی بازگشت قبل از قیامت را مطرح ساخت.
وی با اشاره به اینکه در خصوص زنده شدن دوباره مردگان و رسیدن به محضر قطب عالم امکان حضرت صاحب الزمان قریب به ۲۰۰ حدیث از امامان و معصومین نقل شده و بیش از ۵۰ جلد کتاب در این زمینه به چاپ رسیده این موضوع را بسیار مورد توجه قرار داد.

خطیب نمازجمعه شاهین دژ فرا رسیدن پنجم جمادی الاول سالروز ولادت باسعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار را تبریک گفت و افزود:بارزترین صفات حضرت زینب(س) ولایتمداری ایشان بود و در طول دوران زندگی ۷ معصوم را درک کردند و افشاگری های ایشان در خصوص بنی امیه آنچنان تاثیرگزار بود که راوی میگفت اگر با چشمان خود افشاگری های ایشان را در حضور آل بنی امیه نمیدیدم می نوشتم قال امیرالمؤنین علی (ع).
امام جمعه شاهین دژ اخلاق حرفه ای و اخلاق انسانی را از مهمترین خصوصیات بارز پرستاران خواند و اظهار داشت این دو خصوصیت بایست در رأس کار یک پرستار قرار گیرد.

حجت الاسلام فصیح نیا ابراز کرد:افزایش مهارت های پرستاری،تلاش و کوشش،تأکید بر امیدواری ، ایجاد روحیه امید در بیماران و توجه به اعتقادات مذهبی بیمار را جزء شاخصه های تصلی اخلاق حرفه ای پرستار خواند و مقید بودن به این امور را از خصوصیات مهم یک پرستار نمونه خواند.

وی اخلاص ، ایجاد اعتقاد بیشتر به قدرت اول و آخر که همانا پروردگار عالم است و نیز امانتداری و پاکدامنی و صبر و بردباری را منشأ اخلاق اسلامی یک پرستار تمام عیار خواند.

امام جمعه شاهین دژ در پایان حادثه کشتی سانچی و از دست رفتن ۳۲ خدمه آن را به محضر رهبر معظم انقلاب ، ملت شریف ایران،خانواده های داغدار آنان و همچنین خانواده محمد کاووسی افسر تدارکات کشتی سانچی در شهرستان شاهین دژ را تسلیت گفت.

 باید برنامه ریزی های مهمی برای فضای مجازی صورت گیرد 
به گزارش آراز سسی؛ حجت الاسلام و المسلمین وحید طالبی در گفتگو با خبرنگار آراز سسی با اشاره به مسئله تقوا گفت: حد و حدود در جامعه اسلامی بسیار مهم است، باید دقت شود تا تبلیغات سوء دشمنان در فرهنگ کشورمان تاثیر نگذارد.
وی با اشاره به فضای مجازی که حد و حدود را از بین برده است، تصریح کرد: فرقی بین فضای مجازی و فضای حقیقی نیست و حد و حدودها باید رعایت شود.
امام جمعه پلدشت افزود: همانطوری که مردها باید چشمان خود را حفظ کنند زنان نیز باید حجاب خود را که یک اصل بوده حفظ کنند.
به گفته وی زنان در نزد پرودگار و اسلام جایگاه ویژه ای دارند.
طالبی گفت: تمام چشمان در روز قیامت گریان می شوند بجز چشمانی که از ترس خداوند در این دنیا اشک ریخته اند، چشمانی که خود را از نگاه به نامحرم حفظ کرده اند و چشمانی که در جبهه جهاد نخوابیده و آگاه بوده است.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار کرد: دل بستن به آمریکا و هم پیمانانشان خسارت محض است و مسئولان باید توجه جدی به این قضیه داشته باشند.
خطیب نماز جمعه پلدشت با اشاره وحدت افزود: کشورهای اسلامی نباید دنبال حاشیه باشند و در هر شرایطی وحدت خود را حفظ کنند.
طالبی گفت: توجه به فلسطین یکی از مهمترین امورات است و کشور های اسلامی باید دروغگویی های استکبار را بر ملت ها آشکار کنند.
وی با اشاره به اهمیت جنگ نرم تصریح کرد: باید برنامه ریزی مهمی برای فضای مجازی داشته باشیم و به دروغ پردازی های استکبار و هم دستانشان توجه نکنیم.
امام جمعه پلدشت افزود: امروزه در جنگ نرم می توانیم دشمن را شکست دهیم و نقشه های شوم آنها را نقش بر آب کنیم.
طالبی با اشاره به ۲۹ دی ماه سالروز غزه گفت: استکبار نقشه های مسمومی در ذهن دارد، دشمنان و آمریکا بداند غزه و فلسطین همیشگی بوده و هیچوقت نمی توانند آن را تحرف و یا تغییر دهند.
وی ضمن تسلیت به خاطر حادثه اخیر که برای کشتی سانچی اتفاق افتاد اظهار کرد: دشمن در حال شایعه پراکنی بوده و باید اخبار را از منابع اصلی پیگیری کنیم.
وی در خصوص علت حادثه کشتی سانچی تصریح کرد: باید منتظر بمانیم تا جعبه سیاه کشتی با دقت بررسی و نتیجه اعلام شود.
امام جمعه پلدشت با اشاره به ۳ بهمن ماه روز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار افزود: پرستاری یکی از سخت ترین شغل ها است و باید قدردان زحمات آنها باشیم.

رسانه‌های ما باید فعال باشند تا مردم به سراغ رسانه های دروغ پراکن غربی نروند

امام جمعه موقت بوکان در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با تسلیت حادثه سانچی اظهار داشت: با وقوع آتش سوزی کشتی سانچی تعدادی از هموطنان عزیزمان را از دست دادیم که این اتفاق ناگوار را به بازماندگان شهدای این حادثه تسلیت می‌گوییم و از خداوند برای آن‌ها صبر آرزو می‌کنیم.

ماموستا ملا خالد رسول‌زاده افزود: حوادث امسال دل همه را به درد آورد و همه از آن ناراحت هستیم اما نباید این حوادث را به مسایل سیاسی ربط بدهیم و سبب ناامنی در کشور بشویم.

رسول‌زاده خاطر نشان کرد: دشمنان ایران اسلامی هر اتفاق و حادثه‌ای را چه طبیعی و چه غیر طبیعی به مسایل سیاسی ربط می‌دهند و می‌خواهند مردم کشورمان را ناامید کنند.

خطیب جمعه بوکان تاکید کرد: رسانه‌های ما باید فعال باشند و با اطلاع رسانی به موقع مردم را آگاه کنند تا به سراغ رسانه‌های بیگانه نروند و به آن‌ها اعتماد نکنند.

وی تصریح کرد از مسئولین هم انتظار می‌رود با اقدام به موقع در هر کاری و دوری از تعلل و کم کاری رضایت مردم را جلب کنند چون این مردم شایسته خدمت هستند و هدف نظام هم همین است.

امام جمعه موقت بوکان در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره به رعایت حقوق حیوانات بیان کرد: رعایت حقوق حیوانات امری ضروری است که باید به آن توجه شود چون اذیت و آزار حیوانات عذاب الهی را به دنبال دارد و در این فصل سرما هم حیوانات بیشتر از هر فصل دیگری به مراقبت و سرپناه نیاز دارند پس نباید آن‌ها را اذیت کرد.

خطبه های نماز جمعه ماکو

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه در خصوص سبک زندگی گفت: باید به زندگی همانند قطاری نگاه کرد که یکی بر آن سوار شده و دیگری از آن پیاده می‌شود

رنجبری افزود : امروز دسترسی به گناه سهل است و بحث آزادی جنسی موجب سست شدن سیستم و بنیان خانواده و افزایش طلاق در ۹ ماهه اول سال ۱۸/۷درصد افزایش یافته و در مقابل ازدواج ۹ درصد کم شده است

وی بحث رقابت های بی هدف و بی معنا را یکی از ناهنجاری های جامعه عنوان کرده و گفت :رقابت‌های بی هدف و بی معنا در خصوص مسائل ازدواج موجب سوق جوانان به سمت گناه می شود

رنجبری تصریح داشت: پیامبران در خصوص ازدواج تاکید زیادی کرده‌اند راهی که اسلام در جهت مقابله با آسیب جنسی در مقابل خانواده ها قرار داده است بحث ازدواج می باشد لذا امروزه بحث ازدواج به خاطر تجملات موجود به یک معضل تبدیل شده و جوانان از ازدواج میترسند

وی در خصوص ازدواج به موقع جوانان بیان داشت :باید زمینه را برای ازدواج آسان و به موقع جوانان فراهم نموده و جهت جلوگیری از سست شدن بنیان خانواده و نگه داشتن جامعه از گناه تلاش کردرنجبری با اشاره به ارزش و جایگاه نماز جمعه گفت: از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران این است که در ۹۰۰ شهر از کشور نماز جمعه برگزار میشود لذا باید مردم عزیز در جهت ارتقا کیفیت نماز جمعه تلاش کنند

رنجبری در ادامه بیان داشت : بحث اشتغال ، مبارزه با بیکاری، کاهش رکود و مسائلی که در خصوص زندگی مردم است باید به نحو احسن از طرف مسئولین رسیدگی شود اما متاسفانه میبینیم بعضی از مسئولین سیاه‌نمایی می‌کنند که به نظر می رسد در ۴۰ سال گذشته کاری انجام نشده و همه فاسد ، دزد ، اختلاس گر و خلافکار بوده اند لذا باید توجه داشته باشیم که خودزنی نکنیم سرمایه و دستاورد ایران اعتماد عمومی است لذا اعتماد عمومی را از بین ببریم

وی در ادامه افزود : بعضی ها ادعا دارند که همه مسئولین اشرافی و راحت طلب شدند و کسی به مشکلات نظام رسیدگی نمیکنند این درست نیست این خلاف برنامه‌های تبیینی مقام معظم رهبری و خلاف دستاوردهای انقلاب و تضعیف نظام است لذا سیاه‌نمایی نکنید

وی در خصوص حادثه غمبار کشتی سانچی گفت :در حادثه اخیر ۳۰ نفر از هم وطنانمان جان خود را از دست دادند حضرت آقا در پیام خود این جانباختگان را جانباختگان راه وظیفه و خدمت به کشور بیان کردند ؛لذا روایتی از امام معصوم در این خصوص وجود دارد که هر کس جهت حفظ حدود دریایی خدمت کند و در این راه شهید شود ثواب دو خشکی به او داده می‌شود یعنی ثواب دو نفر را که در خشکی به شهادت نایل شدند را خواهد داشت اما در این حادثه هم دشمن از شایعه دست نمی‌کشد همواره دشمن سعی بر این دارد که بین اعتماد مسئولین و مردم شکاف ایجاد کند

وی در خصوص خطرات فضای مجازی گفت : مسئولین به دقت خود را افزایش دهند امروزه دو سوم فضای مجازی منطقه در اختیار بیگانه است حضرت آقا چند سال به این امر اشاره داشته اند و فرمودند در ایجاد فضای ملی مجازی تلاش کنیم چرا که دنیا در حال حرکت است و نمی‌توان جلوی آن را گرفت اما می توان آن را کانالیزه کرد ولی متاسفانه ولنگاری های انجام شده در فضای مجازی موجب خسارت‌هایی شده است که تاثیرات آن را در بنیان خانواده ها مشاهده می کنیم لذا تقوای فضای مجازی باید رعایت گردد .

رنجبری در پایان ضمن تبریک ولادت حضرت زینب گفت :پرستاران ایثارگران این جامعه می باشند

خطبه های نماز جمعه چالدران

به گزارش نوای چالدران ،امام جمعه چالدران در خطبه های این هفته نماز جمعه از ۲۹ دی ماه به عنوان روز غزه یاد کرد و گفت :در این روز مردم مظلوم غزه در جنگ نابرابر ۲۲ روزه خود توانستند با تقدیم ۷ هزار شهید و مجروح در برابر رژیم بعثی اسراییل ایستادگی نمایند و با ندای فریاد مظلومیت و حق طلبی خود سرانجام در طول این مدت اسراییل غاصب را شکست دهند و به پیروزی برسند و رعب و وحشت را دل رژیم اسراییل غاصب ایجاد نمایند .
حجت الاسلام آقایی با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار به شخصیت ، جایگاه و عظمت این بانوی بزرگ اسلام اشاره کرد و گفت : حضرت زینب (س) با داشتن علم لدنی خود که خداوند متعال به این بانوی بزرگ اسلام داده بود توانست در برابر مشکلات عظیم واقعه کربلا ایستادگی نماید و نقش بزرگ خود را در آن زمان به خوبی انجام دهد و امروزه نیز با داشتن چنین جایگاه والا ،الگوی مناسبی برای مردم مسلمان جهان اسلام باشد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: در گذشت جمعی از دریادلان کشتی نفتکش سانچی راکه در حال خدمت به کشور و میهن عزیز اسلامی جان خودرا در عرصه اقتصاد مقاومتی تقدیم نمودند خدمت مردم شریف ایران اسلامی و خانواده ها و بازماندگان آنان تسلیت عرض نمود

انتهای پیام/

نظر شما