شناسهٔ خبر: 23643567 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گزیده ای از خطبه های نمازجمعه شهرهای استان اردبیل

نماز عبادی سیاسی جمعه در شهرهای استان نیز برگزار و ائمه جمعه فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار را تبریک گفتند.

صاحب‌خبر -

گزیده ای از خطبه های نمازجمعه شهرهای استان اردبیلبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما اردبیل؛ امام جمعه خلخال در خطبه های نماز جمعه این هفته، یکی از مطالبات مقام معظم رهبری را پاسخگویی صریح و شفاف مسئولان و گزارش دهی به مردم بیان کرد.
حجت الاسلام رشتبری گفت: مردم ایران با بصیرت در مقابل فتنه گران در اغتشاشات اخیر ثابت کردند که همچون جنگ سخت در جنگ نرم نیز پیروز میدان هستند.

امام جمعه پارس آباد هم جان باختن 32 تن از دریادلان کشورمان در حادثه کشتی سانچی را بر خانواده آنها تسلیت گفته و خاطر نشان شد: 19ژانویه، یک جرقه بزرگ تاریخی بود که درآن عشق و ارادت مردم مسلمان آذربایجان به ایران اسلامی تبلور یافت.
حجت الاسلام رشادی افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار روسای کشورهای اسلامی، مواضع مقتدرانه جمهوری اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی را به دنیا تبیین نمود.

امام جمعه گرمی نیز ضمن تاکید برآسان گرفتن امر ازدواج از طرف خانواده ها گفت: دولت و مسئولان وظیفه دارند با فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان، در بحث ازدواج جوانان گام موثری بردارند و والدین نیز باید به جوانان در این زمینه کمک کنند.

حجت الاسلام امیدوار امام جمعه انگوت هم با تاکید بر انجام واجبات و ترک محرمات، از مردم خواست ضمن توجه به کسب روزی حلال، شکرگزار نعمت های خدا باشند و برای بارش نزولات آسمانی دعا کنند.

حجت الاسلام نعمتی امام جمعه هشجین نیز با اشاره به روز غزه، وظیفه همه مسلمانان دنیا را همان وظیفه مسلمانان فلسطینی و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس دانست و از مسلمانان خواست در مقابل این اشغالگری کوتاه نیایند.

امام جمعه بیله سوار هم با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: باید اعتراض به حق مردم را از افراد سودجو جدا کنیم چراکه معیشت و بیکاری و گرانی همچنان ادامه دارد و مردم به این وضع معترض هستند.
حجت الاسلام قیاسی همچنین به سالگرد حرکت تاریخی مردم جمهوری آذربایجان در 19 ژانویه که مصادف با 29 دی ماه 1368 است اشاره کرد و گفت: مردم آذربایجان با عبور از مرزهای ایران وارد خاک ما شده و با دین و اسلام و قرآن پیمانی تازه بستند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰درصد از اراضی کشور جمهوری آذربایجان در دست ارمنی ها است گفت: دولت آذربایجان با توسل به امریکا و اسراییل نمی تواند قره باغ را آزاد کند بنابراین برای اینکه به هویت واقعی خود برسد باید به مردم مسلمان و شیعه خود وابسته باشد.

امام جمعه اصلاندوز نیز از حضور آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و همچنین حضور پرشور، حماسی و مثال زدنی اقشار مختلف مردم و مسئولان در برگزاری یادواره 186 شهید گرانقدر بسیج عشایری استان و تقدیر و تشکر کرد.
حجت الاسلام اسد زاده از مردم خواست در حد امکان سعی کنند که از شایعه پراکنی دوری کنند و در مورد چیزی که به آن علم ندارند اظهار نظر نکنند چرا که شایعه پراکنی محبت، دلگرمی و دوستی ها را از بین می برد./

 

نظر شما