شناسهٔ خبر: 23643541 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

امام جمعه مراغه: آتش حمایت آمریکا از ایجاد نیرو در سوریه، دامن منطقه را خواهد گرفت

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه مراغه افزود: آمریکا با این اقدام درصدد ساماندهی و تقویت باقیمانده های داعش و سایر گروه های

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه مراغه افزود: آمریکا با این اقدام درصدد ساماندهی و تقویت باقیمانده های داعش و سایر گروه های تروریستی تکفیری است.
وی ادامه داد: با ایجاد این نیروی چند هزار نفری و تقویت این گروه های تروریستی، تروریست ها به جان کشورهای همسایه از جمله عراق و ترکیه و به دنبال آن به کشورهای منطقه خواهد افتاد و موجب ناامنی خواهد شد.
وی با بیان اینکه این حرکت برای منطقه خطرناک است اضافه کرد: ابراز نگرانی مقامات ترکیه و سوریه در برابر این تحولات و اذعان به ایستادگی در برابر این اقدامات باید همراه با عمل بوده و شعارگونه نباشد زیراکه هرگونه کوتاهی در این خصوص دامنگیر همه کشورها می شود.
خطیب جمعه مراغه همچنین با انتقاد از مواضع برخی کشورهای عربی در قبال فلسطین گفت: متاسفانه برخی حکام کشورهای منطقه با اقدام آمریکا در انتقال سفارتش به بیت المقدس و طرح های سازش با رژیم صهونیستی همراهی می کنند.
آیت الله پورمحمدی افزود: جبهه مقاومت اسلامی در فلسطین و لبنان در طول سال های اخیر از جمله در جنگ 22 روزه با ایستادگی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی نشان دادند کاخ این رژیم، شیشه ای و نابود شدنی است.
وی با اشاره به نقش مرجعیت شیعه در ایستادگی در برابر استعمار و استکبار گفت: در طول تاریخ، مراجع شیعه پناهگاه امت اسلامی و شیعیان بوده و همواره در برابر استعمار ایستاده اند.
وی اضافه کرد: دشمنان قسم خورده اسلام در سال های اخیر در فضاهای مجازی به دنبال شکستن قداست روحانیت و مرجعیت شیعه با ابزارهای رسانه ای و توسط عوامل استکبار و مزدوران فریب خوده آن هستند.
وی با اشاره به سالروز شهادت فدائیان اسلام به دست رژیم طاغوت افزود: این شهدا در برابر استعمار و عوامل داخلی آن از جمله رزم آرا و نیز احمد کسروی که توهین های بی شرمانه ای به مقدسات کرده بود؛ ایستادند و در این راه به شهادت رسیدند.
شهرستان مراغه با حدود 260 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487

نظر شما