شناسهٔ خبر: 23643468 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

گودال‌های زباله سوزی آمریکا عامل سرطان مغز پسر جو بایدن

ارتش آمریکا در جریان جنگ در عراق و افغانستان برای از بین بردن ضایعات و زباله‌ها از روش خطرناک و بسیار خطرناک گودال‌های زباله سوزی استفاده کرده است.

صاحب‌خبر -
شفا آنلاین>سلامت>جو بایدن سیاستمدار آمریکایی به تازگی ادعا کرده است که گودال‌های زباله سوزی نظامیان آمریکا در عراق سبب ابتلای پسر او به سرطان مغز(brain cancer) و مرگش شده است.

به گزارش شفاآنلاین،ارتش آمریکا در جریان جنگ در عراق و افغانستان برای از بین بردن ضایعات و زباله‌ها از روش خطرناک و بسیار خطرناک گودال‌های زباله سوزی استفاده کرده است.

آمریکایی‌ها در این شیوه زباله‌ها را داخل گودال‌هایی ریخته و با استفاده از سوخت جت آن‌ها را آتش می‌زدند تا چیزی باقی نماند، پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند که رابطه مستقیمی بین انجام این روش، استشمام بوی مواد سمی و ابتلا به سرطان وجود دارد.

اولین بار جوبایدن اعلام کرد که رابطه‌ای بین این کار و ابتلا به سرطان وجود دارد که سبب مرگ پسر او به نام بو (Beau) شده است.


بو بایدن در سال ۲۰۱۵ در ۴۶ سالگی به دلیل سرطان مغز از نوع گلیوبلاستوما (glioblastoma) مرده و زمانی که در عراق بوده است در محل اقامتش طرح گودال زباله سوزی با استفاده از سوخت جت برای نابود کردن زباله‌ها استفاده شده است.


در روش گودال زباله سوزی به دلیل دمای زیاد شعله‌ها تمام اشیا حتی وسایل الکترونیکی به طور کامل نابود می‌شود.

مواد‌ی که در گودال‌های زباله سوزی از بین می‌روند بر اثر حرارت بالا، مواد شیمیایی خطرناکی را آزاد می‌کنند که به همراه ترکیب سوخت جت، آزبست و سایر مواد شیمیایی برای سلامت انسان بسیار مضر است.


این سم‌های شیمیایی به ویژه برای افرادی که به طور مسقیم دود آن را تنفس می‌کنند از راه پوست، چشم‌ها و سیستم تنفسی وارد بدن می‌شوند و بر سیستم گوارش، جریان خون و نیز قلب و عروق خونی اثرمنفی می‌گذارند.


آمار‌ها نشان می‌دهند بیش از ۴۵۰۰ نفر به دلیل استشمام دود و بخار‌های سمی ناشی از فرو ریختن ساختمان‌های تجارت جهانی در حادثه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ دچار ابتلا به انواع بیماری‌ها از جمله سرطان شده اند و این نشان دهنده نقش آلودگی و استشمام مواد سمی بر ابتلای افراد به سرطان است.


اکنون تعداد زیادی از سربازان آمریکایی که از عراق برگشته اند دچار ابتلا به انواع بیماری‌های جسمی و روحی شده اند و بسیاری در سنین جوانی دچار مرگ زودرس شده اند.

نظر شما