شناسهٔ خبر: 23643407 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تاکید بازیگر «لیسانسه‌ها» بر پخش به موقع سریال‌ها

بازیگر مجموعه «لیسانسه‌ها» درباره‌ی پخش نامنظم این سریال از تلویزیون گفت: وقتی سریالی تولید می‌شود، ماه‌ها برای آن زحمت کشیده می‌شود. اما برای من عجیب است که از همان ابتدا در پخش «لیسانسه‌ها» این مشکل را داشتیم که ساعت پخشمان در کنداکتور جابه‌جا شد و کمتر روزی داشتیم که سریالمان در ساعت مقرر ۲۰ و ۴۵ دقیقه به روی آنتن برود.

صاحب‌خبر -

امیر کاظمی که در مجموعه «لیسانسه‌ها» ایفای نقش مازیار را بر عهده دارد، در گفت‌وگویی با ایسنا درباره‌ی لزوم پخش سریال‌ها در ساعت مشخص‌شده در کنداکتور، اظهار کرد: برای تولید یک سریال ماه‌ها زحمت کشیده می‌شود. برای قسمتی که یک شب پخش می‌شود شاید عوامل دو هفته کار کرده باشند و روزانه ۱۲ ساعت، ۱۳ ساعت و ۱۴ ساعت وقت و انرژی روی آن گذاشته باشند به امید اینکه از طرف مردم دیده شود. حالا خدا را شکر سریال ما از طرف مردم دیده شده و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. طبق آماری که خود سازمان صداوسیما منتشر کرده است، سریال «لیسانسه‌ها» ۸۰ درصد بیننده داشته و این آرزوی هر کسی است که کار تصویری می‌کند. حال این دیده شدن اتفاق افتاده است، تلویزیون کمی باید از آن محافظت کند؛ از پخش کردن و مخاطبانش و اینکه این میزان مخاطب همراه سریال شده‌اند.

وی در ادامه گفت: برای من عجیب است که از همان ابتدای پخش «لیسانسه‌ها» ما این مشکل را داشتیم که همیشه کنداکتورمان جابه‌جا شد و ساعت پخش اصلی سریال مداوم تغییر کرد و ما کمتر روزی را داشتیم که ساعت ۲۰:۴۵ طبق اعلام قبلی سازمان این سریال روی آنتن برود و بیشتر مواقع ساعت ۲۰:۲۰ دقیقه، ۲۰:۲۵ و ۲۰:۳۰ دقیقه به روی آنتن رفت و برخی از مخاطبان که ساعت ۲۰:۴۵ تلویزیونشان را روشن می‌کنند قاعدتا قسمت بیشتر سریال را از دست می‌دادند و حساب کنید که همان ۲۰، ۲۵ دقیقه‌ای که از دست رفته است شاید تلاش یک هفته گروه ۴۰ نفره بوده است. امیدوارم که سازمان کمی بیشتر از سریال محافظت کند. متأسفانه این مشکل را در تکرارهایمان هم داشته‌ایم. تکرار «لیسانسه‌ها» نیز همچنان سرساعت نبوده است و خیلی از اوقات نیز هر کدام به دلایلی پخش نشده است.

بازیگر نقش مازیار در «لیسانسه‌ها» همچنین با اشاره به پخش این مجموعه در چهارشنبه، ۲۷ دی‌ ماه گفت: برای من عجیب بود که روز چهارشنبه سریال ۲۰:۲۰ به روی آنتن رفت و بسیاری از مردم این قسمت را از دست دادند. قسمتی که بسیار جذاب بود و مربوط به هشت ماه بعد از اتفاقاتی بود که تا به امروز در سریال دیدید، اما با پخش زودهنگامش بسیاری از مخاطبان غافلگیر شدند و نتوانستند سریال را ببینند و در کمال ناباوری و تعجب باز هم سازمان تکرار سریال را پخش نکرد که می‌بایست روز پنج‌شنبه ساعت ۱۴ اتفاق می‌افتاد. یعنی مخاطبانی که روز چهارشنبه قسمت کامل سریال را از دست داده بودند نتوانستند حتی تکرار کار را ببینند و این اتفاق تلخی را برای ما که این همه زحمت کشیدیم رقم زد.

کاظمی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود درباره حمایت سازمان صداوسیما از مجموعه «لیسانسه‌ها» مطرح کرد: تلویزیون سریال‌مان را سر موقع پخش نمی‌کند. از طرفی پخش تکرارهای این مجموعه را نیز جدی نمی‌گیرد و این خیلی حیف است وقتی مخاطب به این میزان همراه «لیسانسه‌ها» شده است، ای کاش کمی سازمان این پخش منظم را جدی بگیرد.

او در عین حال مطرح کرد: باعث تعجب است که سریالی که قرار بوده است ۲۰:۴۵ از تلویزیون پخش شود، ۲۰:۲۰ پخش می‌شود. فکر می‌کنم سه قسمت آخر این مجموعه نیز همچنان به روال ۲۰:۲۰ به خاطر پخش مستند «خارج از دید» پخش شود اما امیدوارم تلویزیون بتواند کنداکتورش را منظم کند. روز سه‌شنبه هم مخاطبان پشت صحنه فصل دوم «لیسانسه‌ها» را از دست ندهند که کار جذابی شده است.

این بازیگر در پایان گفت: از ایسنا ممنونم به خاطر خبری که به اشتباه کار کرده بود و من با آن شوخی کردم اما ناراحت نشد و این خوب است که جنبه شوخی کردن در همه بخش‌های جامعه بالا رفته است. ایسنا جزو محبوب‌ترین خبرگزاری‌هاست و من همیشه خبرهایش را دنبال می‌کنم.

به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه سریال «لیسانسه‌ها» در شب چهارشنبه در ساعت معمول خود پخش نشد، مخاطبانی که سریالشان را در ساعت همیشگی دنبال می‌کردند، به دیدن حدود یک ربع آن موفق شدند و این تصور ایجاد شد که لیسانسه‌ها در مدت زمان کوتاه‌تری روی آنتن رفت که در خبر ایسنا هم قید شده بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما