شناسهٔ خبر: 23643384 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

حمایت ازفلسطین نه تنها وظیفه ای اسلامی بلکه منطق هرعقل سلیمی است

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام حسین رضا پور در خطبه های این هفته نماز جمعه بخش جوادآباد ورامین با گرامیداشت 29 دی ، روز غزه گفت:29 دی ماه به دلیل حماسه آفرینی

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام حسین رضا پور در خطبه های این هفته نماز جمعه بخش جوادآباد ورامین با گرامیداشت 29 دی ، روز غزه گفت:29 دی ماه به دلیل حماسه آفرینی مردم مظلوم غزه در دفاع از سرزمینشان به عنوان روز غزه نامگذاری شده است ، منطقه ای که مردم آن به دلیل محاصره ارتش اسرائیل ، در بدترین شرایط ممکن به سر می برد.
وی افزود : مردم این منطقه با وجود محاصره رژیم اشغالگر قدس که از حمایت های آمریکا برخوردار است ، 22 روز مقاومت کرده و آن ارتش قدرتمند را مجبور به عقب نشینی می کند که این معجزه مقاومت است.
وی اظهار کرد: این که رهبر معظم انقلاب بارها و بارها به موضوع مقاومت تأکید دارند به دلیل این واقعیت است که اگر تعداد اندکی از افراد با کمترین تجهیزات در برابر ظلم مقاومت کند ، قطعا به پیروزی می رسند .
رضا پور بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای بین المجالس کشورهای اسلامی دلیل لزوم حمایت از مردم فلسطین را تبیین کردند ، این که عده ای غاصب ، مردم یک کشور را از خانه خودشان بیرون کرده و افراد را قتل عام می کنند وظیفه هر انسان را در حمایت از آنان ایجاب می کند.
وی تأکید کرد: هدف توسعه طلبی اسرائیل فقط به فلسطین محدود نمی شود بلکه شعار از نیل تا فرات اسرائیل به این معنی است که این رژیم جعلی ، اشغال بخش عظیمی از جهان اسلام را در سر می پروراند و اگر بتواند همان کاری را با مسلمانان می کند که امروز با مردم مظلوم فلسطین روا داشته است ، لذا حمایت از فلسطین نه تنها وظیفه ای اسلامی که منطق هر عقل سلیمی است.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه جوادآباد با اشاره به حادثه تلخ ودلخراش جانباختن کارکنان کشتی نفت‌کش سانچی گفت : کسانی که بخاطر کسب روزی حلال متحمل زحمات زیادی می شوند ، این افراد بر اساس روایات ائمه اطهار ، اجر مجاهدان در راه خدا را دارند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539

نظر شما