شناسهٔ خبر: 23643315 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام

خبرگزاری صداوسیما

خطیب جمعه لیکک گفت:مسئله اصلی جهان اسلام فلسطین است که نباید هیچگاه این امر فراموش شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، امام جمعه شهر لیکک در خطبه‌های نمازفلسطین مسئله اصلی جهان اسلام جمعه این شهر با تأسی از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری گفت:مسئله اصلی جهان اسلام فلسطین است که نباید هیچگاه این امر فراموش شود.
حجت الاسلام افروغی با بیان اینکه کشور‌های اسلامی باید برای مبارزه با دشمن به سلاح علم مجهز شوند افزود: چند سالی است که رشد علمی در دانشگاه‌های ما متوقف شده و امیدواریم روزی برسد که جابجایی مرز‌های علمی جهان به دست جهان اسلام اتفاق بیفتد.
امام جمعه لیکک با اشاره به صنعت ضعیف خودروسازی در مقابل صنعت قدرتمند هوا و فضای کشور گفت: اگر کشوری به دانش موشکی یا صنایع پیشرفته دست پیدا کند، قطعا پیشرفت در صنایع پایین دست‌تر برای آن کشور به مراتب بیشتر است، اما در ایران می‌بینیم صنعت خودروسازی ما ضعیف است.
امام جمعه شهر لیکک اضافه کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر بر لزوم شناسایی خائنان منطقه تاکید داشتند که که منظور ایشان آل سعود است.
افروغی با انتقاد از بودجه سال آینده کشور گفت: یکی از مسئولان دولت اعلام کرد که افزایش حقوق کارمندان دولت بالاتر از نرخ تورم است؛ آیا بیشتر جامعه ما کارمند هستند و اگر افزایش‌ها مطابق با نرخ تورم باشد، یارانه‌ها چقدر افزایش دارند؟
وی گفت:در هزینه برخی از حامل‌های انرژی شاهد افزایش ۳۰۰ درصدی هستیم که با همان حقوق کارمندی ۲ میلیون تومانی هم توان پرداخت هزینه حامل‌های انرژی وجود ندارد.
امام جمعه شهر لیکک افزود: بسیاری از جوانان بیکار با مدارج بالا تحت حمایت هیچ نهادی نیستند و اگر بخواهند مجردی هم زندگی کنند، مشکل دارند.
افروغی با اشاره به اینکه با حذف بخشی از یارانه بگیران زمینه اشتغال فراهم نمی‌شود، گفت: آیا آن‌هایی که حذف می‌شوند باید بمیرند؟
خطیب نماز جمعه شهر لیکک در ادامه با اشاره به خشکسالی‌های اخیر و کمبود آب، افزود: ما یک دوره ۳۰ ساله خشکسالی داریم که طبق پیش بینی‌ها ایران به یک بیابان تبدیل خواهد شد، مردم باید در مصرف آب صرفه جویی کنند.

نظر شما