شناسهٔ خبر: 23643301 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لزوم برجسته سازی فرش ساروق به عنوان شاخص توسعه صنایع دستی استان مرکزی

اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: برجسته سازی فرش ساروق به عنوان شاخص توسعه صنایع دستی و ایجاد اشتغال پایدار در استان مرکزی ضروریست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی اکبر کریمی روز جمعه در دیدار با بخشدار، اعضای شورای اسلامی و دهیاران بخش ساروق، افزود: فرش ساروق از دیرباز به عنوان یکی از زیراندازهای نفیس در سطح ملی و جهانی شهرت داشته و باید این برند با برنامه هدفمند به کار گرفته شود و به واسطه آن جایگاه فرش دستبافت تقویت شود.
وی ادامه داد: حمایت همه جانبه مسئولان و اقشار مختلف مردم از صنعت فرش و تامین خواسته های تولیدکنندگان و بافندگان می تواند از راهکارهای کلیدی در حل معضل بیکاری و بالا بردن بنیه اقتصادی این بخش و حتی شهرستان اراک باشد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وجود آستان مقدس امامزادگان 72 تن و آرامگاه کربلایی کاظم ساروقی به عنوان معجزه قرن در ساروق نیز باید با برنامه ای اصولی مد نظر باشد و به این ظرفیت گردشگری آنگونه که شایسته است پرداخته شود.
وی بیان کرد: جذب کمک های خیران در کنار اعتبارات دولتی به منظور تقویت زیر ساخت های ساروق در حوزه گردشگری و رونق و احیای فرش ساروق ضروریست.
کریمی افزود: جذب اعتبارات لازم برای تکمیل جاده های آهنگران - ساروق، ساروق - کمیجان و مشهدالکوبه - ساروق که از مصوبات سفر هیات دولت به استان مرکزی است از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و استانداری مرکزی در دستور کار قرار دارد.
وی همچنین در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر داودآباد نیز گفت: این منطقه به عنوان قطب پرورش دام سنگین در استان مرکزی شهرت دارد و می توان از این ظرفیت برای توسعه صادرات گوشت قرمز به نقاط مختلف کشور استفاده کرد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در خصوص سالن ورزشی نیمه کاره شهر داودآباد نیز گفت: در صورتی که شهرداری و شورای اسلامی این شهر یک سرمایه گذار برای تکمیل این طرح معرفی کنند، بستر لازم برای واگذاری کامل این طرح به سرمایه گذار فراهم می شود.
شهر ساروق در 50 کیلومتری شمال غربی اراک مرکز استان مرکزی قرار دارد و 25 روستا و در مجموع 11 هزار نفر جمعیت دارد.
شهر داود آباد نیز با جمعیتی بالغ بر سه هزار نفر در 35 کیلومتری شمال اراک قرار دارد.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

انتهای پیام /*

نظر شما