شناسهٔ خبر: 23643122 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در خطبه های این هفته نماز جمعه استان کرمان عنوان شد؛

ملت ایران در مقابل جنگ اقتصادی ایستاده است/ آمریکا با نیرنگ می‌خواهد حقوق ملت ایران را نادیده بگیرد

آیین نماز عبادی - سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان؛ آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر می خوانید:

امام جمعه کرمان:رفع بیکاری و اشتغال جوانان مورد تأکید رهبری است/مسئولان باید به این امر توجه کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه خداوند آنقدر به ما آگاهی داده که هیچ راه فراری برای انسان باقی نمانده است و باید در زندگی تقوا پیشه کنیم، اظهار کرد:رفتار یک مسلمان بسیار مورد تاکید اسلام است و متاسفانه بعضی رفتارها با اسلام و مسلمانی هم‌خوانی ندارد.

وی ادامه داد:مرض‌های جسمی را طبیب می‌شناسد و نسخه می‌دهد اما در امراض روحی، انسان نخستین طبیب خودش است و خودش می‌داند که چه رفتاری از آن سر زده و چگونه باید آن را اصلاح کند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی عنوان کرد:یکی از رفتارهایی را که به شدت ما از مسلمانی دور می‌کند هواپرستی و این مسئله آثار مخربی بر روی زندگی انسان دارد.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه خدا در قرآن فرموده رفتارهای هواپرستانه سرانجام خطرناکی دارد و در مواردی خداوند سرانجام این رفتار را که همان پیروی از شیطان است پرده بر می‌دارد، ابراز کرد:شیطان به خودش رحم نکرد و سال‌های طولانی عبادت خود را به آتش کشید، آن‌ وقت بعضی از انسان‌ها از شیطان توقع حمایت دارند در حالی که شیطان به خودش هم رحم نکرد.

این مقام مسئول افزود: کار شیطان این است که زشتی گناهان را زینت می‌دهد و گاهی اوقات آدم دیگران را جایگزین خدا می‌کند و از کسانی تبعیت می‌کند که با هوی و هوس خود همراه‌تر است.

نماینده ولی فیقه در استان کرمان با اشاره به اینکه گروه‌های خطی و جناحی می‌دانند که کاری که انجام می‌دهند مناسب و همراه خدا نیست اما برای حزب و گروه خود انجام می‌دهند، اظهار کرد:اگر انسان می‌داند که با گرایش سیاسی در مقابل خدا قرار می‌گیرد از کسانی است که امیال آنها بر خدا ترجیح داده شده است و دچار هواپرستی شده است.

وی با تاکید بر اینکه بعضی‌ها به جایی می‌رسند که جناح سیاسی را بر خدا ترجیح می‌دهند خاطرنشان کرد: مصیبت‌های زیادی در طول تاریخ از این طریق همین دسته از افراد بر اسلام وارد شد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی با تأکید بر اینکه انسان باید پاسخگوی اعمال و رفتار خود باشد، گفت: چرا جایی که می‌دانید چه چیزی حق است سکوت کردید و از حق دفاع نکردید.

وی با گرامیداشت یاد 32 خدمه نفت‌کش سانچی گفت: این افراد از آتش‌های این دنیا سوختند اما از آتش آخرت رها شدند و به خانواده‌های آنها تسلیت می‌گویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به در پیش بودن ولادت حضرت زینب(س)، روز پرستار و بهورز را بر پرستاران خدوم جامعه تبریک گفت و افزود: پرستاران هستند که در مواقع بحران و بیماری برای انسان آرامش‌بخش هستند و عملکرد آنها بر جان انسان موثر است.

وی با بیان اینکه روز هوای پاک برای انسان یک امر ضروری و لازم است و کسانی که در محیط زیست خدمت می‌کنند جایگاه مهمی دارند عنوان کرد: ما نیز باید در کنار آنها برای حفاظت از نعمت‌های الهی همکاری کنیم.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه یک غده سرطانی به‌وسیله اسرائیل در سرزمین‌های اسلامی گذاشته شد و سال‌ها به‌واسطه آن بر مسلمانان ضربه وارد می‌کنند گفت: یک میلیون و هفتصد هزار مسلمان در نوار غزه زندگی می‌کنند و روزی نیست که مورد قتل عام قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز تنها کشوری که از جبهه مقاومت دفاع می‌کند ایران اسلامی است افزود: این مهم یک وظیفه اسلامی است و دفاع ایران از جبهه مقاومت دست‌آوردهای زیادی داشته است.

این مقام مسئول  با اشاره به اینکه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران چهار دهه می‌گذرد و امروز امید کشورهای اسلامی به ایران است ، گفت:امیدواریم مسئولان نظام، توصیه‌های رهبری را جدی بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه دشمن امروز به خوبی می‌داند که از جنگ سرد با ما نتیجه‌ای نخواهد گرفت و جنگ نرم را پیشه کرده است افزود: ابزارهای جنگ نرم، ابزارهای فرهنگی است و دشمن ناامید کردن مردم را در برنامه دارد.

وی با اشاره به اینکه دشمن با شبه‌افکنی سعی دارد اعتقادات مردم را تغییر دهد تصریح کرد: یکی از این تغییر اعتقادات توسط افراد مهم نظام انجام می‌شود و دشمن این را در برنامه خود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی در پایان خاطر نشان کرد:برطرف کردن بیکاری و اشتغال جوانان مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و مسئولان باید به آن توجه کنند.

امام جمعه بخش آسمینون منوجان:دهه فجر فرصت مناسبی برای تبین دستاوردهای چهار دهه انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمین رضا احمدی نیک امام جمعه بخش آسمینون منوجان در خطبه های نمازجمعه (۲۹دی ماه ۱۳۹۶) گفت : دهه فجر فرصت مناسبی برای تبین دستاوردهای چهار دهه انقلاب اسلامی برای مردم و به ویژه نسل جوان است.

وی در ادامه افزود: مسئولان با توجه جدی به بحث دهه فجر ، با برنامه ریزی مناسب شرایط را فراهم نمایند تا جوانان با دستاوردهای انقلاب اسلامی آشنا شوند .
احمدی نیک ضمن قدردانی از زحمات حضرت حجت الاسلام والمسلمین تقوی انتخاب حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری از طرف مقام معظم رهبری(دامت برکاته) به عنوان ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور را به ایشان تبریک گفت و بیان داشت: امیدواریم در این دوره جدید شاهد شکوفایی و اثربخشی بیشتر حوزه نماز جمعه ،این نهاد مبارک و رحمانی باشیم.
خطیب جمعه آسمینون با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مهمانان سیزدهمین اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی تاکید نمود :یکی از از برنامه های اصلی دشمن این است که مسلمین مسائل اصلی خود را فراموش کنند و به مسائل حاشیه ای و کم اهمیت مشغول شوند که این مسائل پیکر جهان اسلام را زخمی می کند و به همین جهت برای مقابله با این دسیسه دشمن ،دنیای اسلام امروز باید در موضوعات مهم و اساسی نقش آفرینی کند و در مسائل اساسی صریح حرف بزند .چون با صراحت می توان جریان سازی کرد و در افکار عمومی مردم و نخبگان جهان تاثیر گذار بود.
خطیب جمعه آسمینون یادآور شد: باید با توطئه سکوت دشمن و در راس آن ها آمریکا و اسرائیل که می خواهند مسائل اصلی امت اسلامی را محو کنند مقابله کرد .
وی در پایان ضمن اشاره به بیست و پنجم جمادی الاول سالروز ولادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) و روز پرستارو بهورز این روز را به بهورزان و پرستاران پرتلاش تبریک گفت.

امام جمعه ریگان:ملت ایران در مقابل جنگ اقتصادی ایستاده است

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان ،اظهار داشت:امروز مشکل جوامع اسلامی این است که برخی از جوامع اسلامی توسری خور و نوکر آمریکا و اسرائیل شده اند و دم نمی زنند.

امام جمعه شهرستان ریگان ادامه داد: راه برون رفت از این مشکل، مقاومتی است که برای اضمحلال اسرائیل و آمریکا که نمونه بارز آن جمهوری اسلامی در پیش گرفته است.

وی با بیان اینکه در جنگ سخت استکبار از نظام جمهوری اسلامی شکست خورد،تصریح کرد: اولویت امروز دشمن جنگ نرم است،جنگ نرم به وسیله ابزار های فرهنگی و به وسیله نفوذ، دروغ، شایعه پراکنی با ابزارهای پیشرفته ای که امروز در دنیا وجود دارد از جمله انها فضای مجازی، دشمن از این راه امروز وارد جنگ نرم با نظام جمهوری اسلامی شده و دشمن اولین سنگری که میخواهد فتح کند محیط خانواده است.

خطیب جمعه ریگان با اشاره به سخنان رهبرانقلاب،در دیدار شرکت‌کنندگان در سیزدهمین کنفرانس اتحادیه بین المجالس سازمان همکاری اسلامی، خاطر نشان کرد :امروز الحمد الله جمهوری اسلامی در بر ملا کردن دروغ های امریکا در حقوق بشر و مبارزه با تروریسم دست کثیف آمریکا و اسرائیل را بر ملا کرده است و خیانت های آنها را به نسل نو معرفی و شناسایی کرده است.

رنجبر ماهانی در ادامه اظهار داشت:امریکا با استفاده از ابزار های رسانه‌ای قوی و پر کار امروز تلاش و همت او به دنبال این است که واقعیت رفتار خود را در اذهان ملت ها تغییر بدهد و خود را مدافع حقوق بشر معرفی کند.این هدف امریکاست.

وی افزود:امروزه متاسفانه حاکمان سعودی در هم پیمایی و دوستی با دشمن قرار گرفته اند و علیه مسلمانان دست خیانت و جنایت و دست دوستی به هم می دهند.

امام جمعه ریگان اظهار داشت:دنیای اسلام با این همه جمعیت و امکاناتی که در عرصه بین الملل وجود دارد اتحاد دنیای اسلام زمانی فراهم می شود که بین کشور ها و دولت های اسلامی دوستی و اتحاد و مودت برقرار باشد.

وی در ادامه عنوان کرد:ملت ایران در مقابل جنگ اقتصادی ایستاد و ملت های دیگر هم باید از ایران الگو و مشق بگیرند.

رنجبر ماهانی با اشاره به حادثه غمبار در گذشت ۳۲تن از خدمه نفتکش سانچی که در حال انجام وظیفه و خدمت جان خود را از دست دادند،بیان داشت: این حادثه را به خانواده های آنان تسلیت عرض میکنیم و از خداوند متعال برای همه آنان درخواست رحمت و مغفرت می طلبیم.

خطیب جمعه ریگان در پایان ضمن تبریک فرارسیدن روز پرستار و بهورز ،افزود:پرستاران ما باید در برابر نا ملایمات و درد بیمار صبر، تعهد و حوصله را از حضرت زینب (س)الگو گیری نمایند. حجاب و عفاف زینبی الگویی است برای پرستاران و بهورزان جوان ما. حجاب و عفاف زینبی باید در نسل جوان پرستار و بهورز به عنوان یک الگوی مدیریتی باشد.

امام جمعه سیرجان:به دنبال حفظ برجام نباشیم/آمریکا با نیرنگ می‌خواهد حقوق ملت ایران را نادیده بگیرد

حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر مسئولان را برای برطرف کردن مشکلات مردم موظف دانست و اظهار داشت: این خواست مراجع تقلید، نمایندگان مردم در مجلس و همه مردم است که باید مشکلات جامعه به صورت اجرایی و عملی برطرف شود و نیازمند پیشبرد امور و برنامه‌های عملی بدون حاشیه رفتن است.

امام جمعه سیرجان از برجام سخن به میان آورد و خطاب به مسئولان گفت: به دنبال حفظ برجام نباشیم زیرا آمریکا طی گذشت دوسال از برجام هنوز تحریم‌ها و نقض مکرر برجام را در اولویت کاری خود می‌داند و با نیرنگ می‌خواهد حقوق ملت ایران را نادیده بگیرد .

وی با اشاره به شرط و شروط رئیس جمهور آمریکا مبنی بر بازدید از مراکز نظامی ایران و توقف فعالیت‌های موشکی گفت: ترامپ اخیرا گفته باید پول خرج کرد و قدرت دفاعی موشکی آمریکا را افزایش داد پس چگونه می‌خواهد که قدرت موشکی ایران اسلامی متوقف شود این با هیچ منطق و قانونی سازگاری ندارد.

خطیب جمعه سیرجان با تاکید بر ایستادگی در مقابل زورگویی‌های استکبار بیان داشت: تاکنون این ایستادگی دشمنان ما را شکست داده و اگر از موضع قدرت حرف بزنیم سردمداران آمریکا می‌ترسند همانگونه که تاکنون ترسیدند و عقب نشستند، نمونه این سیاست را جهانیان در موضع‌گیری‌های کره‌شمالی دیدند که چگونه ترامپ ترسید و عقب نشینی کرد.

امام جمعه سیرجان با اشاره به فرمایشات رهبری در اجلاس بین‌المجالس افزود: رهبری خواستار صراحت در موضع‌گیری کشورها در قبال جنایت آمریکا و صهیونیست‌ها شدند و تاکید کردند: با صدای بلند اعلام انزجار از این ظلم‌ها و جنایات داشته باشید، قطعا این اتحاد اسلامی دشمنان را شکست خواهد داد.

حجه الاسلام حسینی جنایات آل‌سعود و حمایت از آمریکا و رژیم اشغالگر قدس را محکوم و عنوان کرد: رژیم صهیونیستی با این حمایت‌ها حاشیه امنی را برای خود درست کرده و جنایات بی‌شماری را انجام داده اما به زودی این حاشیه امن با مجاهدت نیروهای مقاومت از بین می‌رود و صهیونیست‌ها که ابتدا شعار از نیل تا فرات را سر می‌دادند امروز دور خود دیوار کشیده و در وحشت به سر ‌می‌برند.

وی به روز غزه اشاره و اظهار کرد: پایداری مردم فلسطین و حزب‌الله لبنان توان استقامت و قدرت ارتش رژیم صهیونیستی را گرفت و امروز هم دنیای اسلام باید مقابل صهیونیست بیشتر ایستادگی کند و از قدس به عنوان پایتخت فلسطین دفاع کند به طوری که کسی جرات حرکت و جسارت به قبله اول مسلمین را نداشته باشد و یقین داشته باشید و بدانید که رژیم صهیونیستی در معرض نابودی است.

امام جمعه سیرجان با اشاره به نزدیک شدن  ایام‌الله دهه فجر و ایام فاطمیه بیان کرد: مردم حفظ حرمت ارزش‌های اسلامی را دارند و در ایام فاطمیه ارزش‌های اسلامی در جشن‌های ملی رعایت می‌شود.

حسینی با تبریک ولادت حضرت زینب(س) از آن حضرت به عنوان الگویی صاحب شهامت، شجاعت، حلم، صبر، استقامت، عبادت و پیرو و مدافع ولایت یاد کرد و افزود: پیروزی امروز ملت ایران هم به دلیل تبعیت از این ائمه و معصومین(ع) است که دشمنان را  شکست داده است.

وی در خطبه اول به بحث امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و خاطرنشان کرد: سکوت جامعه در برابر گناه، اشاعه فحشاء و منکر، سنگدلی و قساوت قلب، همراه شدن و کمک کردن به گناه، سرمایه‌گذاری در مسیر عصیان و گناه آثار شومی را در پی داشته و همه آن‌ها به دلیل عدم توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر هستند.

امام جمعه رفسنجان:کنترل زبان کمک به تقوای می کند

حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با توصیه نماز گزاران به رعایت تقوای الهی، حدود و مقررات و اصلاح ذات البین، از نیروی زحمت کش شهرستان در جهت کشف اموال مسروقه در هفته گذشته قدردانی کرد.
وی در ادامه در مورد آلایندگی مس سرچشمه بیان داشت: مجموعه ای که قریب به بیست هزار نفر را به اشتغال گرفته است این عظمت اشتغال زایی بعد از صنعت پسته در شهرستان است بسیاری خانواده ها از آن ارتزاق می کنند.
رمضانی پور افزود:اگر همه مسائل را کنار هم بگذاریم با جوسازی هیچ بهره ای که نمی بریم گاهی اوقات غرض ورزی است که باید پرهیز کنیم از چنین کارهایی.
وی تصریح کرد:اینکه این کارخانه عظیم آلایندگی دارد شکی در آن نیست ما منکر آن نیستیم و خود مسئولان مس نیز قبول دارند اما برای کاهش یا رفع آلایندگی همه باید تلاش کنند.
وی خاطر نشان کرد:همه افراد مسئول و مدیران مجموعه و مسئولان محیط زیست که باید ارائه طریق کنند که چه کار شود تا آلایندگی کاهش یابد و خطر برای مردم عزیز مخصوصا رفسنجان نداشته باشد.
وی در ادامه بیان داشت:کنترل زبان کمک به تقوای ما می کند امام علی در خطبه 76 نهج البلاغه می فرماید پرهیز کاری را ندیدم که تقوا برایش سودمند بود مگر آنکه زبانش را حفظ کرده بود زبان می تواند خیلی گرفتاریها را درست کند برای ما. اگر ما مومن باشیم زبان ما ورای قلبمان باشد.
رمضانی  پور خاطر نشان کرد:همه حرفها را نباید بگوید همه راست‌ها را نباید گفت مسئولان کلان کشور این موضوع را رعایت نمایند تا خدای نکرده به جایگاهی از جمله جایگاه معصومین(ع) توهینی نشود.
وی با تبریک میلاد حضرت زینب(س) و بزرگداشت مقام پرستار بیان داشت:این باتو در حجاب و عفاف، بصیرت در امور سیاسی و در حلم پیشتاز بودند.
وی افزود:پرستاران افتخار کنند به این عنوان که چقدر پاداش دارد و در عین حال خطیر است اگر بیماری آسیب ببیند باید پاسخگو باشند باید مراقبت کند که از ناحیه کوتاهی او بیماران ضرر نبینند.بیماران بیمارستان‌ها به همت شما مداوا می شوند نه طبابت پزشکان آنها
امام جمعه رفسنجان حادثه غم انگیز کشتی سانچی و شهادت 32 تن از هم وطنان عزیزمان را تسلیت گفت.
وی با گرامیداشت روز غزه اظهار داشت:حماسه بزرگ مردم غزه در جنگ22روزه باعث شد رویای شکست ناپذیری رژیم جعلی صهیونیست تبدیل به شکست شود
رمضانی پور گفت:یکی از لشکرهای ما در لبنان است حمایت های شما مردم و روز قدس شرکت کردن های شما به آنها دلگرمی می دهد.
وی تصریح کرد:رئیس جمهور نادان آمریکا موضوع تغییر پایتخت اسرائیل از تل‌آویو به قدس را مطرح کرد و با اعتراض شدید در سراسر دنیا مواجه شدو اینها اجازه پیدا نخواهند کرد.
رمضانی پور در ادامه بیان داشت:فصلی نو در مدیریت نهاد مقدس نماز جمعه آغاز شده است که نماز جمعه نهاد مبارک رحمانی است و جایگاه آن در نظام جمهوری اسلامی مشخص است این تریبون نماز جمعه تریبون نظام، ولایت، شما مردم است تریبون مسئولان است که بیایند و خدمات خود را معرفی کنند و وعده هایی را که محقق می کنند مطرح کرد و به مردم و جوانان امید دهند.
وی افزود:در واقع تریبون نماز جمعه تریبون دفاع از حق مردم است تا صدای مردم فریاد بزنند همه رسانه ها می توانند از آن استفاده کنند و هر کجا مطالبه ای مطرح کردیم برای دفاع از حق مردم بوده است.
امام جمعه رفسنجان بیان داشت:برخی آقایان مطرح می کنند که افراد از تریبون های مقدس منظورشان ما امام جمعه‌ ها هستیم که یک مقدار مراعات کنند خوب شما وظیفه خودتان را درست انجام دهید ما حتی از شماتعریف هم می کنیم ما از مسئولان در بیان مطالب خط نمیگیریم و خط هم نخواهیم گرفت ما تنها از رهبر فرزانه انقلاب خط میگیریم (تکبیر نمازگزاران).
وی تصریح کرد:از حاج آقای تقوی قدردانی می کنیم و خیر مقدم به حجت الاسلام حاج علی اکبری با توانمندی بتوانند کیفیت کار این مجموعه را ارتقا دهند.
رمضانی پور با تبریک ایام دهه مبارک فجر وبا مروری بر حال و هوای آن روزها در سال 57 بیان داشت:این همه عظمت و نورانیت را امام با خود به وطن آورد و شما مردم حافظ این دستاوردها هستید و تا پایان عمر از این انقلاب دفاع خواهیم کرد.
وی در پایان به اعطای وام های اشتغال زا اشاره کرد و گفت:وام های اشتغال زایی با ضمانت های سخت گیرانه شغلی را ایجاد نمی کند وفایده ای ندارد اگر آمارها به همین صورت باشد یعنی عملا اشتغالی صورت نمی‌گیرد باید کار روان شود سخت گیری ها در زمان اخذ وام کم شود.
وی افزود:باید مدیریت کنید کف زندگی مردم نه در اتاقتان و پشت میز اینها فایده ندارد و باز نارضایتی انباشته می شود.اگر وام 15 میلیونی برای ازدواج در نظر گرفته شود و مردم نتوانند این وام را بگیرند هیچ فایده ای ندارد.

امام جمعه بم:براحتی نمی شود از اعتقادات مذهبی مردم عبور کرد/برداشت غلط از احکام مسلم دینی شایسته هیچ کس نیست

حجت الاسلام دانشی امام جمعه بم در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهر با اشاره به مسئله عصمت انبیا و ائمه معصومین اظهار داشت: آیا ممکن است کسی که ما را به پرهیز از گناه دعوت می کند خود دچار خطا و گناه شود لذا بر طبق حکم اولیه عقل و همچنین آیات و روایات فراوان، خداوند اطاعت از اولیا و اولی الامر را در کنار اطاعت از خداوند قرار داده است.

وی افزود: طبق آیات قرآن، هیچ زن و مرد مسلمانی حق ندارند آنجا که خداوند و رسول خداوند حکمی را صادر فرمودند علیه آن حرفی بزند لذا از مسلمات اعتقادی ما عصمت ائمه معصومین است و هیچ یک از ما در هیچ جایگاهی نیستیم که بتوانیم‌ علیه حکم خداوند و ائمه معصومین اظهار نظر کنیم.

حجت الاسلام دانشی ضمن تبریک روز پرستار و تقدیر از مقام پرستار گفت: نادیده گرفتن خدمات این عزیزان و همچنین خدمات سه قوه از جمله قوه مجریه بی انصافی است و در مجموعه شرق استان کارهای زیادی در حال انجام است لذا از همه فرمانداران قبل و فرماندار فعلی و استاندار محترم تشکر می کنیم و از مشکلات و کاستی ها نیز بی اطلاع نیستم.

امام جمعه بم گفت: طی دو روز گذشته با تلاش نماینده شهرستان، سفر معاون وزیر بهداشت به شهرستان را داشتیم و ان شاالله نتیجه مصوبات این سفر مشاهده شود.

وی با اشاره به جایگاه قرارگاه فرهنگی نماز جمعه بیان داشت: مقام معظم رهبری می فرمایند هدف عمده نماز جمعه مسئله تبیین است و این عمده ترین هدف است تا حقیقت را بیان کنند چراکه آن چیزی که موجب می شود انسان ها به گمراهی دچار شوند غفلت از حقایق است.

خطیب جمعه بم با اشاره به صحبت های اخیر ریاست جمهوری در باب مجوز انتقاد از امام زمان (عج) اظهار داشت: جوانی که اطلاعات قوی مذهبی ندارد از صحبتهای رئیس جمهور چه برداشتی خواهد داشت؟ چرا توسط ایشان یک اعتقاد مسلم ما زیر سوال رفت و متاسفانه بجای اینکه ایشان قبول کرده و از خداوند و ائمه معصومین عذرخواهی کنند این مسئله را توجیه کردند. پیامبر خداوند که طبق آیات قرآن از روی هوا و هوس حرف نمی زند که قابل نقد شدن باشد.

وی افزود: در یک مورد هست که براساس آیه ای از قرآن، فرد اعتراض کننده به رسول خدا که درخواست عذاب در صورت صحیح بودن فرمایش پیامبر (ص) می‌کند و مورد عذاب واقع می شود.

حجت الاسلام دانشی تاکید کرد: نمی شود از اعتقادات مذهبی مردم براحتی عبور کرد و برداشت غلط از احکام مسلم دینی شایسته هیچ کس نیست چه برسد به ریاست محترم جمهوری، یعنی همه علمای اسلام که در مقابل این مسئله موضع گیری کردند اشتباه می کنند و شما درست می گویید، آیا آنها باید بجای شما عذرخواهی کنند و شما نباید از مردم و معصومین عذرخواهی کنید.

وی افزود: البته اینگونه فرمایشات از سوی ریاست جمهوری سابقه دارد همانگونه که پیشتر گفتند کربلا به ما درس مذاکره داد که این صحبت وی بعدها از سوی مقام معظم رهبری مورد نقد قرار گرفت.

امام جمعه بم در پایان مجدد حادثه نفتکش ایرانی سانچی را تسلیت گفت و از خداوند برای بازماندگانِ عزیزان از دست رفته در این حادثه صبر مسئلت کرد.

امام جمعه رودبار جنوب:شیطان بزرگ عامل اصلی و مستقیم ارتکاب جنایت در کشورهای اسلامی است/برطرف کردن مشکل بیکاری اولویت نخست مسئولان باشد

حجت الاسلام والمسلمین عباس گروهی امام جمعه رودبارجنوب در خطبه های این هفته به حکمت های نماز اشاره کرد و اظهار داشت: نماز خشوع در مقابل خداوند است  که باعث عزت در بین مخلوقات خدا می شود.

وی با اشاره به توصیه پیامبر(ص) به امیرالمومنین (ع) در مورد اعمالی که نشانگر ایمان است وضوی کامل و نماز را از نشانه های ایمان کامل دانست و گفت: در روز قیامت از اولین مسائلی که مورد سوال قرار میگیرد نماز است و اگر قبول شود سایر اعمال برسی و‌قبول می شود.

حجت الاسلام گروهی در ادامه با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار بیان داشت: دلیل نام گذاری این روز را به نام روز پرستار سرپرستی و پرستاری حضرت زینب(س) از امام سجاد (ع)دانست که امام زمانش در بعد واقعه عاشورا بود.

خطیب جمعه رودبار جنوب ضمن قدر دانی از زحمات حجت الاسلام تقوی به عنوان ریاست شورای ائمه جمعه کشور به حجت الاسلام حاج علی اکبری تبریک گفت.

گروهی به سخنان اخیررهبر معظم انقلاب در جمع روسای مجالس اسلامی اشاره کرد و افزود: مسئله فلسطین مهمترین مسئله جهان اسلام است و دفاع از مظلومین و مستضعفان بر همگان واجب است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان رودبارجنوب با بیان اینکه دشمن را هیچگاه به دوستی نگیریم و از حیله آن غافل نشویم،گفت: آمریکا عامل اصلی و مستقیم خیلی از جنایت هاست،از جمله به وجود آوردن داعش،کشتار مردم مظلوم میانمار و کشمیر،بمب گذاری ها و ترورهای بی شمار در طول تاریخ انقلاب و باید دروغ های آمریکا را بر ملا کنیم و این شیطان بزرگ را به جهانیان بشناسانیم.

گروهی با بیان اینکه باید بین معترضین و اغتشاش گران تفکیک قائل شد،تصریح کرد: مسئولین باید به اعتراض ها و مطالبات مردم توجه کنند و از مشکلات مردم غافل نشوند و حل مشکلات و گرفتاری های اقتصادی مردم از جمله تولید و اشتغال سر لوحه کار آنها باشد.

انتهای پیام/

نظر شما