شناسهٔ خبر: 23642959 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

امام جمعه اردبیل: استان های مرزی باید از منطقه آزاد تجاری - اقتصادی بهره مند باشند

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل با اشاره به اینکه سیاست 'یک بام و دو هوا' سیاست درستی برای مدیریت کشور نیست، افزود: با رئیس صدا و سیما

صاحب‌خبر - آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل با اشاره به اینکه سیاست 'یک بام و دو هوا' سیاست درستی برای مدیریت کشور نیست، افزود: با رئیس صدا و سیما نیز مکاتبه کرده ایم تا از تخریب مناطقه آزاد در این مدت اجتناب شود.
وی بیان کرد: با بعضی از نمایندگان سایر استان ها هم تماس گرفته ایم تا از سر مخالفت با این لایحه وارد نشوند و همچنین با نمایندگان ولی فقیه در استان های محروم از منطقه آزاد در حال مکاتبه هستیم تا به طور دسته جمعی با رئیس مجلس ملاقات و بر اهمیت موضوع تاکید گردد.
وی همچنین از جانباختگان کشتی سانچی که شهادت گونه جان خود را در مسیر خدمت به کشور از دست دادند، تجلیل کرد و افزود: تبلیغات، تحریف و راه افتادن ماشین بزرگ دروغ سازی دشمنان در این حادثه درس بزرگی برای ماست، آنها در کمین نشسته اند تا از هر حادثه ای ظرفیت عظیمی برای اهداف شوم خود درست کنند و عواطف ملت ما را در مسیر منافع خود استخدام کنند.
وی اظهار کرد: هدف اصلی دشمن از این وارونه سازی، از بین بردن وثوق مردمی و اعتماد عمومی به نظام اسلامی است، مشابه این موضوع در حادثه زلزله کرمانشاه اتفاق افتاد، دهها دروغ در باره علت زلزله و نوع کمک رسانی منتشر شد، در چنین وضعیتی اطلاع رسانی دقیق، سریع و کامل خنثی کننده توطئه است.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری همچنین به تحولات منطقه اشاره کرد و گفت: یکی از برکات مهم این تحولات، مجبور شدن حکام منطقه به کنار زدن پرده از چهره حقیقی خود است، آل سعود با صراحت از رژیم اسرائیل حمایت کرده و از مرکزیت بیت المقدس برای اسرائیل دفاع کرد و با فتوای مفتیان وهابی مقاومت فلسطین ها را حرکت تروریستی خواند.
وی اظهار داشت: همه اینها باعث شده تا شیعه سیاسی در همه جای عالم اسلام منتشر و ایران اسلامی در اوج محبوبیت امت اسلامی قرار گیرد.
آیت الله عاملی تشریح کرد: ایران اسلامی با درایت مقام معظم رهبری در حال حاضر از قدرت بزرگ برای چانه زنی در مذاکره با قدرت های بزرگ برخوردار است و مسئولان دولتی دولتی باید این موقعیت را مغتنم و از موضع قدرت سخن بگویند.
امام جمعه اردبیل همچنین با اشاره به حوادث روز 19 ژانویه سال 1990 گفت: در این روز همزمان با فروپاشی شوروی، آذری ها به طرف وطن مادری و تاریخی خود حرکت کرده و تعلق خود را به ایران و اسلام ثابت نمودند، آنها ثابت کردند که نمی توان آذری ها را از اسلام و عشق به ایران جدا کرد، چنین روزی، 'روز آذری های مسلمان جهان' نامیده شده تا مسلمانان آذری ضمن بزرگداشت این حادثه ، از اصالت ، هویت و ریشه های تاریخی و فرهنگی خود دفاع کنند.
خبرنگار: مسعود وسیله ** انتشار دهنده : گیتی طالبی
7119/6019

نظر شما