شناسهٔ خبر: 23642862 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

هندبال قهرمانی مردان آسیا - کره جنوبی؛

نگاهی به تیم ملی هندبال ژاپن/ تیم سه ملیتی رقیب سرسخت ایران!

تیم ملی هندبال ژاپن در حالی فردا برای هشتمین بار برابر تیم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا قرار می‌گیرد که از دو بازیکن اروپایی نیز در ترکیب تیم خود بهره می‌برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا از ۲۸ دی ماه در سوان کره جنوبی آغاز شده است. تیم هندبال ایران در دور مقدماتی و در گروه اول با تیم های ازبکستان و ژاپن هم گروه است. شاگردان « ماچک » امروز جمعه ۲۹ دی ماه در اولین مسابقه خود در این رقابتها تیم ازبکستان را با اقتدار بردند. فردا شنبه ۳۰ دی ماه نیز قرار است تیم ایران با تیم ملی هندبال ژاپن روبرو شود. 

در تاریخ برگزاری رقابتهای قهرمانی آسیای مردان تیم هندبال ایران و ژاپن هفت بار برابر یکدیگر صف آرایی کرده اند که حاصل آن دو برد برای ایران و پنج برد برای ژاپن ثبت شده است. 

نگاهی به تاریخ بازیهای ایران و ژاپن: 

سال ۱۹۹۳ -بحرین ( ایران ۲۳- ژاپن ۲۵ ) 

سال ۲۰۰۰- ژاپن : ( ایران ۱۱- ژاپن ۳۳ )

سال ۲۰۰۲- ایران : ( ایران ۲۵- ژاپن ۲۹ ) 

سال ۲۰۰۴ - دوحه : ( ایران ۲۱ - ژاپن ۲۸ ) 

سال ۲۰۰۶- تایلند : ( ایران ۲۸- ژاپن ۲۵ ) 

سال ۲۰۱۰ - لبنان : ( ایران ۲۳- ژاپن ۳۶ ) 

سال ۲۰۱۲ - عربستان ( ایران ۲۷- ژاپن ۲۵ )

ژاپنی ها در تاریخ حضور خود در مسابقات قهرمانی مردان آسیا صاحب دو طلا، ۵ نقره و ۴ برنز شده و سومین تیم برتر آسیا هستند. در دوره قبل نیز این تیم صاحب نشان برنز شده است. 

ژاپن سابقه ۴ بار حضور در المیپک را نیز دارد. بهترین نتیجه تیم ژاپن در المپیک عنوان نوزدهم بوده است. همین طور این تیم بارها در مسابقات قهرمانی جهان حاضر بوده که بهترین عنوانش رده ۱۹ در سال ۱۹۷۶ بوده است.

تیم ملی هندبال ژاپن از اولین سال رقابتهای قهرمانی آسیا در این دیدارها حضور داشته و مدال های طلایش برای اولین و دومین دوره این مسابقات است.

تیم ملی هندبال ژاپن در سال ۲۰۱۸ و در مسابقات قهرمانی مردان آسیا با ترکیب بازیکنان ژاپنی و دو اروپایی در رقابتها حاضر است. دو بازیکن فرانسوی و اسپانیایی تبعه نیز در این تیم بازی خواهند کرد. کارلوس آنتالیو اسپانیایی ۴۸ ساله نیز سرمربی این تیم است. این مربی در سابقه بازیکنی خود مدال برنز المپیک سال ۲۰۰۴ را دارد. وی در المپیک سال ۲۰۰۰ در تمام هشت مسابقه تیم اسپانیا را همراهی و ۳۱ گل برای کشورش به ثمر رساند. وی در المپیک ۲۰۰۴ نیز در هفت مسابقه ۲۳ گل ثبت کرده است. 

هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا از ۲۸ دی ماه در سوآن کره جنوبی برگزار می شود. سه تیم اول این رقابتها جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۱۹ را کسب خواهند کرد.

نظر شما