شناسهٔ خبر: 23642842 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مانور نظامی کره شمالی در آستانه بازی‌های المپیک

R1036247/P36439/S8,87/CT10

تحلیلگران سیاسی و دیپلمات ها بر این باورند که کره شمالی احتمالا در آستانه بازی های المپیک زمستانی در کره جنوبی، یک مانور نظامی را برگزار خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دیپلمات ها و تحلیلگران تاکید کردند که کره شمالی برای برگزاری یک رژه نظامی در آستانه بازی های المپیک که قرار است ماه آینده در کره جنوبی برگزار شود، آماده می شود.

این در شرایطی است که دو کره تلاش برای بهبود روابط را آغاز کرده و برای نخستین بار در دو سال اخیر مذاکراتی را برای شرکت ورزشکاران کره شمالی در بازی های المپیک انجام داده اند.

دیپلمات های غربی در پیونگ یانگ اعلام کرده اند که برخی از مقام های نظامی بین المللی دعوتنامه هایی را برای شرکت در هفتادمین سالگرد تشکیل ارتش کره شمالی دریافت کرده اند.

تصاویر اخیر ماهواره ای نیز نشان می دهد که نیروهای نظامی کره شمالی رژه های آموزشی را انجام داده اند. برخی از خودروهای نظامی نیز در این رژه ها شرکت کرده اند.

اگر کره شمالی اقدام به برپایی رژه بزرگ نظامی در روز 8 فوریه کند، این اقدام یک روز قبل از آغاز بازی های المپیک زمستانی در کره جنوبی خواهد بود.

قرار است ورزشکاران دو کشور زیر پرچم متحد در بازی های المپیک زمستانی شرکت کنند. برگزاری این رژه می تواند روند شکننده بهبود روابط بین دو کره را با تهدید جدی روبرو کند.

انتهای پیام /

نظر شما