شناسهٔ خبر: 23642815 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر کشور لبنان از یک عملیات ویژه پرده برداشت

یک سرکرده بازداشت شده داعش ، 5 ماه به خدمت نیروهای امنیتی لبنان درآمد

بیروت-ایرنا-«نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان از عملیاتی ویژه پرده برداشت که طی آن نیروهای امنیتی لبنان موفق شدند یکی از سرکردگان گروه تروریستی تکفیری داعش را دستگیر و سپس او را به مدت 5 ماه به خدمت بگیرند تا شبکه ها و نقشه های داعش در لبنان کشف شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، المشنوق این سخنان را امروز (جمعه) در یک کنفرانس خبری مطرح کرد.
وی گفت: واحد اطلاعات پلیس لبنان پس از انفجار منطقه «برج البراجنه» (حدود دو سال پیش)، به بررسی نقشه جدیدی که داعش توانست در عملیات تروریستی خود از آن استفاده کند، پرداخت و بعد به این نتیجه رسید که داعش دارای یک فرماندهی مقیم در لبنان است که بر آن اساس می تواند اقدام به عضوگیری و اجرای عملیات تروریستی کند.
وزیر کشور لبنان نام این عملیات کشف را «لبنان امن» نامید و در تشریح آن گفت: در ماه ژوئن 2017 یکی از سرکردگان داعش با نام «ابوجعفر العراقی» دستگیر شد و در یک اقدام استثنائی نیروهای امنیتی او را به مدت پنج ماه به خدمت گرفتند. این در حالی است که سران داعش حتی از دستگیری او هم خبر نداشتند.
به گفته المشنوق، نیروهای امنیتی لبنان توانستند ابوجعفر العراقی را به محض ورود به فرودگاه لبنان بازداشت کنند و بعد او را به آپارتمانی امن در منطقه ای کوهستانی منتقل کنند.
المشنوق ضمن نمایش فیلمی از عملیات ویژه لبنان افزود: نتیجه این شد که همه عملیاتی که ممکن بود در طول این پنج ماه انجام شود، کشف شد بدون اینکه سرکردگان داعش و خانواده ابوجعفر العراقی بدانند وی در بازداشت به سر می برد.
المشنوق از جمله دستاوردهای این عملیات را ناکام گذاشتن عملیات تروریستی در شب سال نوی میلادی دانست و گفت: تصمیم گرفتیم درباره عملیات «لبنان امن» اطلاع رسانی کنیم تا لبنانی ها و عرب ها نسبت به حرفه ای بودن دستگاه امنیتی لبنان اطمینان حاصل کنند.
وی تاکید کرد که نیروهای امنیتی لبنان 24 ساعته در حالت آماده باش هستند تا با هرگونه اقدام ضدامنیتی مقابله کنند.
«عباس ابراهیم» رئیس دستگاه امنیتی لبنان هم هفته پیش گفته بود که وضعیت امنیتی لبنان حتی بهتر از ایالات متحده آمریکاست.
نیروهای مقاومت و ارتش لبنان تابستان امسال نیز موفق شدند گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره را از بخش های وسیعی در شرق این کشور بیرون کنند.
خاورم**2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی

انتهای پیام /*

نظر شما