شناسهٔ خبر: 23642657 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

خطیبان نماز جمعه استان سمنان:

طراحی دشمن در فتنه 96 مانند جنگ احزاب بود/ آمریکا همیشه در برجام دبه کرده است

‌‌ائمه جمعه سراسر استان سمنان امروز در خطبه های نماز جمعه به مسائل مذهبی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی روز پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از مرآت، استان سمنان نیز این هفته شاهد حضور گسترده مردم در آیین عبادی و سیاسی بود و ائمه جمعه در خطبه های نماز جمعه به مسائل مختلف روز اشاره کرده و مباحثی را مطرح کردند.

غربی ها بیش از دیگران آزادی بیان را محدود می کنند

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین مهدوی نژاد امام جمعه موقت سمنان در خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته سمنان با بیان اینکه علم و دانش در اندیشه دینی به سه دسته مفید، مضر و خنثی تقسیم می شود اظهار کرد: علم، نگرش و دیدگاه انسان را در موضوعات مختلف تغییر می دهد و حتی بر موضع انسان نیز تاثیر می گذارد.

امام جمعه موقت سمنان به ترویج اندیشه های غلط و بی اساس در برخی جوامع اشاره کرد و گفت: ظهور داعش در منطقه ناشی از علوم و باورهای غلطی بود که آثار و پیامدهای بسیار بدی برای بشریت به دنبال داشت.

مهدوی نژاد با یادآوری تلاش انبیا و پیامبران برای تبیین ربوبیت تاکید کرد: دعوای پیامبران با مشرکان و مخالفان بر روی مساله خالقیت نبوده است چراکه همه مشرکان می دانستند که بت ها و مظاهر شرک آنها را خلق نکرده است.

وی افزود: مبارزه پیامبران با مشرکان و منافقان بر مبنای ربوبیت قرار داشت چراکه در طول تاریخ طاغوت هموراه خود را رب و پرورش دهنده بشریت معرفی می کرده است.

خطیب موقت نماز جمعه سمنان تصریح کرد: جامعه ایرانی باید به این سوال پاسخ دهد که آیا مربی خود را خداوند متعال قرار داده است یا غرب و تمدن غربی؟

مهدوی نژاد در بخش دیگری از خطبه های خود با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: عفاف حضرت زینب (س) و نیز صبر و استقامت او درس بزرگی برای امت اسلامی بویژه دختران و زنان است.

وی با اشاره به نقش حضرت زینب (س) در نهضت عاشورا اظهار کرد: این بزرگ بانوی تاریخ اسلام، رنج و مشقت همراهی با کاروان کربلا را با جان پذیرفت تا نهضت حسینی به فراموشی سپرده نشود.

امام جمعه موقت سمنان، پرستاری را عبادتی بزرگ دانست و گفت: پرستاران کشور ما باید در طول خدمت خود به حضرت زینب (س) تاسی کنند.

مهدوی نژاد در ادامه به وقوع ناآرامی و اغتشاشات در برخی نقاط کشور طی هفته های گذشته اشاره کرد و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند دشمنی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی ایران موضوع جدیدی نیست و ادامه خواهد یافت.

وی تاکید کرد: در حوادث اخیر مردم نیز با هوشیاری و آگاهی کامل خود، مطالبات اقتصادی عمومی را از آشوبگری برخی عناصر فرصت طلب تفکیک و توطئه های دشمن را خنثی کردند.

خطیب موقت نماز جمعه سمنان با بیان اینکه شعارهای آشوبگران برای دفاع از ایران ادعایی بیش نیست گفت: هر زمانی که موضوع دفاع از خاک ایران مطرح شده است همین نیروهای حزب اللهی، انقلابی و ارزشی بوده اند که در صحنه حضور یافته اند و جان های خود را تقدیم کشور و اسلام کرده اند.

مهدوی نژاد با اشاره به برخی اظهارنظرها در خصوص علت اعمال محدودیت در فضای مجازی اظهار کرد: غربی ها این روزها از نبود آزادی بیان در ایران انتقاد می کنند در حالیکه خودشان بیش از سایر کشورها آزادی بیان را محدود می کنند.

وی ادامه داد: این محدودیت ها فقط در ایران نیست چراکه کشورهایی مانند انگلیس، آمریکا و فرانسه بارها نسبت به محدودسازی اینترنت و شبکه های اجتماعی اقدام کرده اند.

امام جمعه موقت سمنان با انتقاد از عملکرد شورای عالی فضای مجازی در سالهای اخیر گفت: به گفته وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات این شورا برای مدت زیادی تعطیل بوده است.

مهدوی نژاد خاطرنشان کرد: طرح موضوعات مرتبط با حقوق بشر از سوی غرب فقط با هدف ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد.

طراحی دشمن در فتنه 96 به مثابه جنگ احزاب بود

حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران و امام جمعه موقت شاهرود در خطبه های این هفته نماز جمعه با تبریک فرارسیدن میلاد زینب کبری سلام الله علیها با بیان اینکه این بانو نماد و اسوه ای برای تمام انسان ها و به ویژه پرستاران است گفت: پرستاری جزو مشاغل سخت محسوب است اما شایسته است پرستاران با تاسی به حضرت زینب سلام الله علیها به نحو احسن انجام وظیفه کنند و از سوی دیگر دولتمردان نیز به حقوق این قشر اهتمام ورزند.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه بهمن، ماه پیروی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در 26 دی ماه شاه خائن در حالی از کشور فرار کرد که برای خیلی ها غیر قابل تصور بود در چهارم بهمن ماه فرودگاه مهرآباد را برای جلوگیری از ورود حضرت امام خمینی بستند تا اینکه امام دوازدهم بهمن ماه وارد فرودگاه مهرآباد شد و سرانجام در 22 بهمن ماه مهم ترین تحویل هزار سال اخیر به وقوع پیوست و انقلاب اسلامی پیروز شد که خود منشا صدها تحول دیگر شد.

خطیب جمعه شاهرود در ادامه صحبت های خود با اشاره به حوادث اخیر کشور افزود: حوادث اخیر تلنگری برای همه ما بود که متوجه باشیم پاسداری از انقلاب تکلیف همه است و هیچ گاه اجازه ندهیم که انقلاب دستخوش حوادث و طوفان ها شود.

سعیدی با بیان اینکه طرح این فتنه براساس اتاق فکری بود که در اربیل عراق و هرات افغانستان شکل گرفته بود بیان کرد: در این اتاق فکر نمایندگان عربستان سعودی، اسرائیل، منافقین، آمریکا و سلطنت طلب ها دور یکدیگر جمع شده بودند و برای از پا درآوردن انقلاب اسلامی ایران نقشه و برنامه ریزی کرده بودند.

وی ادامه داد: براساس نقشه این اتاق فکر قرار بود تا 40 روز اعتراضات خیابانی به صورت مسالمت آمیز و شعارها معیشتی باشد و بعد از آن شعارها تند شده و به اساس نظام اعتراض کرده و از سوی دیگر نیروهای داعش از شرق و غرب وارد کشور شده و تا 22 بهمن مقدمه فروپاشی انقلاب اسلامی را فراهم آورند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه فتنه گران در شروع فتنه شعار خود را گم کردند و دست آنها برای مردم رو شد عنوان کرد: این فتنه قومی و مذهبی نبود، جمعیت متفاوتی را دور خود جمع کرده بود و افرادی در این جریانات دستگیر شدند که وابسته به برخی جریانات داخلی بودند اما پشت صحنه این اتاق فکر در اربیل و هرات بود.

سعیدی با تاکید بر اینکه واقعیت نارضایتی مردم از اوضاع بد اقتصادی و وضعیت نامناسب معیشتی است گفت: عده ای از مردم که در تجمعات حضور داشتند به معنای واقعی ناراضی بودند اما به محض اینکه دیدند شعارهایی که داده می شود رنگ و بویی دیگر دارد و عده ای به دنبال اهداف دیگرند صف خود را اغتشاشگران جدا کرده و با حضور در راهپیمایی هایی در محکوم کردن فتنه گران بار دیگر همراهی خود را با نظام انقلاب اسلامی به رخ دشمن و ضدانقلاب کشیدند.

وی طراحی دشمن جنگ احزاب بود و همه برای نابودی انقلاب گرد هم آمده بودند تصریح کرد: تصور دشمن از داخل کشور این بود که ایران در عرصه منطقه غرب آسیا خوب عمل کرده است اما در داخل کشور مشکل دارند و اگر تلنگری به نظام بزنند نظام از هم می پاشد اما مردم پایبند به نظام هستند و دشمن باید آرزوی نابودی انقلاب اسلامی ایران را به گور ببرد.

دفاع از مردم فلسطین وظیفه ای همگانی است

حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه های امروز نماز جمعه مهدیشهر با اشاره به بیانات مهم امام خامنه ای در دیدار میهمانان سیزدهمین اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی، اظهار کرد: یکی از مهمترین نکاتی که مقام معظم رهبری فرمودند بحث توجه به مباحث اصلی و عدم غفلت از مباحث کشورهای یمن، بحرین، میانمار و سایر مجامع اسلامی گرفتار، بود.  

وی با تاکید بر فرمایشات امام خامنه ای که فرمودند، دفاع از مردم فلسطین وظیفه همگان است، افزود: نباید در برابر رژیم صهیونیستی کوتاه بیاییم و بگوییم که دفاع از مردم مظلوم فلسطین فایده ای ندارد.

خطیب جمعه مهدیشهر لزوم برملا کردن دروغ های آمریکا را از درخواست های مهم امام خامنه ای مطرح کرد و ادامه داد: جهان اسلام باید شعارهای دروغ آمریکا نظیر مبارزه با تروریسم و دم زدن از حقوق بشر را برملا کند.

بارانی وجوب حرکت علمی میان مسلمانان برای مقابله با دشمن را از دیگر تاکیدات مقام معظم رهبری دانست و اضافه کرد: دشمن با علم توانسته به ثروت دست یابد که جهان اسلام نیز باید عقب افتادگی خود را جبران کند و در راستای علم حرکت نماید که البته در این 4 دهه، ایران سردمدار حرکت علمی در جهان اسلام بوده است.

وی در بخش دیگری از خطبه های خود با تبریک ولادت عقیله بنی هاشم و شیرزن کربلا و روز پرستار، گفت: حضرت زینب(س) در ابعاد مختلف برای همه الگو است.

امام جمعه مهدیشهر بیان کرد: حضرت زینب(س) از امام سجاد(ع) که در کربلا بیمار بودند، پرستاری کردند اما چیزی که مهمتر است، پرستاری عقیله بنی هاشم از نهضت امام حسین(ع) بود که اگر نبود قیام عاشورا به سرانجام نمی رسید.

بارانی تاکید کرد: امروز رسالت همگان الگو گرفتن از حضرت زینب(س) و پرستاری از نهضت امام خمینی(ره) است که باید همه با جان و دل انقلاب را حفظ کنند.

وی بصیرت سیاسی را از دیگر ویژگی های حضرت زینب(س) دانست که باید از آن الگو گرفت و افزود: الگوگیری دیگر از حضرت زینب(س حجاب و عفاف است که متاسفانه امروز حجاب مورد آسیب جدی قرار گرفته است.

خطیب جمعه مهدیشهر با بیان اینکه نظام اسلامی باید ظاهر اسلامی داشته باشد، اظهار کرد: نمی شود که در شهری به نام امام زمان(عج)، فروشنده در مغازه خود مانکن بدحجابی باشد! امر به معروف وظیفه همگان است که اگر منکری را دیدند باید تذکر دهند تا فضای شهر سالم بماند.

بارانی عفت را سرچشمه همه خوبی ها مطرح کرد که به دنبال خود خیرخواهی، تفکر و تعقل، خدمت رسانی به مردم، هویت یابی و ... می آورد.

وی با گرامیداشتن 24 الی 30 دی ماه هفته شوراهای آموزش و پرورش، تصریح کرد: تامین نیروی انسانی خوب در تراز جمهوری اسلامی ایران ضرورت مهمی است که پایه آن در مدرسه و به وسیله تربیت معلم شکل می گیرد.

آمریکا همیشه در برجام دبه کرده است

حجت الااسلام سید علی رضا آرامی؛ امام جمعه در خطبه های این هفته نماز جمعه در جمع مردم گرمسار در مسجد جامع این شهر گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی  ایران سیاست های خصمانه و مداخلانه جویانه آمریکا و اسرائیل و دوستان هم پیمانش در اروپا و حتی خاورمیانه به دنبال تضعیف  انقلاب  شکوهمند اسلامی ایران بودند چون که  در  زمان  حکومت  جنایتکار و ستمگر پهلوی با انواع دسیسه های خود از  تمام  سیاست های خود را در  ایران  اجرا می کردند و به نوعی شاه جنایتکار  نوکر اجرا کننده سیاست های آمریکا در ایران و منطقه بود.

امام جمعه گرمسار در ادامه برجام را یک توافقنامه بین المللی بر شمرد و اظهار داشت: ایران سالامی در این  دو سال ازعمر برجام  همه  مفاد تعهد نامه این   توافقنامه را اجرا کرد اما آمریکا و دوستان اروپایی  اش با انواع   ترفند ها و توطئه ها به هیچ گونه از تعهد  های خود  پایبند نبوده اند و باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران برای  راستی آزمایی و صلح آمیز بودن  فعالیت های هسته ای خود زیر  نظر  مفاد آژانس عمل خواهد نمود.

  آرامی در ادامه افزود: اگر آمریکا از برجام کنار رود فقط  آمریکا و دوستانش ضرر خواهند کرد چون ایران اسلامی همیشه اقتدار  خود را حفظ  خواهد کرد و ملت نیز به دولت مردان خود برای اجرای سیاست های جدید هسته ای طبق قانون  را خواستار خواهند شد.

 وی در ادامه ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س)  و اسوه صبر و پایداری در واقعه عظیم و پر از معنای کربلا و عاشورا افزود: این  روز با نام پرستاران  نامگذاری شده است که باید از تلاش شبانه روزانه این  نیروها در حوزه درمان تقدیر کرد.

آرامی در ادامه خاطرنشان کرد: فضای مجازی  یک فضایی برای  استفاده و شفاف سازی است و نباید از آن استفاده نامربوط کرد و باید  دولت مردان از  پیام رسان های داخلی حمایت بیشتری نمایند.

فشارهای دشمن بر روی ملت ایران بی پاسخ نخواهد ماند

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی فاطمی بصیر در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه اظهار داشت: سختی های و بلایا شلاق تکامل انسان است.

 وی افزود: در یکی از احادیث آمده است که یکی از شدائد مؤمن این ست که مورد حسادت مؤمن دیگری و بغض و کینه منافق قرار می گیرد.

 امام جمعه سرخه گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرموده اند یکی از گرفتاری های مؤمن این است که با نفس خودش در مناظره است و به تعبیر دیگر با نفس خود درگیر و گلاویز است.

 فاطمی بصیر با سفارش به تقوا بیان کرد: هر نگاهی که در آن عبادت نباشد، خطاست، نگاه عبرت آموز و پند آموز از صفات انسان های عاقل و با تقواست و هر سکوتی که در آن تفکر نباشد، غفلت است و هر کلامی که در آن ذکر و یاد خدا نباشد؛ لغو و بیهوده است و خوشا به حال آن کسانی که نگاهشان عبرت؛ سکوتشان تفکر و کلامشان ذکر است.

 وی در ادامه به سخنی از رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد در خصوص نماز جمعه و افزود: ایشان در این خصوص فرموده اند نماز جمعه قرار گاه ایمان، تقوا و بصیرت است و یک نهاد مبارک اسلامی است؛ هر چه تریبون نماز جمعه قوی تر، مردم هم قوی تر خواهند بود.

 امام جمعه سرخه در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه تلخ و ناگوار جانباختن دریادلان و کارکنان کشتی نفت کشی که در اثر تصادف با کشتی دیگر دچار حریق و سرانجام غرق شد اشاره کرد و گفت: در این خصوص باید از هر گونه شایعه پراکنی و پیش داوری و قضاوت به ویژه در فضای مجازی پرهیز شود؛ و مسئولان کشورمان وظیفه دارند با شفافیت پس از بررسی علت اصلی; حادثه آن را برای مردم بازگو کنند.

 فاطمی بصیر با بیان اینکه در هفته ای که پیش رو داریم ولادت حضرت زینب(س) قرار دارد، گفت: این روز روز پرستار نامگذاری شده است؛ و باید این قشر خدوم و زحمتکش و ایثارگر مورد تکریم قرار گیرند، و از طرفی توقع ما از جامعه پرستاری نیز این است که بر اساس منشور اخلاق پرستاری رفتار کنند.

 وی همچنین خاطرنشان کرد: این هفته به نام هفته شوراهای آموزش و پرورش نامگذاری شده است که این شورا کمیت و کیفیتش توسط فرماندار مدیریت می شود.

 امام جمعه سرخه در آخرین بخش از سخنان خود تصریح کرد: ترامپ مثل همیشه بر طبل اقدامات ضد ایرانی خود که مورد حب صهیونیست هاست؛ می کوبد؛ اخیرا 14 شخصیت حقیقی و حقوقی را به لیست سیاه تحریم ها اضافه کرده است که از جمله رئیس قوه قضائیه و اعضای شورای عالی فضای مجازی هستند.

 وی گفت: راهبردهای ترامپ برای مهار ایران در سه جهت است؛ یکی راهبرد فشار است که نظام جمهوری اسلامی ایران این فشارها را بی پاسخ نخواهد گذاشت؛ دوم نقض برجام است که می گوید ما برجام را کنار می گذاریم؛ و سوم تغییر حکومت در ایران است؛ که باید بدانند این راهبردها عملی نخواهد شد و سیلی محکمی ملت ایران به آنان خواهند زد.

برچسب‌ها:

نظر شما