شناسهٔ خبر: 23642609 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش دستگیری شکارچیان متخلف

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از افزایش دستگیری شکارچیان متخلف و کشف سلاح و مهمات از آنان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین ، سرهنگ محبت خانی در حاشیه افتتاح پایشگاه منطقه افزایش دستگیری شکارچیان متخلفشکار و تیراندازی ممنوع دشت الله آباد بویین زهرا گفت: دستگیری شکارچیان متخلف 32 درصد و کشف سلاح و مهمات از شکارچیان 27 درصد رشد داشته است.
سرهنگ محبت خانی افزود : افزایش کشفیات به معنای بیشتر شدن شکار نیست بلکه نشانگر تلاش و هوشیاری محیط بانان است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور همچنین با اشاره به لایحه حمایت از محیط بانان گفت : با تصویب این لایحه در مجلس 30 تا 40 درصد از مشکلات محیط بانان رفع می شود.
سرهنگ محبت خانی برداشت بی رویه از آب های زیر زمینی استان قزوین را تهدیدی جدی برای محیط زیست دانست و گفت: سالانه یک و نیم میلیون متر مکعب آب به سفره های زیر زمینی وارد اما 2 میلیارد متر مکعب از آن برداشت می شود و این زنگ خطری برای مردم و محیط زیست است.
وی همچنین گفت: اگر گونه های گیاهی در مناطق بیایانی استان مانند الله آباد حفط نشود ریزگردها به مهمترین تهدید برای سلامتی مردم استان قزوین تبدیل خواهد شد.
پایشگاه منطقه شکار و تیراندازی ممنوع دشت الله آباد بویین زهرا دیروز با مشارکت 500 میلیون ریالی دوستداران محیط زیست و با هدف جلوگیری از انقراض پرنده کمیاب 'هوبره' از تیره درناسانان ، راه افتتاح شد.
به گفته مدیر کل حفتاظت محیط زیست استان ، تلاش می شود تا زمینه لازم را برای زیست آهو در دشت الله آباد فراهم شود.

نظر شما