شناسهٔ خبر: 23642608 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تقدیر ایران از تلاش چین در باره نفتکش سانچی

پکن - ایرنا - تارنمای 'یی سی' چین امروز گزارش کرد 'علی ربیعی' وزیر کار ایران و نماینده رییس جمهوری در کمیته ویژه رسیدگی به حادثه نفتکش سانچی از تلاش های چین در خصوص امدادرسانی و نجات برای نفتکش سانچی تشکر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از این رسانه، ربیعی تقدیر نامه ای در این خصوص برای 'پانگ سن' سفیر چین در تهران ارسال کرده است.
بنا به این گزارش در نامه آمده است چین از بدو این حادثه برای امداد رسانی و نجات و اعزام کشتی سانچی از هیچ تلاشی دریغ نکرد.
یی سی به نقل از نامه وزیر کار کشورمان نوشته است چین در جریان امداد رسانی تلاش زیادی هم برای اطفای حریق نفتکش کرده است.
گزارش ادامه می دهد ربیعی در این نامه به عنوان نماینده رییس جمهور و از جانب دولت و ملت ایران از چین و دولت و ملت این کشور و بخصوص چینی هایی که خود را برای نجات دریانوردان ایران و اطفای حریق نفتکش به مخاطره انداختند، تشکر کرده است.
رسانه چینی می نویسد در این نامه وزیر کار یک بار دیگر جان باختن دریانوردان ایرانی را مایه تاسف دانسته و تاکید کرده است مردم ایران زحمات چین را برای کمک رسانی در این واقعه فراموش نخواهند کرد.

16 دی یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در 200 مایلی شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.
پس از این واقعه، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.
با دستور و تاکید رییس جمهوری علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروههای کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد.
اما اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند و تیم امداد و نجات 4 نفره چین توانست در مدت نیم ساعت ورود به کشتی، دو پیکر و همچنین جعبه سیاه کشتی را پیدا کنند.
در نهایت 24 دی نفتکش سانچی غرق شد و اسامی خدمه کشتی نیز به عنوان جان باختگان اعلام شد.
بررسی های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین بروز علل واقعه در دست اقدام است.
**آساق**1904**231**

انتهای پیام /*

نظر شما