شناسهٔ خبر: 23642574 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دولت برای تأمین بودجه به جیب مردم چشم ندوزد

R41361/P1336/S6,48/CT7

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: بهتر است دولت برای تأمین بودجه تمرکز خود را بر روی جلوگیری از دریافت حقوق‌های نجومی و جلوگیری از سفرهای خارجی بدون دلیل معطوف کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، روح الله حضرت پور ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه با اشاره به دهه فجر اظهار داشت: از آقای حسنی مجاهد نستوه ارومیه که در کنار مردم با قیام مسلحانه خود در مقابل رژیم شاهنشاهی ایستادگی کردن باید بسیار یاد کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران نزدیک می‌شویم که مردم با حضور خود در صحنه ملت را نجات دادند و انقلاب ما انقلابی است که همگان پشتیبان آن هستند.

وی خاطرنشان کرد: دولت‌های غربی به‌ویژه آمریکا و اسرائیل در عرض این چهل سال کارشکنی‌های بسیاری علیه ملت و حکومت ما انجام داده‌اند که از این میان می‌توان به هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد ولی همگان باید بدانند ایران اسلامی با رهبری‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تا ابد پا برجاست.

مسئولان خود را در کنار مردم ببینند

حضرت پور بیان کرد: بالا بردن رضایت اجتماعی، مبارزه با بیکاری و فقر، تولید و رونق اقتصادی خواسته‌های مردم است و زمانی تحقق می‌یابد که همه مسئولان دست به دست هم دهند و اختلافات سیاسی را کنار بگذارند و برطرف کردن مشکلات مردم امروز وظیفه مسئولان است.

وی یادآور شد: مسئولان باید در کنار مردم و با مردم باشند چراکه معضلات اقتصادی مردم را بسیار رنج می‌دهد ولی مسئولان تا به الآن نتوانسته‌اند به خوبی از پس مشکلات مردم برآیند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه آذربایجان غربی در قیاس با دیگر استان‌ها در شرایط خوبی به سر نمی‌برد و ماهی نبوده است که شهیدی از استان به نظام تقدیم نشود و در سفر لاریجانی سفرهایی که به مرزها شد ظرفیت‌ها مورد بررسی قرار گرفت و این امنیتی که امروز داریم مدیون شهدا هستیم و نقش استان در این میان بیش از 12000 شهید است.

وی تصریح کرد: مسئولان اختلافات سیاسی را کنار بگذارند تا بتوان در سایه اتحاد و همدلی قصورهایی که بوده است را برطرف کنیم و این موارد جز با اتحاد امکان پذیر نیست.

حضرت پور تأکید کرد: در این یک سال و نیم تلاش کرده‌ایم تا نماینده مردم ارومیه باشیم و از گروه‌های و جناح‌های سیاسی حمایت نکنیم و در تمامی مطالبی که منعکس می‌کنیم تنها به فکر منافع مردم هستیم و سخنان مردم را در مجلس ایراد می‌کنیم چراکه هر چیزی که داریم از مردم است.

وی اظهار داشت: هر مسئول باید برای چهار ساله خود برنامه‌ای طراحی کند و یکی از مشکلات اساسی در ارومیه طرح الحاق محدوده قانونی شهر ارومیه بود که در اسفندماه سال گذشته طی جلسه‌ای با آقای آخوندی مسائل مطرح شد و: اولویت نخست اماکنی است که سکونت در آن مناطق جریان دارد و این نواحی به شهر ملحق شدند.

مشکلات کشاورزان آذربایجان غربی در مجلس بیان شد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: منطقه ما منطقه مستعد کشاورزی است ولی در تولید، توزیع، فروش و صادرات به خوبی نتوانسته‌ایم عمل کنیم و از جمله اقداماتی که در این مدت انجام شده می‌توان به رسیدگی به وضع نامطلوب محصولات کشاورزی به‌ویژه سیب اشاره کرد که در صحن علنی مجلس به این موضوع اشاره کردیم.

وی اظهار داشت: قطار ارومیه که یکی از آرزوهای دیرینه برای استان و شهرستان ارومیه است که در حال پیگیری است که قول افتتاح به دهه فجر داده شده است که تلاش می‌کنیم در این موعد افتتاح شود.

اجازه افزایش قیمت حامل‌ها را نمی‌دهیم

وی خاطرنشان کرد: با موضوع افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی مخالفیم چون که این افزایش قیمت تورم را بالا می‌برد و قطعاً موجب کاهش قدرت خرید مردم خواهد شد و درآمد مردم افزایشی نداشته است که قیمت حامل‌ها افزایش یابد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس بیان کرد: پیشنهاد دومی که مجلس آن را نپذیرفت موضوع حذف چند دهک از دهک‌های یارانه بگیر بود که ما اعلام کردیم به سبب نبود اطلاعات دقیق و تفکیک صحیح دهک‌ها ممکن است برخی از خانواده‌های ضعیف از موضوع حذف یارانه‌ها آسیب ببیند.

دولت برای تأمین بودجه به جیب مردم چشم ندوزد

وی تصریح کرد: بهتر است دولت برای تأمین بودجه خود تمرکز خود را بر روی جلوگیری از دریافت حقوق‌های نجومی و جلوگیری از سفرهای خارجی بدون دلیل معطوف کند و از اسراف و بچه پولدار بازی در وزارت خانه‌ها جلوگیری کند و به جیب مردم چشم نداشته باشد.

حضرت پور با اشاره به یکی از حوزه‌های محرومی که آذربایجان غربی با آن روبرو است تاکید کرد: یکی از حوزه‌هایی که استان در آن با محرومیت جدی رو به رو است موضوع بهداشت است و متأسفانه دولت توان آغاز پروژه‌های جدید را ندارد و ما در این حوزه به سرمایه گذاری خارجی نیازمندیم.

وی بیان کرد: با چند سرمایه گذار خارجی صحبت شده و وزیر هم قول همکاری داده است. ما سرمایه گذار بیمارستان فوق پیشرفته 600 تخت خوابی را به ارومیه می‌آوریم و همه دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند با سرمایه گذاران همکاری کنند تا از فرار سرمایه جلوگیری شود و شرکت اتریشی نگاه مثبت به این سرمایه گذاری دارد.

پتانسیل جغرافیایی آذربایجان غربی مغفول مانده است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: البته ما به موضوع سلامت صرفاً نگاه درمانی نداریم و یکی از پتانسیل های مغفول آذربایجان غربی موقعیت ممتاز جغرافیایی آن است و ما ضمن تلاش به توسعه سیستم سلامت در آذربایجان غربی به دنبال توسعه توریسم سلامت هستیم.

وی تصریح کرد: توریسم سلامت یک صنعت بسیار سود آور است و واقعیت این است که به دلیل تغییرات آب و هوایی و برخی دیگر از مؤلفه های دیگر ما در کل کشور از داشتن صنعت گردشگری محروم هستیم.

حضرت پور اظهار داشت: ارومیه می‌تواند با استفاده از موقعیت جغرافیایی خود و توسعه سیستم سلامت به قطب توریسم سلامت از کشورهای منطقه تبدیل شود که قطعاً موجب شکوفایی اقتصاد خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما