شناسهٔ خبر: 23642531 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

امام جمعه ملایر: جامعه جهانی متوجه خسارت محض از ناحیه آمریکا شده است

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه های نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: رئیس جمهوری آمریکا هر چند با همه تهدیدهایی که برای

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه های نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: رئیس جمهوری آمریکا هر چند با همه تهدیدهایی که برای خروج از توافق بین المللی برجام داشت، اما با وجود لابی صهیونیست از برجام خارج نشد و تعلیق تحریم ها را تمدید کرد.
وی با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام به ضرر آنها خواهد شد، افزود: فشارهایی که لابی صهیونیست و آمریکا وارد می کنند می خواهند از راه هایی دیگری همچون حقوق بشر، حمایت ایران از تروریست و فشارهای اقتصادی به ایران ضربه بزنند و بعد از این برجام 2 و سه را بر ما تحمیل کنند.
وی با تاکید بر اینکه آنها به دنبال تغییر حکومت اسلامی در ایران هستند، خاطرنشان کرد: باید به ترامپ بگوییم همانند روسای جمهوری گذشته آمریکا این آرزو را با خودشان به گور می برند.
حجت الاسلام برقراری تاکید کرد: تاکنون ایران یک طرفه به تعهدات خود در برجام عمل کرده و چنانچه آمریکا برجام را نقض کند، ایران همانند گذشته فناوری هسته ای را از نو بازسازی می کند.
وی با تسلیت حادثه دلخراش کشتی نفتکش سانچی و شهادت 32 تن از سربازان اقتصاد مقاومتی از مسئولان نظام درخواست کرد: به چرای این حادثه رسیدگی کنند تا در آینده شاهد اینگونه حوادث دلخراش دیگر نباشیم.
خطیب جمعه ملایر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان و روسای بین المجالس در 19 دی ماه، پیروزی در جنگ نرم دشمن همانند جنگ سخت را حتمی دانست و افزود: طبق تاکیدات رهبری کشورهای اسلامی باید تلاش کنند از زیر یوغ هجمه های رسانه های بیگانه خارج شوند و در جنگ رسانه ای بر کشورهای کفر فائق آیند.
حجت الاسلام برقراری تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار خطاب به روسای مجالس اسلامی تاکید کردند آنها باید شناسایی و مراقبت کنند و بدانند که کدام کشورها به مسئولیتشان نسبت به اسلام و مسلمانان خیانت می کنند و در مقابل ملت های مسلمان و دین اسلام هم پیمان شده اند.
وی در عین حال بر لزوم مراقبت از شایعه سازی های دشمنان توسط مردم تاکید کرد و گفت: امروز دشمن از طریق شایعه سازی و شایعه پراکنی به دنبال این است که بتواند اعتقادات مردم ما را در گردنه های سخت خاموش کند و از مردم این موتور محرک را بگیرد.
حجت الاسلام برقراری تاکید کرد: مردم نباید ناخواسته به این شایعات دامن بزنند، چراکه توسعه و پخش این شایعات، کمک به دشمن است و شایعه پراکنی یکی از اهرم های نفوذ دشمن است که باید راه این نفوذ را ببندیم.
وی همچنین با اشاره به 29 دی ماه روز هوای پاک و روز غزه با پیروزی بر رژیم صهیونیستی در مدت 22 روز گفت: داشتن هوای پاک جزو حقوق شهروندی است که مردم باید خود را موظف به حفظ مراتع و جنگل ها و فضای سبز بدانند و با توجه به بحران آب همراه با مسئولان آبیاری نوین را در اولویت قرار دهند.
حجت الاسلام برقراری در بخش دیگری از خطبه های خود با تبریک فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار در پنجم جمادی الاولی، رسالت پرستاران را بسیار والا و مهم برشمرد و افزود: بزرگترین رسالت پرستاران این است که آنها خود را شریک رنج و درد بیماران می دانند و اگر نباشند، زحمت پزشکان هدر می رود.
ملایر در 75 کیلومتری جنوب شهر همدان در مرکز استان در غرب کشور واقع شده و بیش از 300 هزار نفر جمعیت دارد.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا

نظر شما