شناسهٔ خبر: 23642491 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

شکست هیمنه اسرائیل با اتحاد امت اسلامی/علت حادثه«سانچی» اعلام شود

خرم‌آباد - نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد تأکید کرد: به‌زودی با تکیه‌بر خدای متعال و اتحاد امت اسلامی هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی در هم خواهد شکست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد میرعمادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد در مصلای الغدیر این شهر در سخنانی با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: امام صادق(ع) می‌فرماید هرکسی که در سختی در پی روزی حلال برای خود و خانواده‌اش می‌رود در پیشگاه خداوند پاداش مجاهد درراه خدا را دارد.

وی تأکید کرد: برترین عبادت خداترسی و تلاش برای کسب روزی حلال است.

علت دقیق حادثه نفت‌کش «سانچی» اعلام شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درگذشت ۳۲ خدمه نفت‌کش سانچی عنوان کرد: درگذشت این عزیزان مصیبت سخت و تأثربرانگیزی بود.

آیت‌الله میرعمادی بابیان اینکه این عزیزان در حال انجام‌وظیفه و خدمت به کشور بودند و در عرصه اقتصادی کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کردند گفت: یقیناً این عزیزان در نزد خدای متعال، پیامبر و آل پیامبر محشور خواهند بود.

وی با تأکید بر اینکه این عزیزان در عرصه اقتصاد، تولید و بهبود اقتصاد کشور تلاش می‌کردند ادامه داد: در این راستا مسئولان باید علت دقیق این حادثه را بررسی کنند و اینکه در این رابطه چه کسی کوتاه کرده و آن را در اسرع وقت به مردم اعلام کنند تا درس عبرتی باشد برای دیگران و شاهد این حوادث دیگر نباشیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد همچنین سالگرد شهادت آتش‌نشانان حادثه «پلاسکو» را تسلیت گفت.

ابعاد زندگی حضرت زینب(س) الگو است

آیت‌الله میرعمادی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار بیان داشت: الگوی پرستاران حضرت زینب(س) است و حضرت زینب از چهره‌های برجسته جهان اسلام و الگویی ماندگار است.

وی با تأکید بر اینکه ابعاد مختلف زندگی حضرت زینب(س) الگو است و ایشان ویژگی‌های منحصر فردی دارند که می‌توانند برای جامعه الگو باشند تصریح کرد: حجاب، عفاف، فداکاری، ایثار، شجاعت، شهامت، ولایتمداری، بصیرت در امور سیاسی حضرت زینب(س) هرکدام دریایی از معرفت است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه حضرت زینب(س) قهرمان کربلا و پرچم‌دار نهضت حسینی و عقیله بنی‌هاشم بود عنوان کرد: اگر حضرت زینب(س) نبود کربلا در کربلا می‌ماند چراکه ایشان قیام امام حسین(ع) را زنده کردند.

آیت‌الله میرعمادی تأکید کرد: امروز نیز خانواده شهدا، مادران، همسران و خواهران شهدا زینب گونه ایستاده‌اند و از انقلاب اسلامی ایران حفاظت می‌کنند.

شکست هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی با اتحاد امت اسلامی

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نامه «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس فلسطین به مقام معظم رهبری تصریح کرد: این نامه بسیار مهم است چراکه همه سرمایه‌گذاری‌های عربستان نتوانسته در منطقه تأثیرگذار باشد و این نامه در سالگرد پیروزی مسلمانان فلسطین در جنگ ۲۲ روزه رژیم صهیونیستی منتشرشده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه این نامه نشان داد که مواضع جمهوری اسلامی ایران همواره برخلاف کشورهای عربی که تنها در شعار از فلسطین حمایت خود را اعلام می‌کنند ثابت است گفت: کشورهای عربی تنها در شعار از فلسطین حمایت می‌کنند اما در پی برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی هستند و ایران اسلامی همواره با دنیا صادقانه حرف می‌زند.

آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر اینکه همچنین این نامه حرف امام(ره) و مقام معظم رهبری را دوباره در جهان زنده کرد گفت: مقابله با رژیم صهیونیستی با مقاومت اسلامی، ایمان و اتحاد اسلامی تحقق پیدا می‌کند.

وی تأکید کرد: به‌زودی مقاومت اسلامی با تکیه‌بر خدای متعال و اتحاد امت اسلامی هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم خواهد شکست.

دستان آلوده استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی در اتفاقات جهان اسلام

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار مهمانان شرکت‌کننده در سیزدهمین اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی با مقام معظم رهبری بیان داشت: در این دیدار مقام معظم رهبری سخنان بسیار مهمی را برای مجلس‌های بین‌المجالس داشتند و فرمودند جهان اسلام نباید از مسائل اصلی خود که همان فلسطین، یمن، میانمار و بحرین است غافل شود.

آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر اینکه زخم عمیق کشتار مسلمانان فلسطین، یمن، بحرین و میانمار مسئله اصلی جهان اسلام است تصریح کرد: جهان اسلام نباید از دشمن اصلی خود یعنی استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی غفلت کند.

وی با تأکید بر اینکه استکبار جهانی به دنبال این بوده که مسلمانان به جان هم افتند و بین آن‌ها فاصله ایجاد شود و حریم امنی برای رژیم صهیونیستی به وجود آید گفت: رئیس‌جمهور آمریکا با وقاحت اعلام می‌کند که قدس پایتخت رژیم صهیونیستی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد  تأکید کرد: دستان آلوده استکبار جهانی، آمریکا و رژیم صهیونیستی در تمام هشدارها و اتفاقات جهان اسلام وجود دارد چراکه آن‌ها به دنبال تفرقه، آشوب و فتنه در جهان اسلام هستند.

شکست آمریکا در جنگ نرم

آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر اینکه به برکت انقلاب اسلامی ایران آمریکا در میدان جنگ سخت شکست خورد و استکبار جهانی در فلسطین، سوریه، عراق و افغانستان شکست خورد گفت: همچنین آمریکا که طالبان، تکفیری‌ها و داعش را به وجود آورد و این‌همه سرمایه‌گذاری کرد نتوانست با ایران اسلامی مقابله کند.

وی بابیان اینکه آمریکا امروز به جنگ نرم روی آورده است و تحریم‌ها را گسترده و فشارهای سیاسی را بیشتر کرده است گفت: اما آمریکا بداند که هرگونه تحریم و فشار سیاسی بر اراده قوی ملت ایران تأثیرگذار نخواهد بود و ملت ایران مصمم از انقلاب، رهبری و مملکت خود دفاع می‌کنند چراکه ایران اسلامی کشوری غنی، توانمند و با ظرفیت بالا است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد  تأکید کرد: استکبار جهانی بداند که به فضل الهی و با رهنمودهای مقام معظم رهبری و هوشیاری و بصیرت مردم ایران در جنگ نرم نیز شکست خواهد خورد.

جوان‌گرایی ویژگی «حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری»

آیت‌الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تغییرات جدید در شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و تعیین اعضای جدید این شورا از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: مقام معظم رهبری حجت‌الاسلام «حاج علی‌اکبری» را به‌عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه منصوب کردند و به‌طور حتم این تغییر و تحول فصل جدیدی در شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه حجت‌الاسلام «حاج علی‌اکبری» فردی ژرف‌اندیش، متواضع، بصیر، هوشیار، بامتانت و باوقار هستند گفت: جوان‌گرایی ویژگی ایشان است و وجود حدود ۹۰۰ نماز جمعه در کشور نیازمند نیروی جدید و توانمند است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد  همچنین با تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام تقویی رئیس پیشین شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور افزود: ایشان نیز اقدامات تأثیرگذاری در این شورا انجام دادند و افزایش تعداد نماز جمعه‌های کشور از ۴۰۰ مورد به حدود ۹۰۰ مورد، تقویت ائمه جمعه، احداث مصلاهای نماز جمعه، انتخاب ائمه جمعه و ... ازجمله این اقدامات مطلوب بوده است.

آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر اینکه نماز جمعه پایگاه مهم دین، نماز دیانت و سیاست، تقوا و عبادت و محل رشد و آگاهی است گفت: نماز جمعه سنگر انقلاب اسلامی بوده در پیروزی انقلاب تأثیرگذار بوده است.

نظر شما