شناسهٔ خبر: 23642470 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه اردبیل مطرح کرد؛

دشمن به دنبال سلب اعتماد عمومی است/منطقه آزاد مطالبه استان مرزی

اردبیل – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دشمن با به راه انداختن تحریف و دروغ به دنبال سلب اعتماد عمومی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی ظهر جمعه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل تصریح کرد: دشمن با تبلیغ، تحریف و به راه انداختن ماشین‌های بزرگ دروغ سازی به دنبال وارونه کردن وثوق مردمی و اعتماد عمومی است.

وی افزود: به عنوان مثال این اقدام دشمن در موضوع کشتی نفت‌کش سانچی درس بزرگی است چرا که نشان می دهد دشمن به دنبال تحقق منویات شوم خود در هر فرصتی است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه اقدام مشابه را در مقابل زلزله کرمانشاه عنوان و اضافه کرد: ۱۰ ها دروغ در خصوص زلزله و روند امدادرسانی به قربانیان مطرح شد که اطلاع‌رسانی دقیق و سریع توسط دولت تمامی توطئه‌ها را خنثی کرد.

عاملی همچنین به توان ایران در چانه‌زنی با قدرت‌های بزرگ اشاره و تاکید کرد: انتظار می‌رود دولتمردان از این توان استفاده کرده و از موضع قدرت سخن بگویند.

وی با بیان اینکه تحولات منطقه موجب شده چهره واقعی استکبار برملا شود، ادامه داد: به عنوان مثال آل سعود با صراحت از رژیم اسرائیل حمایت کرد و با گفته است صحرای سینا برای فلسطینی‌ها کافی است.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه آل سعود با صراحت از مرکزیت بیت‌المقدس برای اسرائیل دفاع کرد و با فتوای مفتیان وهابی مقاومت فلسطین‌ها را حرکت تروریستی خواند، ادامه داد: همه اینها باعث شده تا شیعه سیاسی در همه جای عالم اسلام منتشر و ایران اسلامی در اوج محبوبیت امت اسلامی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین به نامه دیروز اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: تجلیل از موضع ایران و اطلاق عنوان «حاکمان نفاق» و «هم‌پیمانان عربی اسرائیلی» به پادشاهان کشورهای عربی و حمله صریح به عربستان سندی بسیار مهم و اقدامی ویژه در ترفیع جایگاه و وزن سیاسی ایران اسلامی در بین امت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به واقعه ۱۹ ژانویه اشاره کرد و بیان داشت: در ۱۹ ژانویه و در پی فروپاشی شوروی آذری‌ها به طرف وطن مادری و تاریخی و «بابا توپراقی» و «بابا اجاقی» حرکت کردند و تعلق خود را به ایران و اسلام ثابت نمودند.

امام جمعه اردبیل با اذعان به اینکه چنین روزی، «روز آذری‌های مسلمان جهان» نامیده شده تا آذری‌های مسلمان ضمن بزرگداشت حادثه فوق، از اصالت و هویت و ریشه‌های تاریخی و فرهنگی خود دفاع کنند، ادامه داد: در این خصوص تحریفات متعددی صورت گرفته که هرکدام می‌تواند در آینده آبستن فاجعه باشد.

عاملی افزود: ضروری است هیأت مشترکی از دو کشور جهت تحقیق در موضوعات تاریخی با هدف تقریب تشکیل گردد تا دو کشور از اسباب اختلاف و کدورت به دور و در حمایت از یکدیگر و تقویت روابط قدم‌های بزرگی بردارند.

امام جمعه اردبیل همچنین به طور ویژه از شهدای ۲۰ ژانویه آذربایجان که در مسیر استقلال این کشور توسط دولت کمونیستی شوروی شهید شدند تجلیل کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین با اشاره به بررسی پرونده منطقه آزاد تجاری استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: متاسفانه در موضوع منطقه آزاد با سیاست یک بام و دو هوا مواجه هستیم.

عاملی افزود: بنده با ریاست صداوسیما مکاتبه داشتم که از تخریب منطقه آزاد در صداوسیما در مدت بررسی پرونده در مجلس اجتناب شود.

وی متذکر شد: با بعضی از نمایندگان مختلف سایر استان ها تماس گرفته‌ایم تا از سر مخالفت با این لایحه وارد نشوند و همچنین با نمایندگان ولی فقیه در استان‌های محروم از منطقه آزاد در حال مکاتبه هستیم تا به طور دسته جمعی با ریاست محترم مجلس ملاقات و بر اهمیت موضوع تاکید گردد.

وی متذکر شد: برخی نمایندگان با موضع منطقه آزاد مخالفت کرده اند که اگر منطقه آزاد مضر به اقتصاد ماست، باید در کل کشور تعطیل گردد و اگر مضر نیست پس تمام استان‌های مرزی باید از آن برخوردار باشند و سیاست «یک بام و دو هوا» سیاست درستی برای مدیریت کشور نیست.

نظر شما