شناسهٔ خبر: 23642432 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سیاست‌گذاری درباره فضای مجازی باید توسط مجلس و شورای عالی فضای مجازی انجام شود

R41451/P1494/S6,50/CT11

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه باید سواد رسانه‌ای مردم و نظارت بر فضای مجازی بیشترشود، گفت: باید مجلس شورای اسلامی و شورای عالی فضای مجازی سیاست‌گذاری در این حوزه انجام داده و دستگاه قضایی نیز موارد ناهنجار را کنترل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرج، با تاکید بر اینکه یکی از آثار مهم تقوا، حفظ زبان در انسان‌ها است، اظهار داشت: "طعنه" یعنی صحبت یا حرفی که موجب رنجش خاطره فردی دیگر می‌شود و طعنه در نزد افراد بیان شده و انسان مومن هیچ زمانی به جز موارد استثنا به کسی نباید طعنه بزند.

امام‌جمعه کرج طعنه زدن را همان نیش زبان عام دانست و از نظر اسلام آن را عملی نکوهیده خواند و افزود: یکی از علامت‌های منافقین، طعنه زدن است و طعنه یکی از ابزارهای شیطانی است و طعنه گناه بسیار بزرگی برای انسان محسوب می‌شود و اولیا و علما ربانی بیشتر اوقات را به سکوت طی می‌کردند که زمانی طعنه‌ای به فردی زده نشود.

وی با اشاره به اینکه در فضای مجازی برخی با طعنه آبروی انسانی را مورد هتک حرمت قرار می‌دهند، گفت: عده‌ای به احکام اسلامی و الهی و امر به معروف و نهی از منکر و مواردی مانند تولی و تبری در اسلام زخم زبان می‌زنند که اگر کنار گذاشته نشود این مورد به کفر می‌انجامد.

 حسینی همدانی در خطبه‌ دوم نماز، با گرامیداشت ولادت حضرت زینب کبری(س) و با تاکید بر اینکه باید آموزه‌های حضرت زینب کبری(س) برای بانوان جامعه اسلامی تشریح شود، گفت: این روز را به تمام افراد پرتلاش و بی‌توقع پرستار تبریک گفته و مشکلات صنفی این عزیزان باید رفع شود و دادستان و مدیران امور بهداشتی و درمانی استان البرز  به برخی مشکلات که برخی زمان‌ها در این زمینه ایجاد می‌شود، رسیدگی، دنبال و برطرف کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به حادثه تلخ تصادف کشتی نفت‌کش ایرانی که سبب جان باختن 32 نفر از هموطنان  با افتخار کشور شد، گفت: از خدواند برای ملت ایران و خانواده‌های این عزیزان طلب صبر دارم و این حادثه را به تمام ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی و بوق‌های تبلیغاتی آن‌ها هر اتفاقی را علیه نظام استفاده می‌کنند، تاکید کرد: عامل اصلی این حادثه باید بررسی شده و قصور و کوتاهی در این ماجرا روشن شده و متخلفین مشخص شده و در فضای آرام و قانونی ماجرا پیگیری شود.

حسینی همدانی با اشاره به به دیدار میهمانانسیزدهمین اجلاس بین‌المجالس اسلامی با مقام معظم رهبری توضیح داد: استکبار به شکست ایران و جامعه اسلامی با ابزار جنگ نرم بسیار توجه دارد و مردم ایران و جهان اسلام باید به موضوع فلسطین توجه ویژه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه دفاع از فلسطین وظیفه همه مسلمین است، تصریح کرد: در بیانات مقام معظم رهبری نیز بیان شده که مجاهدت‌ها در مقابل رژیم صهیونیستی به نتیجه رسیده و خواهد رسید و حزب‌الله لبنان نیز در جنگ 33 روزه بر این رژیم پیروز شد.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه خط مقدم مقابله با رژیم صهیونیستی،  نوار غزه است، گفت: این نقطه با اهمیت مدتی است که توسط رژیم صهیونیستی زیر فشار شدید است و باید مسلح بودن این منطقه ادامه یابد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در جنگ 22 روزه با هجمه سنگین قصد تصرف و کنترل و خلع سلاح نوار غزه و مقاومت اسلامی و حماس را داشت که پیروزی بزرگ برای حماس اتفاق افتاد و گروه‌های مقاومت رویای شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را از بین بردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه دشمنان سعی دارند توسط ایادی خود در داخل شعار دفاع از مردم فلسطین را از بین ببرند، بیان کرد: دروغ‌های آمریکا درباره حقوق بشر مشخص است.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور آمریکا، برجام را بد و اشتباه بزرگ دیپلماسی آمریکا می‌داند و به شرارت خود ادامه داد، اظهار داشت: منافع استراتژیکی برای آمریکا و رژیم صهیونیستی در برجام وجود دارد و از آن نیز خارج نشد و تحریم‌های چند جانبه بر ضد ایران وضع کرد و 14 شخصیت و نهاد دیگر ایرانی را به لیست تحریم‌ها اضافه کرد.

حسینی‌همدانی تاکید کرد: برخی در داخل دستاورد برجام را الی یوم‌القیامه می‌دانند ولی دستاورد برجام را در داخل کشور بیان نمی‌کنند و در این سال‌ها اصل تحریم‌ها که باید برداشته می‌شد خبری نیست و بلکه داشته‌های کشور نیز از ابتدا از بین رفت و زمان قاضی خوب در این‌باره است.

وی با بیان اینکه سیاست‌مداران آمریکا به دنبال تغییر نظام ایران هستند، اضافه کرد: وزیر خارجه آمریکا به صراحت در کمیته سیاست خارجی کنگره آمریکا سیاست‌های آمریکا را گذر نظام در ایران می‌داند و آمریکا با حمله نظامی کاری نتوانست انجام دهد و فکر نفوذ و استحاله فرهنگی برای براندازی است.

خطیب نماز جمعه کرج با تاکید بر اینکه دشمنان و سرویس‌های جاسوسی آن‌ها با جاسوسی، تهیه فیلم، کتاب، نشریه و فضای مجازی درصدد استحاله نظام ایران هستند، بیان داشت: در فضای مجازی شروع به فحاشی به شخصیت‌ها، دین و اخلاق کرده و مرزهای اخلاقی را از بین برده و جرائم اقتصادی را نیز افزایش دادند.

وی ادامه داد: اکثریت  مدیریت فضای مجازی در اختیار کشورهای دیگر است و با این فضا درصدد تغییر سبک زندگی جامعه ایرانی هستند و برخی در داخل نیز به بهانه به خطر افتادن جریان آزاد اطلاعات به این موضوع نگاه می‌کنند ولی در کشورهای دیگر نیز بر فضای مجازی کنترل انجام می‌شود و با مواردی که امنیت ملی و اخلاق را به خطر بیندازد،  مقابله می‌کنند.

 حسینی همدانی با بیان اینکه باید سواد رسانه‌ای مردم و نظارت بر فضای مجازی و بومی‌سازی بیشتری انجام شود، گفت: مجلس شورای اسلامی و شورای فضای مجازی سیاست‌گذاری در این حوزه انجام داده و دستگاه قضایی نیز موارد ناهنجار  را کنترل کند.

وی با اشاره به اینکه حرکت علمی بسیار حائز اهمیت است، افزود: پیشرفت علمی یکی از نیازهای جهان اسلام است و چند سالی پیشرفت علمی کند شده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه جلسه‌ای با استاندار البرز انجام شد و دستاوردهای خوبی طی گزارش وی در زمینه اشتغال ارائه شد، تصریح کرد: استاندار در نشست خبری خبرها را به مردم اعلام و آثار آن را برای مردم بیان کند.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع کتاب و کتاب‌خوانی، خاطرنشان کرد: کتاب‌خوانی سبب بصیرت و افزایش سعه‌صدر در انسان می‌شود که باید مسائل مختلف در کتاب خوانی مورد توجه قرار گیرد و مطالعه شود.

انتهای پیام/ ع

نظر شما