شناسهٔ خبر: 23642345 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

اداره‌های دولتی آمریکا در خطر تعطیلی

- همشهری آنلاین: لایحه بودجه سال ۲۰۱۸ میلادی به دلیل اختلاف میان نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه مجلس سنا هنوز به تصویب نرسیده و این مساله بسیاری از اداره‌ها را در خطر تعطیلی قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش يورونيوز، ادارات دولتی آمریکا ممکن است به علت کمبود بودجه از عصر جمعه ۲۹ دی‌ ماه (۱۹ ژانویه) تعطیل شوند.

لایحه بودجه امسال آمریکا هنوز به مجلس سنا نرفته و به تصویب نرسیده است. مخالفت با طرح‌هایی چون اخراج مهاجران و دیوارکشی میان آمریکا و مکزیک سبب اختلاف میان نمایندگان مجلس و عدم تصویب بودجه شده است.

طرح اخراج مهاجران برنامه داکا و همچنین کشیدن دیوار در مرز مکزیک و آمریکا سبب اختلاف بین نمایندگان و نرسیدن لایحه بودجه به مجلس سنا شده است.

سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا سبب بروز اختلاف میان نمایندگان مجلس و ناتوانی برای تصمیم گیری در مورد بودجه سالانه کشور شده است.

اخراج مهاجران غیرقانونی و لغو برنامه داکا نیز از اولویت‌های آقای ترامپ در زمینه برنامه‌های مهاجرتی است. داکا قانونی بود که در سال ۲۰۱۲ و در دوره ریاست جمهوی باراک اوباما، به تصویب رسید و به موجب آن کسانی که در زمان مهاجرت غیرقانونی به آمریکا زیر سن قانونی قرار داشتند، می‌توانند در این کشور به طور قانونی مشغول به تحصیل و کار شوند.

گمانه‌زنی‌های صورت گرفته حاکی از آن است که کنگره برای جلوگیری از تعطیل شدن سازمان‌ها و ادارات بودجه موقت کوتاه مدتی را فراهم خواهد کرد.

لایحه بودجه تا روز ۱۶ فوریه یعنی کمتر از یک ماه دیگر باید در مجلس سنا تصویب شود.

نظر شما