شناسهٔ خبر: 23642283 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه موقت سنندج:

بصیرت مردم و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرد

سنندج - ایرنا - امام جمعه موقت سنندج گفت: بصیرت و آگاهی مردم ایران اسلامی در کنار رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب توطئه های دشمنان را نقش برآب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ماموستا سید احسن حسینی در خطبه های نماز جمعه امروز سنندج افزود: دشمنان برای ضربه زدن به کشورمان از هر حربه ای استفاده می کنند اما بصیرت و هوشیاری مردم و رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب تمامی توطئه های دشمان را خنثی کرد.
وی اظهار کرد: امنیت موجود در ایران اسلامی با نثار خون هزاران نفر از جوانان این مرز و بوم حاصل شده و همه ما باید قدردان و شکرگذار این امنیت پایدار باشیم.
خطیب نماز جمعه سنندج از مسئولان نظام جمهوری اسلامی خواست به مساله اشتغال جوانان توجه بیشتری داشته باشند و معضل بیکاری را در جامعه حل کنند.
ماموستا حسینی با اشاره به حادثه غرق شدن نفتکش ایرانی و با تسلیت به خانواده های داغدار این حادثه افزود: در این حادثه 30 نفر از فرزندان تلاشگر ایران اسلامی در راه خدمت رسانی به کشور جان خود را نثار کردند.
امام جمعه موقت سنندج با اشاره سالگرد بمباران هوایی سنندج در دیماه سال 1365 نیز گفت: در حادثه بمباران هوایی سنندج توسط رژیم بعث عراق 220 نفر از مردم بیگناه این شهر به درجه شهادت نایل شدند و 123 نفر نیز به درجه جانبازی رسیدند.
آیین نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد جامع این شهر و با مشارکت گسترده مردم مومن برگزار می شود.
مسجد جامع سنندج (معروف به دارالاحسان) یکی از بزرگترین و قدیمی ترین مساجد شهر سنندج محسوب می‌شود که در سال 1227 هجری قمری توسط امان‌الله خان اردلان ساخته شد.
از خصوصیات عمده مسجد جامع سنندج می‌توان به وجود 24 ستون سنگی، دکورهای هفت رنگ، آجرهای لعاب کاری شده به جای سنگ کف پوش و نوشتن 2 سوم از یک جزء قرآن بر روی کتیبه‌های مسجد اشاره کرد.
خبرنگار: عبدالله رحمانی ** انتشار: امید بهمنی
3020/6108

انتهای پیام /*

نظر شما