شناسهٔ خبر: 23642232 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

جیب مزدبگیران منبع مناسبی برای درآمدزایی شهرداری نیست

به گفته یک فعال صنفی، بار عوارض رنگارنگ شهرداری به ویژه در کلانشهری مانند تهران بر دوش مزدبگیران است.

صاحب‌خبر -

سیدرحیم میرعبدالله (مسئول شورای اسلامی کار شرکت واحد اتوبوسرانی تهران) در واکنش به تصمیم شهرداری تهران برای دریافت عوارض تردد خودرو در بزرگراه‌های پایتخت، گفت: جیب مزدبگیران منبع مناسبی برای درآمدزایی شهرداری نیست.

این فعال صنفی کارگری افزود: بزرگراه‌های پایتخت، شاهراه‌های اصلی هستند که مزدبگیران زیادی از آن‌ها برای رفت و آمد روزانه خود استفاده می‌کنند.

وی افزود: این عوارض از قبیل محدوده طرح ترافیک، تنها باعث افزایش هزینه کارگرانی خواهد شد که ناچارند با وسیله نقلیه شخصی مسافت میان خانه تا محل کار خود را طی کنند.

عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران ادامه داد: اگر شهرداری برای توسعه و عمران، نیازمند منابع مالی پایدار است، باید راهی بیابد که بتواند از دهک‌های مرفه شهر تهران عوارض بیشتری بگیرد.

وی ادامه داد: نابرابری در کلانشهری مثل تهران موج می‌زند؛ در یک نقطه از شهر برج‌های لوکس مسکونی و تجاری قد برافراشته‌اند و در بخش‌های بسیار دیگری خیلی‌ها هنوز مشکلی به نام سرپناه دارند.

وی گفت: داشتن خودرو دلیلی برای توانگر تلقی کردن مردم تلقی نمی‌شود. خیلی‌ها مشکل سرپناه دارند اما یک ماشین دست دوم داخلی همه سرمایه زندگی آنهاست و با آن کار می‌کنند.

این فعال صنفی کارگری گفت: تنها صاحبان معدود خودرو‌های لوکس خارجی هستند که بابت پرداخت عوارض شهرداری مشکلی ندارند.

میر عبدالله افزود: اگر این چنین عوارضی به کارگران ساکن یا شاغل در شهر تهران تحمیل شود، قطعا بخش بیشتری از درآمدهای آن‌ها صرف هزینه حمل و نقل خواهد شد و نتیجه این وضعیت، چیزی جز کوچک‌تر شدن سبدهای ضروری دیگری مانند خوراک و بهداشت و... نخواهد بود.

نظر شما