شناسهٔ خبر: 23641984 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نصب ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر زنجان طی یک ماه آینده

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به پیگیری صورت گرفته برای استقرار ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر زنجان، تاکید کرد: مدیران محیط زیست استان باید ظرف مدت یک ماه نسبت به استقرار این ایستگاه اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی استانداری زنجان، سید بیوک موسوی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان زنجان، با بیان اینکه ایجاد هماهنگی و اقدامات کارشناسی باید بین دستگاه ها صورت گیرد، اظهار کرد: برای استقرار مانیتورینگ و سنسورهای سنجش آلودگی هوا، باید دستگاه های اجرایی دیگر نیز همکاری لازم را داشته باشند.
وی به موضوع اتصال واحدهای مسکونی و اداری استان و شهر زنجان به شبکه فاضلاب شهری اشاره کرد و افزود: باید دستگاه های متولی مطابق قانون وظایف خود را انجام دهند و تمامی دستگاه های دولتی برای اتصال به شبکه فاضلاب شهری اقدام کنند و در این راستا یک ماه فرصت برای دستگاه‌های اجرایی تعیین می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان به برخی مسائل طرح شده در خصوص احتمال بروز نارضایتی در بین مردم خاطرنشان کرد: باید برای مردم در خصوص اهمیت و ضرورت مسائل اجتماعی توضیح داده شود که با این اقدام افکار عمومی در انجام مسائل مهم شهر و استان زنجان همکاری خواهند کرد.
وی با بیان اینکه شهرداری زنجان متعهد شده در خصوص بالازدگی آب های زیرزمینی اقدامات لازم را انجام دهد، افزود: با توجه به مشکلات و بحران کم آبی در استان و کشور، مدیران مربوطه برای مدیریت مصرف آب و همچنین مدیریت بالا آمدگی آب های زیرزمینی در برخی نقاط شهر زنجان برنامه ریزی داشته باشد.
موسوی برنامه ریزی برای استفاده از آب های بلااستفاده در بخش کشاورزی و صنعت را خواستار شد و تاکید کرد: باید مدیریت مناسبی جهت استفاده از آبها صورت گیرد و تدابیر لازم برای فصول کم آبی و کم بارش توسط مدیران متولی اتخاذ شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه انسان سالم، محور توسعه در جامعه محسوب می شود، اظهار کرد: در تامین سلامت انسان ها، توجه به مسائل زیست محیطی، بهداشت و ورزش از عوامل مهم تاثیرگذار محسوب می شوند.
7312/6085
دریافت: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

انتهای پیام /*

نظر شما